» آرشیو اخبار » آغاز تحقیقات SEC ایالات‌متحده علیه «بایننس‌کوین»
صرافی رمز ارز

آغاز تحقیقات SEC ایالات‌متحده علیه «بایننس‌کوین»

17 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس در سال 2017 راه‌اندازی شد و در جولای همان سال، توکن بومی خود را از طریق یک عرضه اولیه سکه (ICO) به کار گرفت و بین حامیان اولیه، سرمایه‌گذاران ناجی و گروه اصلی صرافی توزیع شد.

این توکن در فروش عمومی خود به قیمت 15 سنت فروخته شد و به صرافی رمزارز مذکور کمک کرد تا حدود 15 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. این پول برای بهبود پلتفرم، رشد، بازاریابی، آموزش و موارد دیگر استفاده شد.

بلومبرگ با استناد به اطلاعات افراد آشنا به این موضوع ادعا می‌کند که کمیسیون در حال بررسی است که آیا بایننس باید BNB را به‌عنوان اوراق بهادار ثبت می‌کرد و آیا ICO مذکور، فروش غیرقانونی یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است یا خیر. این توکن در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین‌ ارزهای دیجیتال در جهان است و ازنظر ارزش بازار یا مارکت کپ از رتبه سوم تا پنجم در نوسان و حرکت است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در زمان نگارش این مطلب، بایننس‌کوین با قیمت 295 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت و طی 7 روز گذشته به ترتیب 2 و 4 درصد زیان را ثبت کرده است. این توکن، بیش از 48 میلیارد دلار ارزش بازار را به ثبت رسانده و به نظر می‌رسد که توکن شماره سه بدون احتساب استیبل‌کوین‌های تتر USDT و USDC، به این اخبار واکنش منفی نشان می‌دهد.

Binance Coin BNB BNBUSDT

اطلاعات تکمیلی ادعا می‌کند که کمیسیون معرفی‌شده ممکن است Binance.US، شرکت تابعه بایننس را نیز جهت اثبات و مشخص کردن این نکته که آیا این شرکت تجاری از شرکت مادر و اصلی خود جدا شده است یا خیر را فرابخواند. بایننس هنوز بیانیه‌ای رسمی در رابطه با این تحقیقات منتشر نکرده است.

به نظر می‌رسد پلتفرم‌های صرافی رمزارز با یک روز پر از اخبار منفی روبه‌رو هستند. اوایل امروز، بیت‌کوینیست (Bitcoinist) در مورد تحقیقات و مدعا رویتر گزارش داد که بایننس 2.3 میلیارد دلار پول‌شویی را از طریق پلتفرم خود به انجام رسانده است.

بایننس، این اتهامات را رد کرده و نقش خود در کمک به سازمان‌های مجری قانون برای جلوگیری از استفاده مجرمان از پلتفرم خود برای فعالیت‌های غیرقانونی را برجسته کرده است.

بایننس‌کوین، XRP جدید است؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده، اقدامات قانونی علیه شرکت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال را به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده آغاز کرده است. از همه مشهورتر، این کمیسیون در حال حاضر به همین دلیل درگیر یک نبرد قانونی علیه شرکت پرداخت ریپل و دو تن از مدیران آن است.

نبرد حقوقی مذکور هنوز به پایان نرسیده است؛ اما به نظر نمی‌رسد که تحولات اخیر به نفع رگلاتور باشد. از این نظر، کارشناس حقوقی، کالینز بلتون (Collins Belton) در مورد تحقیقات علیه BNB، موارد زیر را اظهار کرد:

«پنج سال از آن زمان می‌گذرد و حداکثر ظرفیت نهاد مذکور از اکثر شرکت‌های آمریکایی بالاتر است و اگر نگران آسیب‌های احتمالی بودید، چرا این‌همه مدت برای انجام اقدامات احتمالی صبر کردید؟ به نظر می‌رسد که اجازه دادن به موارد این‌چنینی برای ضربه زدن به آن و به‌جای جلوگیری از آسیب رساندن به مصرف‌کننده، منطق دستوری دارد.»

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×