» آرشیو اخبار » رشد لونا کلاسیک، در پی سوختن توکن ها توسط بایننس
لونا کلاسیک

رشد لونا کلاسیک، در پی سوختن توکن ها توسط بایننس

11 مهر 1401 6

ارزش لونا کلاسیک (LUNC) اخیراً رشد عجیبی را تجربه کرده است، زیرا رسیدن آن به سطح قیمتی 0.000365 دلار، نشان از رشد بیش از 70 درصدی آن دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ارزش لونا کلاسیک (LUNC) اخیراً رشد عجیبی را تجربه کرده است، زیرا رسیدن آن به سطح قیمتی 0.000365 دلار، نشان از رشد بیش از 70 درصدی در هفته و 44 درصدی در تایم فریم یک ماهه دارد؛ این رشد بی‌سابقه، در حالی اتفاق افتاده است که تریدرها منتظر آمار نهایی توکن های سوخته شده توسط بایننس (Binance) هستند. این در حالیست که اکثر رمزارزها در این مدت حداقل سود را تجربه کرده‌اند.

افزایش قیمتی لونا کلاسیک

هر چند این اعداد نسبی قابل توجه هستند، اما هنوز هم قیمت آن با قیمت 100 دلاری در ماه آوریل (فروردین) فاصله زیادی دارند. گزارش سایت کوین‌گکو (CoinGecko) جهش فعالیت معاملاتی چشمگیری را در مورد LUNC نشان می‌دهد، به‌طوری که افزایش حجم معاملات و ارزش بازار آن به بیش از 2.1 میلیارد دلار، باعث شده که این رمزارز در این مدت در میان 10 رمزارز برتر بازار قرار گیرد. این جهش باعث شده که اکنون لونا کلاسیک در همسایگی بیت کوین قرار گیرد و در هفت روز گذشته در لیست 30 رمزارز برتر بازار باشد.

لونا کلاسیک

تبلیغات جام جهانی قطر

لونا کلاسیک، توکن بلاکچین بدنام ترا (Terra) است که در ماه می(اردیبهشت) به شدت ریزش کرد و همین امر قانون گذاران را بر آن داشت تا ممنوعیت‌هایی را بر استیبل‌کوین‌های لگاریتمی مشابه اعمال کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی رمز ارز جهان، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد عرضه توکن را کاهش دهد. این صرفی نوشت:

«بایننس قصد دارد یک مکانیسم توکن‌سوزی را برای سوزاندن کارمزدهای معاملاتی در تمام معاملات اسپات و مارجین جفت با LUNC اعمال کند؛ این کار با فرستادن آنها به آدرس LUNC burn صورت خواهد گرفت.»

بایننس یک مکانیسم توکن‌سوزی را برای سوزاندن کارمزدهای معاملاتی در تمام معاملات اسپات و مارجین جفت با LUNC اعمال می‌کند.

سوزاندن توکن به چه معناست؟

سوزاندنِ یک توکن به معنی ارسال آن به یک آدرس رمزارز است که توسط هیچ کاربری کنترل نمی‌شود. این کار به طور موثری سکه‌ها را از روند عرضه در گردش حذف می‌کند و غالباً باعث شتاب گرفتن عملکرد قیمتی (پرایس اکشن) رمزارز می‌شود.

ارزش LUNC تنها در عرض یک روز پس از اعلام این خبر بیش از 55 درصد افزایش یافت و براساس گزارش کوین‌گکو از 0.00018 به 0.00031 دلار رسید.

لونا کلاسیک

از آن زمان تاکنون قیمت لونا کلاسیک همچنان بالای سطح 0.00026 دلار باقی مانده است؛ این رمزارز در ماه جدید نیز از قافله عقب نمانده و در حال حاضر با یک جهش دیگر به سطح 0.0003473 دلار رسیده است. اگر چه انتظار می‌رود بایننس نتایج این اقدام خود را در روز دوشنبه منتشر کند، اما معامله‌گران همچنان دیدگاهی صعودی نسبت به آن دارند.

اکانت کریپتو توییتر (Crypto Twitter) با تخمین تعداد توکن‌های سوزانده شده، شمارش معکوسی را در این زمینه شروع کرده است، که از 10 میلیارد تا بیش از 25 میلیارد دلار متغیر است.

لونا کلاسیک

براساس گزارش‌های کوین‌گکو، بایننس نزدیک به 55 درصد از حجم معاملات لونا کلاسیک را در اختیار دارد. این اقدام قیمتی باعث شده که در توییتر از صرافی‌های کوین بیس (Coinbase)، رابین هود (Robinhood)، جمینی (Gemini) و اف‌تی‌اکس (FTX) خواسته شود تا LUNC را به لیست معاملاتی خود وارد کنند.

این سودها ممکن است موجب شود تا بخشی از زیان کسانی را که در ریزش شدید ترا (لونا)، میلیون‌ها دلار از سرمایه خود را از دست دادند، جبران شود. با وجود اینکه دو کوان (Do Kwon) یکی از بنیان گذاران ترافرم لبز (Terraform Labs) اصرار دارد که فراری نیست، اما آژانس بین‌المللی اجرای قانون اینترپل، برای دستگیری او «اعلان قرمز» صادر کرده است. در همین راستا، چهارشنبه گذشته، مقامات کره جنوبی به دنبال توقیف 6 میلیون دلار بیت کوینی بودند که گفته می‌شود به دو کوان و پروژه ترا مرتبط است.

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×