» آرشیو اخبار » کاهش 90 درصدی کاربران صرافی بایننس پس از اعمال احراز هویت
کاهش 90 درصدی کاربران صرافی بایننس پس از اعمال احراز هویت

کاهش 90 درصدی کاربران صرافی بایننس پس از اعمال احراز هویت

10 مرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان، مانند بسیاری از همتایان خود، باید با چالش‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم روبرو است.

سه نفر از ارشدترین اعضای تیم انطباق بایننس اخیراً در مصاحبه‌ای با کوین دسک در مورد چالش‌هایی که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات در این زمینه‌ها با آن مواجه است و اینکه چگونه آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، صحبت کردند.

شایان ذکر است که بایننس در جولای 2021 (تیر 1400) تصمیم بحث برانگیزی گرفت تا حداکثر مقدار بیت کوینی را که مشتریان بدون حساب احراز شده می‌توانند برداشت کنند از 2 به 0.06 بیت کوین کاهش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، به گفته یکی از مدیران ارشد بایننس، تیگران گامبریان، این اقدام باعث «میلیاردها دلار» ضرر در درآمد این صرافی ارز دیجیتال شده است.

او گفت: «ما 90 درصد مشتریان را پس از اجرای اجبار احراز هویت (KYC) از دست دادیم و میلیاردها دلار نیز ضرر کردیم.»

آیا بایننس از سایر صرافی‌ها بهتر است؟

طبق تحقیقاتی که بایننس انجام داده است، مقدار پول غیرقانونی وارد شده با حجم کل صرافی مقایسه می‌شود و می‌توان دریافت که اگرچه مقداری پول غیرقانونی وارد شده، اما مقدار قابل توجهی پول قانونی نیز وارد صرافی شده است.

وی گفت:

«بایننس بهتر یا مشابه اکثر صرافی‌ها است. در خیلی از موارد ما به شدت بهتر از کراکن و کوین بیس هستیم و در برخی مناطق بدتر. اما مورد استثنایی وجود ندارد.»

بایننس در حوزه‌های قضایی مختلفی فعال است که این افسر اصلی انطباق به آن اشاره کرد که «کار ما را چالش‌برانگیز می‌کند» در نتیجه، گمباریان اذعان کرد که این صرافی باید تأکید بیشتری بر آن کشورها (فرانسه، ایتالیا و دبی) داشته باشد.

با این حال، فعالیت در چنین مناطقی این امکان را برای مقامات مجری قانون فراهم می‌کند تا اقداماتی را انجام دهند.

همچنین، بایننس با استفاده از افزایش تلاش‌های روابط عمومی و کسب تاییدیه کامل نظارتی در دبی در ماه مارس، در بحرین، فرانسه و ایتالیا در ماه مه، و همچنین در اسپانیا در ژوئیه 2022، از کوین بیس پیشی گرفت و به صرافی با بیشترین بیت کوین در سطح جهان تبدیل شد.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×