» آرشیو اخبار » کاخ سفید از سطح آلایندگی استخراج انتقاد کرد
کاخ سفید از سطح آلایندگی استخراج انتقاد کرد

کاخ سفید از سطح آلایندگی استخراج انتقاد کرد

19 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذرانیوز، کاخ سفید امروز پیشنهاد داد که قانون‌گذاران ایالات متحده می‌توانند به ‌زودی با استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل اثرات زیست محیطی مخرب آن مقابله کنند.

دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید در گزارشی که روز پنجشنبه توسط رئیس جمهور جو بایدن در دستوری اجرایی در ماه مارس (اسفند) صادر شد، گفت که ماینرهای رمزارز باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را با کمک آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و وزارت انرژی (DOE) و سایر آژانس‌های فدرال کاهش دهند.

این نهاد دولتی پیشنهاد کرد که دولت داده‌های بیشتری در مورد مصرف برق از صنعت رمزارزها جمع‌آوری کند تا استانداردهای بهره‌وری انرژی را به درستی رعایت کند. همچنین استفاده از “فناوری‌های دارایی‌های دیجیتال دوست دار محیط ‌زیست” را ترویج کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاخ

کاخ سفید در ادامه بیان کرد که اگر اقدامات در جهت کاهش آلایندهگی‌های ناشی از ماینینگ کارساز نباشد، استخراج ارزهای انرژی‌بر مثل بیت کوین، می‌تواند به طور کامل ممنوع شود.

در این گزارش آمده است:

“در صورتی که این اقدامات در کاهش تأثیرات زیست محیطی ناکارآمد باشد، دولت باید اقدامات اجرایی را بررسی کند و کنگره ممکن است قوانینی را برای محدود کردن یا حذف استفاده از مکانیسم‌های اجماع با مصرف انرژی بالا برای ماینینگ رمزارزها در نظر بگیرد.”

استخراج رمزارزهایی مانند بیت کوین از انرژی زیادی استفاده می‌کند. برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌ها در بلاکچین، انرژی زیادی مورد نیاز است. بنابراین فرایند استخراج اغلب در مقیاس صنعتی انجام می‌شود.

ایالات متحده اکنون یکی از مراکز مهم استخراج بیت کوین در دنیا است. پس از اینکه چین این صنعت را سرکوب کرد، محبوبیت استخراج رمزارزها به آمریکای شمالی رسید. گزارشات حاکی از آن است که سهم ایالات متحده از استخراج بیت کوین در مقیاس جهانی از 3.5 درصد در سال 2020 به 38 درصد در حال حاضر افزایش یافته است. این حجم از استخراج می‌تواند مانع از پایبندی به تعهدات و اهداف اقلیمی ایالات متحده شود.

موضع کاخ سفید و جو بایدن در این باره چیست؟

در ماه مارس، رئیس جمهور آمریکا جو بایدن یک فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن به دنبال ایجاد یک استراتژی گسترده توسط دولت ایالات متحده برای تنظیم صنعت رمزارزها و از جمله بخش ماینینگ بود.

در گزارش‌های امروز همچنین به تفاوت بین بلاکچین هایی که از اثبات کار و اثبات سهام استفاده می‌کنند پرداخته شده است. ارتقای آتی اتریوم که با عنوان مرج شناخته می‌شود توجه کاربران این حوزه را به خود جلب کرده است. طبق گفته بنیاد اتریوم، در هفته آینده اتریوم که دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است قرار است به سمت اثبات سهام حرکت کند که باعث می‌شود مصرف انرژی 99 درصد کارآمدتر شود.

کاخ

در بیانه این بنیاد آمده است:

 “درخواست‌های زیادی برای بلاکچین‌ هایی که از اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند آمده است که در جهت اتخاذ مکانیسم‌های اجماع با سطح مصرف انرژی کمتر وجود دارد. برجسته‌ترین واکنش، راه‌اندازی ارتقا اتریوم برای اتریوم ۲.۰ است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.”

به گفته برخی از کارشناسان، پس از تکمیل ارتقاء اتریوم، مصرف بالای انرژی بیت کوین بیشتر در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×