» آرشیو اخبار » پولکادات (DOT)، آماده یک رالی تازه
تحلیل پولکادات

پولکادات (DOT)، آماده یک رالی تازه

5 بهمن 1401 3

شکست صعودی قیمت بالاتر از تراز 6.80 دلار می‌تواند آغاز کننده یک رالی قدرتمند دیگر برای پولکادات و افزایش 10 تا 15 درصدی از سطح فعلی باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به دنبال رالی اخیری که در بازار رمزارزها به راه افتاده است، پولکادات (DOT) پس از تشکیل یک مبنای حمایتی قوی بالاتر از منطقه 5.60 دلاری، روند صعودی جدیدی را آغاز کرد. در پی این حرکت، قیمت DOT به بالای سطوح 5 دلار و 80 سنت و 6 دلار صعود کرد تا به منطقه مثبت بازگردد.

گاوها (خریداران) توانستند قیمت را به بالای تراز 6 دلار و 50 سنت و میانگین متحرک ساده 100 (در نمودار 4 ساعته) برسانند. این روند مثبت تا سقف روزانه 6 دلار و 82 سنت ادامه یافت و اخیراً یک اصلاح نزولی، درست همانند بیت کوین و اتریوم، قیمت پولکادات را به زیر تراز 6 دلار و 50 سنت بازگردانده است.

پس از سقوط قیمت به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی 50% حرکت صعودی 5.59 دلار به 6.82 دلار، گاوها از منطقه حمایتی 6 دلار و 15 سنت با قدرت محافظت کردند و مانع از افت بیشتر قیمت شدند. پولکادات اکنون با قیمت 6 دلار و 26 سنت و بالاتر از و میانگین متحرک 100 ساده (4 ساعت) معامله می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در نمودار 4 ساعته جفت ارز پولکادات / دلار آمریکا (DOT/USD) می‌بینیم که یک خط روند صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به 6.05 دلار در حال شکل گیری است. گاوها نیز همچنان از سطح فیبوناچی 61.8 درصدی حرکت صعودی 5.59 دلار به 6.82 دلار محافظت می‌کنند.

نمودار پولکادات
نمودار 4 ساعته پولکادات

در ادامه این مسیر صعودی، اولین مقاومت نزدیک به تراز 6 دلار و 40 سنت مانع حرکت گاوها (خریداران) خواهد شد. مقاومت‌های اصلی نیز در نزدیکی سطوح 6.65 و 6.80 دلار قرار دارند.

شکست صعودی قیمت بالاتر از مانع 6.65 دلاری و بسته شدن آن بالای تراز 6.80 دلار می‌تواند آغاز کننده یک رالی قدرتمند دیگر باشد. در چنین شرایطی احتمال افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت در کوتاه مدت از سطوح فعلی بسیار زیاد است.

احتمال کاهش قیمت پولکادات

اگر قیمت پولکادات (DOT) نتواند بالاتر از مقاومت‌های 6 دلار و 65 سنت و 6 دلار و 80 سنت به حرکت قاطعانه خود ادامه دهد، ممکن است متحمل زیان بیشتری شود و روندی نزولی در پیش بگیرد. در این حرکت اصلاحی، سطوح 6.05 دلار و 6.00 دلار به عنوان اولین حمایت‌ها به کمک خریداران می‌آیند.

حمایت مهم بعدی نیز نزدیک به تراز 5.80 دلار و میانگین متحرک 100 ساده (4 ساعته) دیده می‌شود. هرگونه کاهش بیشتر قیمت می‌تواند راه را برای حرکت به سمت منطقه حمایتی 5.50 دلاری باز کند.

در نمودار چهار ساعته پولکادات (DOT/USD) اندیکاتور مَکدی (MACD ) در منطقه صعودی شتاب خود را تاحدودی از دست می‌دهد؛ درحالی که شاخص مقاومت نسبی (RSI ) اکنون درست زیر سطح 50 واقع است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×