» آرشیو اخبار » وضعیت بازار: صدور اعلان قرمز اینترپل و تاثیر آن بر رمزارز لونا
بازار

وضعیت بازار: صدور اعلان قرمز اینترپل و تاثیر آن بر رمزارز لونا

4 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه اوایل امروز، قیمت بیت کوین منطقه 19 هزار دلار را برای مدتی از دست داد، توانست بار دیگر از این مقاومت روانی عبور کند. در حال حاضر، رمزارز اول بازار در همین محدوده در نوسان است. اکثر آلتکوین‌ها در مقیاس روزانه به رنگ قرمز دیده می‌شوند و تراکلاسیک به دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن دو کوان بازنده اصلی بازار محسوب می‌شد.

نمای کلی بازار
نمای کلی بازار

قیمت بازار بیت کوین 

هفته گذشته، زمانی که فدرال رزرو آمریکا گزارش آخرین افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) را منتشر کرد، رمزارز اصلی بازار به دلیل ماهیت پرریسک خود، بار دیگر به این خبر واکنش نشان داد و با افتی شدید، طی چند ساعت، حدود 2 هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و به حدود 18 هزار و 100 دلار رسید، که پایین‌ترین سطح قیمت آن در سه ماه اخیر بود.

پس از این مرحله، بیت کوین دوباره مارک 19 هزار دلار را پس گرفت و به تلاش خود برای دستیابی به سطوح بالاتر ادامه داد، ولی در این مسیر متوقف شد. به این ترتیب، بیت کوین روزهای پایان هفته گذشته را در منطقه 19 هزار دلاری سپری کرد و هیچ نوسان قابل توجهی را شاهد نبود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این وضعیت در اولین روز هفته جدید تغییر کرد و بیت کوین روز دوشنبه را با نوسانات بیشتری آغاز کرد که آن را به سمت 18 هزار و 700 دلار سوق داد. هرچند، این بار گاوها (خریداران) به سرعت وارد عمل شدند و این دارایی دیجیتال را به بالای 19 هزار دلار بازگرداندند. بیت کوین در این لحظه با قیمت 19 هزار و 114 دلار و با ارزش بازاری در حدود 365 میلیارد دلار معامله می‌شود، ولی با توجه به عملکرد ضعیف آلتکوین‌ها، دامیننس آن به بالای 39 درصد رسیده است.

آلتکوین‌ها نیز آخر هفته‌ای نسبتاً آرام را سپری کردند، ولی از صبح امروز روند نزولی خفیفی را در پیش گرفته‌اند. اتریوم در حدود تراز هزار و 300 دلار به نوسان خود ادامه می دهد. این دارایی چند روز پس از مِرج این روند نزولی را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون قادر به شکست صعودی مقاومت‌های پش روی خود نشده است.

بایننس کوین، ریپل، متیک، ترون و آوالانچ نیز با درصدهایی مشابه (حدود 2 درصد) در تایم فریم روزانه، کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان، کاردانو، سولانا، دوج‌کوین و شیبااینو افت ملموس‌تری را شاهد هستند.

پس از این که پلیس اینترپل “اعلان قرمز” برای دستگیری دو کوان، بنیانگذار ترا لبز را صادر کرد، قیمت LUNC بعد از کاهشی محسوس در مسیر سقوطی شارپی قرار گرفت، ولی از ساعاتی قبل این روند تغییر کرده و اکنون این ارز با حدود 30 درصد رشد در تایم فریم روزانه به سطح فعلی خود در حدود 0.00028 دلار رسید. توکن LUNA نیز از ساعتی قبل به روند رشد بازگشته و با حدود 9 درصد افزایش قیمت در یک روز به 2 دلار و 66 سنت رسیده است.

به طور کلی، ارزش تجمعی بازار رمزارزها در یک روز حدود 20 میلیارد دلار کاهش یافته و به حدود 930 میلیارد دلار رسیده است.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×