» آرشیو اخبار » گام جدید مقامات کره جنوبی در مسیر حل پرونده تِرالبز
مقامات کره

گام جدید مقامات کره جنوبی در مسیر حل پرونده تِرالبز

28 آبان 1401 5

مقامات کره جنوبی حدود 104.4 میلیون دلار از دارایی‌های یکی از بنیانگذاران ترا با نام شین هیون سونگ را به دلیل احتمال اختلاط اموال با سودهای نامشروع مسدود کردند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که اتفاقات اخیر باعث شد توجه بیشتر فعالان بازار به سمت صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) جلب شود، مقامات کره جنوبی به تلاش‌های خود برای حل مشکل قربانیان اولین سقوط سال، یعنی فروپاشی ترافرم لبز (Terraform Labs) ادامه می‌دهند. تقریباً شش ماه پس از توقف رسمی فعالیت بلاکچین ترا (LUNA)، مقامات کره جنوبی حدود 104.4 میلیون دلار (معادل 140 میلیارد وون) از دارایی‌های یکی از بنیانگذاران این شبکه یعنی شین هیون سونگ (Shin Hyun-seong) را به دلیل احتمال اختلاط اموال با سودهای نامشروع مسدود کردند.

شین هیونگ کره

تصمیم جدید مقامات قضایی کره

این تصمیم بر اساس درخواست دادستان با ادعای مربوط به مشارکت شین در فروش توکن‌های چاپ نشده ترا به سرمایه‌گذاران ناآگاه، توسط دادگاه منطقه جنوبی سئول تأیید شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش رسانه خبری محلی وای‌تی‌اِن (YTN)، دادگاه منطقه بر اساس ظن موجود به کسب سود از طریق فروش غیرقانونی رمزارز لونا (LUNA)، تصمیم گرفت این وجوه را تا زمان انجام تحقیقات بیشتر مسدود کند. وکیل شین در مصاحبه خود با کوین‌تلگراف گفته است:

 «گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند شین هیون سونگ، مدیر عامل شرکت، رمزارز لونا را با قیمت بالایی فروخته و یا اینکه از طریق روش‌های غیرقانونی دیگر به سود رسیده است، اصلاً صحت ندارد.»

مسدود کردن وجوه پیش از نتیجه‌گیری نهایی معمولاً راهی برای جلوگیری از فروش یا مصرف وجوه مسروقه توسط متهمین و یا ایجاد خسارت یا ضرر مالی بیشتر برای سرمایه‌گذاران می‌باشد.

گفتنی است که در حال حاضر شین از سوی مقامات کره جنوبی با دو مورد اتهام روبرو است؛ یکی کسب سود غیرعادلانه از طریق عرضه داخلی توکن‌های لونا (LUNA) و ترا یواس‌دی (UST) و دیگری، افشای اطلاعات تراکنش‌های مشتریان برنامه پرداخت کره‌ای چای (Chai).

روز 14 نوامبر (23 آبان)، دادستان‌های کره جنوبی از یکی از بنیانگذاران متهم خواستند برای پیشبرد روند تحقیقات فروپاشی این شرکت در دادگاه حاضر شوند. در هفته اول نوامبر نیز، دادستان منطقه، دو کوان (Do Kwon)، بنیانگذار ترا را به دستکاری قیمت تِرا متهم کرد.

سخنگوی ترا لبز طی بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد:

 “بسیار ناامیدکننده است که می‌بینیم دادستان‌های کره‌ای همچنان به تلاش خود برای تحریف قانون بازار سرمایه ادامه می‌دهند تا از این طریق، قوانین را با دستور کار خود و طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس مطابقت دهند. اظهارات و تصمیمات قضایی قبلی مقامات مالی، از جمله کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC)، نشان می‌دهد که توکن‌های دیجیتال قرارداد سرمایه‌گذاری یا اوراق بهادار نیستند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×