» ارز دیجیتال » تحلیل » تحلیل رمزارز AAVE با شاخص‌های وب سایت سنتیمنت
تحلیل رمزارز AAVE

تحلیل رمزارز AAVE با شاخص‌های وب سایت سنتیمنت

5 آذر 1401 5

بر اساس توییت وب سایتی که آمار نهنگ‌های اتریوم را دنبال می کند، رمزارز AAVE موضوع مورد علاقه 5000 نهنگ برتر بود. اما به نظر می رسد که اخیراً توجه آنها به این رمزارز کم شده است.

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز ، رمزارز AAVE، یک پروتکل دیفای و تأمین وام و نقدینگی است که قبلاً توجه نهنگ‌های اتریوم را به خود جلب کرده و به لیست ده توکن برتر خریداری شده توسط سرمایه گذاران ثروتمند نیز نفوذ کرده بود. بر اساس توییت وب سایتی که آمار نهنگ‌های اتریوم را دنبال می کند، رمزارز AAVE موضوع مورد علاقه 5000 نهنگ برتر بود. اما به نظر می رسد که اخیراً توجه آنها به این رمزارز کم شده است. قیمت AAVE دو روز پیش به 57.69 دلار کاهش یافت و در همین راستا، حجم معاملات AAVE نیز در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است. اما، حجم تنها عاملی نبود که نشانگر کاهش توجه نهنگ ها به آن باشد.

وضعیت دارایی قفل شده و تعداد قراردادهای هوشمند در شبکه AAVE

نگاهی به داده‌های وب سایت دیفای لاما (DeFiLlama) نشان داد که AAVE دیروز نتوانست عملکرد خوبی را در خصوص دارایی قفل شده در پلتفرم خود بدست آورد. بر اساس داده های همین وب سایت، پروتکل قرارداد هوشمند AAVE در 24 ساعت گذشته هم افزایش قابل توجهی نداشته است.

دارایی قفل شده در شبکه AAVE
دارایی قفل شده در شبکه AAVE

وضعیت واریز و برداشت و تعداد آدرس‌های فعال رمزارز AAVE

با کاهش 31.69 درصدی در 30 روز گذشته، به نظر می رسد که واریز در استخرهای نقدینگی پلتفرم AAVE نیز کاهش شدیدی داشته است. AAVE اخیراً دچار برداشت های زیادی هم شده است. علیرغم افزایش جزئی واریزهای درون شبکه، مقدار آن نسبت به روز 23 نوامبر کاهش یافته است. علت این امر هم کاهش تعداد آدرس های فعال شبکه است. در زمان نگارش مقاله، وب سایت سنتیمنت (Santiment) نشان داد که آدرس‌های فعال روزانه در شبکه 786 است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده AAVE از کل سناریو خسته نشده باشد، زیرا فعالیت های توسعه در شبکه، با توجه به نموداری که در وب سایت سنتیمنت دیده می‌شود، نشان می‌دهد که ارتقاهای بیشتری در شبکه در حال انجام است.

 

نمودار فعالیتهای توسعه و تعداد آدرسهای فعال در شبکه AAVE
نمودار فعالیتهای توسعه شبکه و تعداد آدرسهای فعال در شبکه AAVE

وضعیت حضور رمزارز AAVE در شبکه های اجتماعی

در مورد حجم فعالیت در شبکه های اجتماعی، میزان جستجو  و بحث در مورد توکن AAVE به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، حجم فعالیت شبکه های اجتماعی AAVE برابر با عدد 10 بود. این مقدار نشان می‌دهد که این روزها جستجوی بسیار کمتری برای رمزارز AAVE انجام شده است. همچنین با عدد 0.11 درصد در شاخص دامیننس اجتماعی (Social Dominance) می توان با قطعیت گفت که این رمزارز از هیجانات شبکه‌های اجتماعی بسیار دور است. بنابراین، فعلاً رمزارز AAVE از افزایش قیمت متأثر از فعالیت‌های درون شبکه های اجتماعی به‌دور است.

فعالیتهای اجتماعی
فعالیت‌های اجتماعی و میزان سلطه در شبکه های اجتماعی در مورد رمزارز AAVE

وضعیت گردش رمزارز AAVE در شبکه

علاوه بر موارد فوق، گردش روزانه این رمزارز هم عدد بزرگی نبود. طبق داده های وب سایت سنتیمنت (Santiment)، گردش یک روزه از 921,000 به 5,868 کاهش یافته است. چنین کاهش چشمگیری به این معنی است که در 24 ساعت گذشته توکن های بسیار کمی در معاملات دخیل بوده اند. قابل ذکر است که شاخص گردش (Circulation)، شاخصی مشابه با حجم مبادله اما با یک تفاوت است. مثلاً، اگر یک رمزارز در یک روز معین 5 بار دست به دست شود، یک بار در شاخص گردش توکن لحاظ می شود، اما 5 بار در شاخص حجم محاسبه می شود.

گردش توکن AAVE
گردش توکن AAVE

 

با در نظر گرفتن همه ابعاد و شاخص‌های ذکر شده، شبکه AAVE دیروز در وضعیت بدی قرار داشت و احتمالاً برای بهتر شدن وضعیت زنجیره ای خود به یک بهبود معنی دار در بازار نیاز دارد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: AMBCRYPTO

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×