» ارز دیجیتال » تبدیل CBDC به استیبل کوین توسط هنگ کنگ
هنگ‌ کنگ

تبدیل CBDC به استیبل کوین توسط هنگ کنگ

15 دی 1401 7

مقامات هنگ‌ کنگ به دنبال طرح‌های جدیدی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند و اکنون پیشنهاد انتشار یک CBDC در قالب یک استیبل کوین با حمایت دولت را دارند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مقامات هنگ‌ کنگ به دنبال طرح‌های جدیدی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند و اکنون پیشنهاد انتشار یک CBDC در قالب یک استیبل کوین با حمایت دولت را دارند.

وو جیژوانگ (Wu Jiezhuang)، یکی از اعضای شورای قانون‌گذاری منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، معتقد است که تبدیل دلار دیجیتال هنگ کنگ (e-HKD) به یک استیبل‌کوین، مزایایی را برای پذیرش فناوری‌های جدید مانند وب 3 فراهم می‌کند.

وو جیژوانگ در مصاحبه‌ای با بلاکچین نیوز در 5 ژانویه (15 دی) گفت: گزینه توسعه e-HKD به یک استیبل کوین، پتانسیل مقابله موثر با خطرات مرتبط با دارایی‌های مجازی در وب 3 را دارد. به گفته قانون‌گذار، چنین طراحی از دلار دیجیتال هنگ کنگ به مقامات کمک می‌کند تا اعتماد سرمایه‌گذاران را به صنعت وب 3 جلب کنند و بهتر از کاربران در برابر مسائلی مانند هک محافظت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هنگ‌ کنگ

وو جیژوانگ با اشاره به شکست چندین پروژه استیبل کوین در سال 2022 که باعث ایجاد یک اثر دومینویی بر بازار ارزهای دیجیتال شد، گفت: «استیبل کوین‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، همگی توسط برخی شرکت‌های خصوصی صادر می‌شوند و تحت نظارت دولت نیستند.»

“دولت هنگ کنگ می‌تواند بررسی کند که آیا صدور دلارهای دیجیتال هنگ کنگ می‌تواند با امور مالی غیرمتمرکز مرتبط باشد و به یک جزء مهم زیرساختی پلتفرم معاملات دارایی مجازی تبدیل شود؟.”

وو جیژوانگ علاوه بر نقش خود به عنوان عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، همچنین یکی از اعضای موسس G-Rocket است، یک شتاب دهنده استارت آپی که هدف آن جذب 1000 کسب و کار وب 3 برای راه اندازی فروشگاه در این ایالت طی سه سال آینده است. او G-Rocket را به همراه جانی نگ کیت چانگ (Jonny Ng Kit-Chong)، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ در سال 2016 (1395) تأسیس کرد.

هنگ‌ کنگ

وو جیژوانگ آخرین مقام دولتی است که مزایای بالقوه ترکیب CBDC و دیفای (DeFi) را برجسته کرده است. توماس موزر (Thomas Moser)، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی سوئیس، در سپتامبر 2022 گفت که CBDC می‌تواند ثبات بیشتری را برای DeFi ایجاد کند و خطرات توسعه آن را کاهش دهد.

پیش از این، میکل مورچ (Mikkel Morch)، مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال ARK36، پیشنهاد کرد که CBDC نباید رقیب یک ارز دیجیتال خصوصی یا غیرمتمرکز باشد. او خاطرنشان کرد که در همان زمان، یک CBDC به طور بالقوه می‌تواند نقش استیبل کوین‌های خصوصی را کاهش دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×