» ارز دیجیتال » وزیرایکس سندی مبنی بر ذخایر با اکثریت وجوه در کیف پول بایننس منتشر کرد
وزیرایکس

وزیرایکس سندی مبنی بر ذخایر با اکثریت وجوه در کیف پول بایننس منتشر کرد

21 دی 1401 3

پس از پارانویا و آشفتگی در صنعت کریپتو ناشی از رسوایی نقدینگی و ورشکستگی FTX، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال بزرگ شروع به انتشار وجوه ذخیره (reserve funds) خود کردند. آخرین موردی که به روند اثبات ذخیره ملحق شده است، صرافی ارز دیجیتال هندی وزیرایکس (WazirX) است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از پارانویا و آشفتگی در صنعت کریپتو ناشی از رسوایی نقدینگی و ورشکستگی FTX، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال بزرگ شروع به انتشار وجوه ذخیره (reserve funds) خود کردند.

آخرین موردی که به روند اثبات ذخیره ملحق شده است، صرافی ارز دیجیتال هندی وزیرایکس (WazirX) است. این شرکت شفاف‌سازی خود را در 11 ژانویه (21 دی) اعلام کرد و اظهار داشت:

“ما نه تنها بزرگترین صرافی کریپتو هند از نظر حجم، بلکه بزرگترین صرافی کریپتو از نظر ذخایر هستیم.”

تبلیغات جام جهانی قطر

وزیرایکس از کوین گابار (Coin Gabbar)، یک پلتفرم ردیابی دارایی‌های رمزارزی شخص ثالث، برای نمایش اثبات ذخایر خود استفاده کرد. طبق داده‌ها، وزیرایکس تقریباً ۲۸۵ میلیون دلار از کل دارایی‌های کاربران در تتر را دارد.

بر اساس این بیانیه، 90 درصد از دارایی‌های کاربران در وزیرایکس در کیف پول‌های مبتنی بر بایننس نگهداری می‌شوند و 10 درصد باقی‌مانده در کیف‌ پول‌های ذخیره‌‌سازی سرد و گرم ذخیره می‌شوند. این مبلغ به ترتیب به 256.5 میلیون دلار و 28.5 میلیون دلار می‌رسد.

این صرافی گفت که بایننس را به دلیل «پروتکل‌های سختگیرانه و اقدامات فنی پیشرو در صنعت» که برای محافظت از وجوه کاربران در پلتفرم خود استفاده می‌کند، انتخاب کرده است. همچنین نسبت بیش از 1:1 را برای کاربران تضمین می‌کند تا از وجوه کاربران در صورت لیکویید شدن، محافظت کنند.

در حال حاضر، بیش از 19 درصد از دارایی‌های صرافی در قالب شیبا اینو (Shiba Inu) است.

وزیرایکس علیرغم اینکه بزرگترین صرافی هند است، قبلاً به دلیل اتهامات پولشویی با مقامات محلی در تماس بود و وجوه موجود در صرافی برای کمی بیش از یک ماه در طول تحقیقات مسدود شد.

وزیرایکس

در طول این مدت، بایننس با توییتی از چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) که گفت بایننس هیچ مالکیتی بر صرافی ندارد، علناً از این صرافی فاصله گرفت.

علاوه بر این، بایننس در طول دوره تحقیقات با حذف نقل و انتقالات وجوه خارج از زنجیره با وزیرایکس در کنار مقامات محلی قرار گرفت.

بایننس اولین صرافی بود که اثبات طرح ذخیره خود را پس از آشفتگی‌های FTX اعلام کرد که سپس باعث شد تا صرافی‌های دیگری نیز همین کار را انجام دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×