» آرشیو اخبار » قرارداد همکاری پنتاگون با اینکا دیجیتال برای ایجاد یک ابزار امنیتی ردیابی سرمایه
اینکا دیجیتال

قرارداد همکاری پنتاگون با اینکا دیجیتال برای ایجاد یک ابزار امنیتی ردیابی سرمایه

2 مهر 1401 5

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، خالق ناکاموتو ترمینال (Nakamoto Terminal) به دولت و کسب‌وکارها کمک خواهد کرد تا تعامل بین سیستم‌های مالی سنتی و دیجیتال را درک کرده و به رصد ورود و خروج پول به/از بلاکچین بپردازند. یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به دارایی‌های رمزارز به نام اینکا دیجیتال (Inca Digital) تحت یک قرارداد یک ساله با آژانس پروژه‌ای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA)، پیامدهای استفاده از سرمایه‌های دیجیتالی برای امنیت ملی را مورد مطالعه قرار خواهد داد. دارپا (DARPA) یک شعبه تحقیق و توسعه وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است.

هدف اینکا دیجیتال از همکاری با پنتاگون

اینکا دیجیتال

 

تبلیغات جام جهانی قطر

اینکا دیجیتال روی پروژه‌ای به نام «بررسی تاثیر دارایی‌های مالی دیجیتال» کار خواهد کرد. هدف این پروژه ایجاد یک «ابزار ردیابی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال» و فراهم آوردن اطلاعات برای دولت و کسب‌وکارهای تجاری ایالات متحده آمریکا است.

این پروژه در کنار بررسی احتمالات پولشویی و فرار از تحریم‌ها، به درک تعاملات بین سیستم‌های مالی سنتی و دیجیتال، جریان پول، سیستم‌های خارج از بلاکچین و سایر کاربردهای رمزارز در نواحی مورد توجه دولت ایالات متحده آمریکا به این کشور کمک خواهد کرد. آدام زارازینسکی (Adam Zarazinsky)، مدیر عامل دیجیتال اینکا در این اطلاعیه اظهار داشت:

وزارت دفاع و سایر آژانس‌های فدرال برای درک نحوه عملکرد دارایی‌های دیجیتال و اعمال نفوذ اختیارات قضایی خود بر بازارهای جهانی رمزارز، باید ابزار بهتری در دست داشته باشد.

مارک فلاد (Mark Flood)، مدیر برنامه دارپا در گفتگو با واشنگتن پست (Washington Post) گفت «دارپا درگیر نظارت نیست. تاکید می‌کنم که ما در این تحقیق مراقب هستیم که درگیر اطلاعات هویت اشخاص نشویم».

دارپا چندین سال است که به منظور شناسایی پیامدهای امنیتی و دست یافتن به ابزاری بالقوه برای رسیدن به اهداف خود، در حال بررسی فناوری بلاکچین است. این شرکت در ماه ژوئن با ترایال آف بیتس (Trial of Bits) وارد همکاری شد تا به تحلیل میزان غیرمتمرکز بودن بلاکچین‌ها پرداخته و نقاط آسیب‌پذیر آن‌ها را شناسایی کند.

اینکا مرحله دوم تحقیقات نوآوری کسب‌وکار کوچک برای این پروژه را دریافت کرد. اینکا دیجیتال، شرکت توسعه دهنده ناکاموتو ترمینال است، سیستمی که توسط کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازار استفاده می‌شود. این سیستم در سال ۲۰۰۹ توسط تحلیلگران سابق اینترپل (Interpol) تاسیس شد.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×