» آرشیو اخبار » همکاری جدید ” ویزا ” برای صدور کارت اعتباری رمزارزی
ویزا

همکاری جدید ” ویزا ” برای صدور کارت اعتباری رمزارزی

5 آبان 1401 6

صرافی ارزهای دیجیتال بلاکچین دات کام (Blockchain.com) از همکاری جدید خود با ویزا (Visa) با هدف راه‌اندازی یک کارت اعتباری رمزارزی خبر داده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی رمزارزی بلاکچین‌دات‌کام (Blockchain.com) از همکاری جدید خود با ویزا (Visa) با هدف راه‌اندازی یک کارت اعتباری رمزارزی خبر داده است. این کارت که در ابتدا فقط در دسترس ساکنان ایالات متحده قرار خواهد داشت، به کاربران اجازه می‌دهد هرکجا که دبیت‌کارت‌های ویزا پذیرفته می‌شود، با استفاده از موجودی ارزهای دیجیتال یا نقدی خود، بهای کالا یا خدمات مربوطه را پرداخت کنند.

ویزا کارت

در اطلاعیه 26 اکتبر (4 آبان) این صرافی آمده است که کاربران هیچ هزینه ثبت نام یا شارژ سالانه و هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها پرداخت نخواهند کرد و در مقابل، 1٪ از کل خریدهای خود را به صورت رمزارز دوباره دریافت خواهند کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیتر اسمیت (Peter Smith)، مدیر عامل بلاکچین دات کام (Blockchain.com) در مصاحبه‌ای با یاهوفایننس (Yahoo Finance) ضمن اشاره به اینکه 50 هزار نفر در لیست انتظار دریافت این کارت هستند خاطرنشان کرد:

«هنوز تقاضای زیادی برای محصولات رمزارزی وجود دارد، اما همانطور که می‌بینید این تقاضا از حوزه تجارت بیشتر به سمت افرادی می‌رود که علاقه‌مند به استفاده از خدمات دیفای (DeFi) با استفاده از دارایی خود هستند.»

پس از این اطلاعیه، کوی شفیلد (Cuy Sheffield) رئیس بخش ارزهای دیجیتال ویزا، اظهار داشت که افزایش پذیرش در سراسر جهان برای ادامه رشد رمزارزها ضروری است.

گفتنی است که این کارت با کمک شرکت پرداخت مارکتا (Marqeta) مستقر در اوکلند کالیفرنیا ارائه خواهد شد که قبلاً، یعنی در سپتامبر 2020 (شهریور 99)، به توسعه ویزاکارت شرکت مالی Swipe کمک کرده است.

پیش از انتشار این اعلامیه، اخباری نیز مبنی بر همکاری ویزا با صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) برای عرضه کارت اعتباری در 40 کشور جهان  منتشر شد.

همکاری رقیب ویزا با بیت‌اُسیس (BitOasis)

روز 25 اکتبر (3 آبان)، رقیب اصلی ویزا یعنی مسترکارت اعلام کرد با صرافی ارزهای دیجیتال بیت‌اُسیس (BitOasis)، پلتفرم پیشرو ارزهای دیجیتال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، شراکتی استراتژیک را آغاز کرده است تا مجموعه‌ای از برنامه‌های مربوط به صدور کارت‌های اعتباری رمزارزی را با هدف تسهیل پذیرش دارایی‌های دیجیتال در جهان راه‌اندازی کند.

مشتریان بیت‌اُسیس می‌توانند کیف پول خود را به این کارت اعتباری جدید پیوند دهند و با تبدیل رمزارزها به ارز فیات، از شبکه تجاری جهانی مسترکارت استفاده کنند؛ انتظار می‌رود این کارت در اوایل سال 2023 روانه بازار شود.

اولا دودین (Ola Doudin) بنیانگذار و مدیرعامل بیت‌اُسیس، با اشاره به پتانسیل زیاد پذیرش رمزارزها در این منطقه خاطرنشان کرد:

«ما همچنان شاهد تقاضای پایدار در میان مشتریان خود و تمایل آنها برای ادغام ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره خود هستیم. تحقیقات ما نشان می‌دهد که 47 درصد از جمعیت خاورمیانه در حال حاضر معتقدند ارز دیجیتال آینده پول جهان است.»

این مشارکت به دنبال دور سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری سری (ب) صرافی بیت‌اُسیس صورت می‌گیرد که در اکتبر 2021 (مهر و آبان 1400) بسته شد. این بودجه به گسترش پلتفرم مستقر در دبی آنها در منطقه مِنا (MENA) کمک کرد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×