» آرشیو اخبار » همکاری جدید سوئیفت و چین‌لینک در پروژه اثبات مفهوم
سوئیفت و چینلینک

همکاری جدید سوئیفت و چین‌لینک در پروژه اثبات مفهوم

7 مهر 1401 6

سیستم پیام‌رسانی بین بانکی سوئیفت اعلام کرده است با هدف کار بر روی یک پروژه اثبات مفهوم با پلتفرم ارائه‌دهنده اوراکل قیمت یعنی چین‌لینک وارد همکاری شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سیستم پیام‌رسانی بین بانکی سوئیفت (SWIFT) اعلام کرده است که با هدف کار بر روی یک پروژه اثبات مفهوم (POC) با پلتفرم ارائه‌دهنده اوراکل قیمت، یعنی چین‌لینک (LINK)، وارد همکاری شده است. این پروژه به ‌موسسات مالی سنتی اجازه خواهد داد تا تراکنش‌هایی بین شبکه‌های بلاکچین انجام دهند.

سوئیفت

تحولات زیرساختی سوئیفت

سِرگئی نَظَروف (Sergey Nazarov)، بنیانگذار چین‌لینک، در کنفرانس 2022 اسمارت‌کُن (SmartCon ) که روز 28 سپتامبر (6 مهر) در نیویورک برگزار شد، برای اولین بار از این پروژه رونمایی کرد. بنابر اظهارات وی، سوئیفت در اثبات اولیه مفهوم، از پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای (CCIP) استفاده خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این پروتکل به پیام‌های سوئیفت اجازه می‌دهد دستور انتقال توکن‌های درون زنجیره‌ای را صادر کرده و به شبکه سوئیفت کمک می‌کند تا در تمام محیط‌های بلاکچین قابلیت همکاری خود را حفظ کند. به گفته نظروف، این اقدام، پذیرش بلاکچین‌های دارای فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را در بازارهای سرمایه و امور مالی سنتی تسریع می‌کند.

مدیر بخش استراتژی سوئیفت، جاناتان ارنفلد سوله (Jonathan Ehrenfeld Solé) در این کنفرانس ضمن اشاره به «علاقه غیرقابل انکار سرمایه‌گذاران نهادی به دارایی‌های دیجیتال» افزود که این فعالان در بازارهای مالی سنتی، خواهان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال و سنتی در یک پلتفرم واحد هستند.

گفتنی است که سیستم پیام‌رسانی بین‌بانکی “سوئیفت” اکنون بیش از 11 هزار بانک را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند و به همین خاطر، پرکاربردترین پلتفرم برای تراکنش‌های سنتی برون مرزی به‌شمار می‌رود. در ماه آگوست (مرداد) این سیستم به طور متوسط ​​44.8 میلیون پیام در روز را ثبت کرده است.

هرچند همین ترافیک کاربر باعث شده است انجام تراکنش‌ها در شبکه سوئیفت تا چند روز طول بکشد. برای رفع این مشکل و پردازش سریع‌تر پرداخت‌ها، این شرکت به بررسی فناوری‌های بلاکچین، دفتر کل توزیع شده و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) روی آورده است.

در اعلامیه چین‌لینک آمده است که این همکاری به موسسات مالی اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به جایگزینی، توسعه و ادغام ارتباطات جدید در سیستم‌های قدیمی که مستلزم تغییرات اساسی با هزینه‌های هنگفت می‌باشد، به قابلیت‌های بلاکچین دست پیدا کنند.

مایکل میباخ (Michael Miebach) مدیر عامل مسترکارت، ماه می (اردیبهشت)، ضمن صحبت در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اذعان داشت که به دلیل رقابت فزاینده این دارایی‌های نوین در زمینه پرداخت‌ها و تسویه‌های فرامرزی، انتظار ندارد سوئیفت در پنج سال آینده همچنان در این بازار وجود داشته باشد.

هرچند مسترکارت این بیانیه را پس‌گرفت و خاطرنشان کرد که منظور میباخ صرفاً این بوده است که شیوه عملیاتی سوئیفت در آینده از شکل فعلی خود به شیوه‌ای تکامل‌یافته تغییر می‌کند.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×