» آرشیو اخبار » تال کوهن: نزدک پیش از راه اندازی صرافی رمزارز به رگولاسیون نیاز دارد
کوهن

تال کوهن: نزدک پیش از راه اندازی صرافی رمزارز به رگولاسیون نیاز دارد

13 مهر 1401 6

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، نزدک (Nasdaq) اعلام کرد که بخش خرده فروشی بازار رمزارز کاملا اشباع شده و بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات، به دنبال برآوردن نیازهای سرمایه‌گذاران خرد هستند. تال کوهن (Tal Cohen)، معاون اجرایی نزدک اظهار کرد:

«نزدک، (بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا)، تا زمانی که سیاست‌گذاران شفافیت نظارتی بهتری را ارائه نداده‌اند، هیچ برنامه فوری برای راه‌اندازی صرافی رمزارز ندارد.»

کوهن در مصاحبه خود با بلومبرگ (Bloomberg) گفت که بخش خرده فروشی بازار رمزارز نسبتا اشباع شده و صرافی‌های ارز دیجیتال کافی برای برآوردن نیازهای سرمایه‌گذاران خرد وجود دارد. او افزود که شرکت نزدک تمرکز خود را در بر روی سرویس‌های حضانتی رمزارز (که در روز ۲۰ سپتامبر مصادف با ۲۹ شهریور راه‌اندازی شده) ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

کوهن همچنین درباره خدمات مرتبط دیگری که شرکت او در حوزه رمزارز ارائه خواهد داد سخن گفت و از مواردی چون ایجاد قابلیت‌های اجرایی روی پلتفرم برای جابجایی و انتقال دارایی‌ها یاد کرد.

تردید کوهن برای راه اندازی صرافی رمزارز

دومین بورس بزرگ جهان ممکن است برای راه‌اندازی یک صرافی رمزارز در ایالات متحده آمریکا مردد باشد، اما این شرکت در سال گذشته با ارائه‌دهنده خدمات پیشروی کارگزاری کشور برزیل یعنی اکس پی (XP) برای راه‌اندازی یک صرافی رمزارز همکاری کرده بود.

بازار رمزارز همچون یک ساعت، چرخه دیگری از قیمت را پشت سر گذاشته است اما سیاست‌گذاران ایالات متحده آمریکا هنوز چهارچوب روشنی برای بررسی قانونی بازارهای رمزارز ارا‌ئه نکرده‌اند.

کوهن

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا به رهبری گری جنزلر (Gary Gensler) به صراحت از آسیب‌پذیری این بازار نو پا سخن گفته است. با این حال، ایالات متحده علی‌رغم درخواست‌های متعدد برای مقررات شفاف‌تر از سوی کنگره، پیشرفت چندانی در زمینه رگولاتوری رمزارز نداشته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در اوایل سال جاری، تیم اجرایی خود را برای فعالیت‌های رمزارزی گسترش داده و اقداماتی را علیه شرکت‌های رمزارز انجام داده است. در نتیجه این اقدامات فزاینده، و عدم وجود شفافیت نظارتی، سناتور بیل هگرتی (Bill Hagerty)، عضو کمیته بانکداری سنا، قانونی را ارائه کرد تا در مقابل اقدامات اجرایی خاص SEC، به دنبال یک پناهگاه امن برای مبادلات رمزارز باشد.

عدم وجود رگولاسیون رمزارز، مانع ورود سرمایه‌گذاران نزدک به این حوزه نمی‌شود و از طرف دیگر حتی پلتفرم‌های رمزارز موجود در آمریکا، هر از گاه به دلیل اقدامات اجرایی و جریمه‌های در نظر گرفته شده آسیب دیده‌اند.

مترجم: ف غفاری
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×