» ارز دیجیتال » مدیر عامل کوین بیس: مقررات نامشخص، 95 درصد از فعالیت‌های تجاری را به خارج از کشور هدایت کرد
کوین بیس

مدیر عامل کوین بیس: مقررات نامشخص، 95 درصد از فعالیت‌های تجاری را به خارج از کشور هدایت کرد

19 آبان 1401 6

مدیر عامل کوین‌ بیس، از اخبار مربوط به بررسی FTX.US، کوین بیس و بایننس آمریکا توسط رگولاتورهای ایالات متحده، در پی بحران پیش آمده برای FTX، ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل کوین‌ بیس، از اخبار مربوط به بررسی FTX.US، کوین بیس و بایننس آمریکا توسط رگولاتورهای ایالات متحده، در پی بحران پیش آمده برای FTX، ابراز ناراحتی کرد.

مدیر عامل کوین بیس گفت که اقدام اجرایی علیه شرکت‌های مستقر در ایالات متحده، به دلیل بی‌نظمی‌های مرتکب شده توسط یک صرافی کریپتوی فراساحلی که خارج از حوزه قضایی تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده است، منطقی نیست.

اظهارات آرمسترانگ در پاسخ به درخواست سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) برای “اجرای تهاجمی در این خصوص” در پی بحران FTX بود. مدیر عامل کوین بیس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را به دلیل عدم شفافیت مقرراتی در ایالات متحده مقصر دانست، که به عقیده او 95 درصد از فعالیت های تجاری و معامله را به صرافی‌های خارج از کشور حذف کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

کوین بیس

مدیر عامل صرافی کوین بیس بیان کرد :”مشکل این است که SEC نتوانست وضوح نظارتی را در ایالات متحده ایجاد کند، بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران آمریکایی (و 95 درصد از فعالیت های تجاری) به خارج از کشور رفتند. تنبیه شرکت های آمریکایی به خاطر این امر بی معنی است.

در این خصوص مدیرعامل کوین بیس به براد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، که در حال حاضر درگیر دعوای اوراق بهادار با SEC است، به مثال سنگاپور اشاره کرد. او گفت که شرکت‌ها در مورد نحوه رعایت قوانین در ایالات متحده هیچ راهنمایی ندارند، در حالی که در سنگاپور، چارچوب مجوز و اقتصاد مالیاتی واضحی وجود دارد که رعایت آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

سقوط سومین صرافی بزرگ کریپتو در جهان سرانجام توجه نهادهای نظارتی ایالات متحده را به خود جلب کرد. بر اساس گزارش اخیر، وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال تحقیق در مورد شرکت تابعه این صرافی در ایالات متحده هستند.

طبق این گزارش، رگولاتورها در حال بررسی هستند که آیا برخی از محصولات وام‌دهی رمزارزی FTX واجد شرایط به عنوان اوراق بهادار هستند یا خیر؟ در کنار آن، همچنین تنظیم کننده‌ها به دنبال روابط FTX با شرکت مادر آن واقع در باهاما (Bahamas) هستند.

FTX یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان بود. این صرافی تا ژانویه 2022 (دی 1400) میلیاردها دلار را در سری‌های مالی متعدد جمع آوری کرده است. حتی در اوج بازار نزولی کریپتو در سه ماهه دوم، FTX آسیبی ندیده و حتی بسیاری از شرکت‌های وام دهنده را نجات داد.

همچنین اتهامات جدیدی مبنی بر سوء مدیریت منابع مالی کاربران و استفاده از توکن بومی خود یعنی FTT برای وثیقه وجود دارد. بحران نقدینگی به قدری شدید است که SBF از سرمایه گذاران درخواست 8 میلیارد دلار بودجه اضطراری کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×