» آرشیو اخبار » قیمت طلا در آستانه انتشار آمار تورم

قیمت طلا در آستانه انتشار آمار تورم

22 آذر 1401 4

قیمت طلا در حالی که در محدوده شناخته شده زیر 1800 دلار در روز سه‌شنبه قرار دارد و تلاش می‌کند تا یک روند عکس در پیش گیرد. چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا (USD) قبل از انتشار آمارهای شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) هستند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلا در محدوده شناخته شده زیر 1800 دلار در روز سه‌شنبه قرار دارد و تلاش می‌کند تا یک روند عکس در پیش گیرد. چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا (USD) قبل از انتشار آمارهای شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) هستند.

طلا

قیمت طلا پس از بسته شدن روز دوشنبه زیر سطح حمایت خط روند صعودی در 1782 دلار، یک روند رو به رشد داشت. شکست نزولی شرایط را برای میانگین متحرک روزانه (DMA) در 1768 دلار باز می کند. در سمت نزولی، سطح روانی 1750 دلار می تواند فروشندگان را وارد بازار نماید.
آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده که کمتر از حد انتظار بود، عامل شکست نزولی شد. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) همچنان به راحتی بالای خط وسط معامله می‌شود، و این نشان می‌دهد که قیمت طلا همچنان یک معامله «خرید نزولی» است. در جهت صعودی، مقاومت اصلی در «میانگین متحرک 200 روزه» (DMA200) در کانال 1790 دلار مشاهده می شود که بالاتر از آن، سطح 1800 دلاری برای گاوهای طلا خواهد بود.
آمارهای تورم ایالات متحده در صورتی که خوب و مثبت باشد، می تواند به نفع قیمت طلا تمام شده و قیمت ها را دوباره به سطح 1810 دلار برساند.

تحلیل فاندامنتال قیمت طلا

قیمت طلا از آخرین روند منتشر شده توسط گلدمن ساکس که چشم‌انداز خوش‌بینی از آینده را ارائه می‌دهد، انگیزه‌های جدیدی برای خرید پیدا می‌کند. این غول بانکی ایالات متحده گفت: «طلا با محرک‌های تقاضای واقعی خود، در درازمدت از بیت‌کوین پیشی می‌گیرد». از جمله اخبار دیگر در مورد قیمت طلا، رویترز گزارش داد که «پس از افزایش تعرفه واردات فلزات گرانبها توسط دولت و از سرگیری پروازهای بین‌المللی پس از مهار کووید-19، کشف و ضبط طلای قاچاق در هند به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسید.» این توقیف می‌تواند بر ذخایر جهانی طلا فشار آورد و نویدبخش خوبی برای گاوهای طلا باشد.

CPI ایالات متحده برای ماه نوامبر پیش‌بینی‌های ضعیفی دارد، اما CPI اصلی پیامدهای محکم تری را نشان می دهد و می تواند خریداران طلا را به چالش بکشد. قیمت طلا (XAU/USD) از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی کرد، زیرا گاوها امروز (سه شنبه، 13 دسامبر) با مقاومت حیاتی تبدیل شده به حمایت در زیر کانال 1800 دلار مبارزه کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با انجام این کار، فلز زرد از عقب نشینی گسترده دلار آمریکا در آستانه شاخص کلیدی قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه نوامبر حمایت می کند. از سوی دیگر اخبار کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا و رفع محدودیت های کووید در چین هم باعث تقویت قیمت خواهند شد.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از افزایش در دو روز متوالی گذشته، در حدود 105.00 ثابت باقی ماند. آخرین عقب نشینی دلار می تواند به سیگنال های متفاوت پیرامون آمارهای تورم آتی ایالات متحده مرتبط باشد.

قیمت طلا

پیش‌ بینی تورم کوتاه‌مدت فدرال رزرو نیویورک با انتظارات تورمی خوش‌بینانه گزارش‌شده برای دوره ۵ و ۱۰ ساله،  توسط داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) در تضاد است. با این حال، آخرین تخمین انتظارات تورمی 5 و 10 ساله به ترتیب به کانال 2.28 درصد و 2.35 درصد بازگشته است.

از سوی دیگر، خوش‌بینی پیرامون حذف تدریجی محدودیت های کووید توسط چین نیز به خریداران XAU/USD کمک می کند. به گفته رویترز، شهر شانگهای روز دوشنبه اعلام کرد که از روز سه شنبه، 13 دسامبر، همه مناطق را در معرض محدودیت های کووید قرار نخواهد داد.

از سوی دیگر، روز دوشنبه، وانگ ونبین (سخنگوی وزارت خارجه چین) نارضایتی خود را از تحریم‌های آمریکا علیه دو تن از دیپلمات‌هایشان ابراز کرد. وانگ به نقل از رویترز گفت، این تحریم‌های غیرقانونی به شدت بر روابط چین و آمریکا تأثیر گذاشت. در جاهای دیگر، مخالفت ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) با عدم عرضه نفت به کشورهایی که سقف قیمتی اروپا را رعایت می‌کنند، ترس بازار را افزایش داد و فشار نزولی بر قیمت XAU/USD وارد کرد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری ایالات متحده اولین زیان روزانه را در چهار سال نشان می دهد، حدود 3.59٪ و 4.36٪ به ترتیب، در حالی که اس اند پی 500 (S&P 500 Futures) با وجود بسته شدن قوی وال استریت، زیان ملایم نزدیک به 4020 را نشان می دهد. لازم به ذکر است که در روز دوشنبه قیمت نفت بهبود یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش یافت، اما معامله گران در کل محتاط هستند.

با نگاهی به آینده، معامله گران برای تعیین قیمت طلا به آمارهای تورم ایالات متحده توجه خواهند کرد زیرا پیش بینی های بازار برای CPI سرفصل ماه نوامبر نشان دهنده آمار 7.3 درصدی است که نسبت به رقم قبلی 7.7 درصد است.  CPI ماهانه ممکن است به 0.3 درصد برسد در حالی که این مقدار 0.4 درصد پیش بینی شده بود.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxstreet ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×