» آرشیو اخبار » برتری محسوس گاوها در بازار طلا
طلا

برتری محسوس گاوها در بازار طلا

10 بهمن 1401 6

از نقطه نظر تکنیکال قیمت طلا تا حدود زیادی در زیر میانگین متحرک ساده 200 ساعته (SMA 200) مقاومت نشان داده است و همچنان به جذب خریداران در منطقه نزدیک به 1915 تا 1920 دلار ادامه می‌دهد. این محدوده منطقه‌ای است که باید به عنوان سطح کلیدی عمل کرده و مانع از حرکت نزولی بیشتر طلا شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلا هفته جدید را کاهشی آغاز کرد و در معاملات آسیایی در رنج محدودی نوسان دارد. در همین حال، قیمت فلز گرانبها همچنان در فاصله قابل توجهی از اوج 9 ماهه خود که پنجشنبه گذشته به ثبت رسید، باقی مانده است؛ چرا که سرمایه‌گذاران در آستانه صدور حکم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) در اواخر این هفته از بازار خارج شده‌اند.

فدرال رزرو تصمیمات مربوط به سیاست پولی خود را در پایان نشست دو روزه روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود فدرال رزرو، نرخ بهره را تا 25 واحد افزایش دهد. که این امر نشان دهنده تعدیل سرعت چرخه افزایش نرخ خواهد بود و باعث می‌شود که دلار آمریکا در حالت تدافعی باقی مانده و بر قیمت طلا اثر بگذارد. با انتشار آمارهای مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده، چشم‌انداز سیاست‌های کمتر تهاجمی فدرال رزرو مجدداً تأیید شد.

در واقع، بر طبق شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاخص PCE اصلی در ماه دسامبر از 4.7 درصد قبلی به 4.4 درصد کاهش یافت و نشان داد که از فشار تورمی تا حدودی کاسته شده است. با این حال، سایر آمارهای کلان ایالات متحده که اخیراً منتشر شد، به اقتصاد مقاومتی اشاره داشته و از این موضوع حمایت کرد که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری موضع جنگ طلبانه خود را حفظ خواهد کرد. از این رو، سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از موضع فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ های‌آتی خواهند بود؛ چرا که بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل بر قیمت طلا نیز اثرگذار خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

طلا

معامله‌گران این هفته بر نشست بانک مرکزی انگلیس (BoE) و همین‌طور تصمیم بانک مرکزی اروپا نیز متمرکز خواهند بود. هر دو این نشست‌ها مربوط به روز پنجشنبه (13 بهمن) هستند. هر گونه سیگنال تهاجمی از سوی بانک‌های مرکزی اثر منفی بر قیمت طلا خواهد گذاشت و زمینه را برای اصلاح فراهم می‌سازد. از سوی دیگر فعالان بازار منتظر انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی سه ماهه چهارم 2022 منطقه یورو و همین طور آمارهای ماهانه اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) ایالات متحده هستند.

احساسات نزولی پیرامون دلار می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند و از سوی دیگر احساسات مثبت حول سهام هم می‌تواند مانع از ورود معامله‌گران و گاوهای طلا به سرمایه‌گذاری در فلز گرانبها شده و حداقل در شرایط کنونی مانع از افزایش معنی‌دار قیمت‌ها شود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

از نقطه نظر تکنیکال قیمت طلا تا حدود زیادی در زیر میانگین متحرک ساده 200 ساعته (SMA 200) مقاومت نشان داده است و همچنان به جذب خریداران در منطقه نزدیک به 1915 تا 1920 دلار ادامه می‌دهد. این محدوده منطقه‌ای است که باید به عنوان سطح کلیدی عمل کرده و مانع از حرکت نزولی بیشتر طلا شود. هر گونه حرکت نزولی به سمت زیر این سطح، می‌تواند طلا را تا سطح 1900 دلار پایین آورد. از سوی دیگر، هرگونه شرایط فروشی نیز می‌تواند سوگیری کوتاه مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر داده و زمینه را برای عقب‌نشینی اصلاحی و عمیق فلز زرد فراهم کند.

همه اینها در حالیست که اوج چند ماهه طلا در منطقه 1949 دلار، اکنون به یک مقاومت قوی تبدیل شده است. هرگونه حرکت قوی به بالای این سطح، پتانسیل افزایش قیمت طلا تا منطقه 1969 تا 1970 دلار را بالا می‌برد. در این صورت شتاب صعودی بیشتر شده و اجازه می‌دهد تا گاوهای طلا از مانع میانی نزدیک کانال 1980 دلاری عبور کنند و برای اولین بار از مارس 2022، سطح کلیدی و روانی 2000 دلار را پس بگیرند.

نمودار قیمت طلا

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×