» آرشیو اخبار » بررسی بازار طلا در یک هفته گذشته

بررسی بازار طلا در یک هفته گذشته

23 بهمن 1401 8

سرمایه‌گذاران طلا پنج‌شنبه گذشته، زمانی که قیمت‌های آتی طلا به 1974 دلار یعنی بالاترین قیمت سال 2023 رسید، زنگ خطری را احساس کردند. همان روز  بازار طلا شاهد شروع یک اصلاح نیز بود. طلا طی پنج‌شنبه و جمعه گذشته تقریباً 90 دلار در هر اونس از دست داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه مرتباً در حال نوسان برای پر کردن گپ‌های ایجاد شده بود. در حال حاضر ما به محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) نزدیک شده و آن را لمس کرده‌ایم.

تحلیل تکنیکال هفتگی طلا

 

بازارهای طلا ابتدا در طول هفته افزایش یافتند، اما پس از آن دوباره نشانه‌هایی از تردید نشان داده و سودهای خود را کاهش دادند. بازار در نهایت یک الگوی چکش (inverted hammer) تشکیل داد، که البته یک نشانه نزولی است، مگر اینکه به بالای آن حرکت کنیم. در این صورت می‌توانیم به سمت کندل قبلی پیش برویم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که احتمالاً فشار نزولی بازار بیشتر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

اگر بخواهیم به زیر کندل حرکت کنیم، این امکان وجود دارد که بتوانیم به سمت سطح حیاتی 1800 دلار برویم. سطح 1800 دلار بدیهی است که یک سطح روانی مهم و اثرگذار است و بر بازار مؤثر خواهد بود. همانطور که گفته شد، اگر ما به پایین‌تر از آن سقوط کنیم، حتی می‌توانیم احتمال حرکت به سمت متحرک نمایی 200 هفته‌ای را در نظر داشته باشیم.

وقتی به نمودار روزانه نگاه می‌کنید، در تمام هفته نمودار کاهشی نبوده است. ما در ابتدا سعی کردیم چندین روز متوالی را صعودی به پایان برسانیم، و نهایتاً هم روند عکس را در پیش گرفته و نزولی شویم. الگوی کندل روزانه چندین چکش معکوس را در خود دارد. وقتی به این نمودار نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که جایی نزدیک به سطح 2000 دلار، بالای محدوده کلی است که چندین سال در اینجا بازار متوقف شده، بنابراین ممکن است به اوج قیمت طلا رسیده باشیم. همانطور که گفته شد، تقویت دلار آمریکا می‌تواند اعتبار بیشتری به این ایده بیفزاید. به نظر می‌رسد که دنیای فارکس ممکن است به دنبال خرید دلارهای ارزان باشد.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش بعدی در مورد تورم کل در مقابل شاخص قیمت مصرف کننده در سه شنبه آتی (14 فوریه، 25 بهمن) هستند. آنها امیدوارند که دید بهتری در مورد محورهای احتمالی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بدست آورند.

فدرال رزرو تهاجمی، قیمت طلا را نزولی می‌کند

در دسامبر 2022، فدرال رزرو جدیدترین پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را منتشر کرد که شامل تغییرات نرخ پیش‌بینی شده توسط فدرال رزرو بود، چرا که 17 عضو فدرال رزرو نظر خود را اعلام کردند. پیش‌بینی‌های دسامبر از نرخ‌های بهره سال 2023 حاکی از این بود که اعضای فدرال رزرو به اتفاق آرا پیش‌بینی می‌کردند که نرخ معیار فعلی را با هدف کمی بیش از 5 درصد بالاتر ببرند و این نرخ‌های بالا را در کل سال 2023 ثابت نگهدارند.

افزایش لحن جنگ‌طلبی فدرال رزرو، شروع به تأثیرگذاری بر قیمت‌گذاری فعلی فلزات گرانبها، اوراق خزانه آمریکا و سهام کرد. گروهی از فعالان بازار همچنان بر این باورند که کاهش نرخ بهره در سال جاری برخلاف آنچه که فدرال رزرو عنوان داشت، ادامه خواهد یافت. با این حال، بیانیه هفته گذشته فدرال رزرو این بود که آنها ممکن است مجبور شوند نرخ بهره را به هدف بالاتری نزدیک به 6 درصد برسانند. به احتمال زیاد این همان چیزی است که باعث فشار فروش بازار در پایان هفته گذشته شد.

به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی و به‌طور خلاصه، طلا در آستانه سطح حمایت  1877 دلار قرار گرفته و آن را آزمایش می‌کند. نقره توانست به زیر 22.50 دلار برسد و همچنان تحت فشار قابل توجهی قرار دارد. پلاتینیوم در تلاش است تا زیر سطح حمایت 970 دلار قرار گیرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذار نیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×