» آرشیو اخبار » روند صعودی طلا با وجود تقویت شاخص دلار
طلا

روند صعودی طلا با وجود تقویت شاخص دلار

18 بهمن 1401 6

پس از دو روز کاهش چشمگیر قیمت طلا که منجر به از دست دادن کمتر از 90 دلار در هر اونس شد، طلا از روز دوشنبه (6 فوریه) شروع به بازیابی نموده و به سوددهی رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از دو روز کاهش چشمگیر قیمت طلا که منجر به از دست دادن کمتر از 90 دلار در هر اونس شد، طلا از روز دوشنبه (6 فوریه) شروع به بازیابی نموده و به سوددهی رسید.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

بازارهای طلا پس از شرایط فروش بالای پنج‌شنبه و جمعه گذشته، تلاش کرده‌اند در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی به ثبات برسند. اکنون در شرایطی قرار داریم که طلا قیمت مناسبی دارد، بنابراین احتمالاً خریداران به زودی وارد بازار خواهند شد. گرچه هنوز سیگنال تکنیکالی برای این موضوع مشاهده نمی‌شود، اما در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار داریم و بنابراین یک سطح حمایت بالقوه در اینجا وجود دارد. با توجه به روند صعودی طلا در بلند مدت، معامله‌گران منتظر مشاهده ثبات یا یک سطح حمایتی هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازار طلا همیشه سر و صدا و نوسانات خاص خود را داشته است و در حال حاضر به نظر می‌رسد که باید منتظر فشار خرید بالای معامله‌گران باشیم. همانطور که گفته شد، اگر بخواهیم به زیر متحرک نمایی 50 روزه برسیم، امکان حرکت به سمت متحرک نمایی 200 روزه هموار می‌شود. در نهایت، به نظر می‌رسد که در حال حاضر بازار شاهد یک روند نزولی است که مشخص نیست چقدر طول بکشد و کاملاً به نگرش کلی بازارها بستگی دارد.

حرکت به سمت زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه که تقریباً محدوده 1800 دلار است، می‌تواند تأیید کننده پایان روند صعودی طلا باشد.

آیا اونس طلا به کف قیمت خود رسیده است؟

طلا از تاریخ 3 نوامبر 2022 به قدری ارزش پیدا کرده، که کاهش دو روزه و 90 دلاری آن طی هفته گذشته نمی‌تواند خدشه‌ای به ارزش ذاتی آن وارد کند. این سؤال که آیا قیمت طلا به کف خود رسیده است یا نه؟ و اینکه اصلاح در سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد به پایان رسیده یا پتانسیل نزولی بیشتری دارد؟ جواب‌هایی دارند که به مرور زمان آشکار خواهد شد. در حال حاضر این واقعیت که شاهد ادامه کاهش شدید قیمت طلا نیستیم، خبر خوشایندی برای گاوهای نر طلا بوده و زمان نشان خواهد داد که آیا اصلاح قیمت فعلی به پایان رسیده است یا خیر؟.

طلا و نقره در برابر قدرت دلار آمریکا

نمودار طلای آتی

در واقعیت مشاهده شد که قیمت طلا (معاملات آتی و اسپات) با چنین دلار قوی هم اصولاً رشد کرده است. دلار 0.71 درصد افزایش یافت و شاخص دلار در حال حاضر روی 103.485 قرار دارد. تا ساعت 5:48 عصر به وقت ایالات شرقی آمریکا، و بر اساس معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد ماه آوریل در حال حاضر پس از در نظر گرفتن افزایش 3.60 دلاری امروز، در 1880.20 دلار ثابت شده است. طلای اسپات بر اساس شاخص طلای کیتکو (KGX) در حال حاضر روی 1867.40 دلار ثابت شده است، با سود خالص 3.10 دلار.

شاخص طلای کیتکو

بهترین راه برای نشان دادن میزان سود طلا، بررسی تأثیر قدرت دلار و معاملات آتی در قیمت‌گذاری اسپات است. طلای فیزیکی امروز 3.10 دلار افزایش یافت. در اصل تقویت دلار باعث کاهش 11.75 دلاری طلا شد. معاملات عادی بدون در نظر گرفتن قدرت یا ضعف دلار در واقع طلا را 14.85 دلار افزایش دادند. به همین دلیل است که سود سه دلاری امروز اهمیت حرکت صعودی طلا را به طور کامل آشکار نمی‌کند.

از سوی دیگر نقره با از دست دادن 0.14 دلار (9 سنت به دلیل معاملات عادی و پنج سنت به دلیل قدرت دلار) کاهش یافت و با رنج قیمت 22.25 دلاری، کاهش جزئی داشت.

با افزایش قیمت طلا می‌توان گفت که طلا به طور مؤثری بازگشته است، حتی اگر صرفاً با مشاهده تغییر قیمت مشخص نباشد. با این حال، افزایش قیمت طلا بدون توجه به قدرت دلار می‌تواند به دلیل سیو سود نوسان‌گیران کوتاه مدت برای ورود به موقعیت‌های خرید جدید باشد. به عبارت دیگر، خیلی زود است که بگوییم آیا قیمت طلا شاهد اولین نشانه‌های بازگشت قیمت‌ به یک روند صعودی بوده است یا خیر.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×