» آرشیو اخبار » طلای جهانی در مسیر پرپیچ و خم صعود

طلای جهانی در مسیر پرپیچ و خم صعود

5 بهمن 1401 6

با ادامه حمایت از دلار ضعیف، طلا در کانال نزدیک به 1930 دلار معامله می‌شود. اقتصاددانان بانک استرالیا (ANZ) انتظار دارند که قیمت طلا در کوتاه مدت اصلاح شود. از سوی دیگر جهت دلار ممکن است با هرگونه اظهار نظر جنگ طلبانه فدرال رزرو معکوس شود. طلا از تضعیف دلار آمریکا و انتظارات فدرال رزرو برای کاهش انقباض پولی آن سود می‌برد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با ادامه حمایت از دلار ضعیف، طلا در کانال نزدیک به 1930 دلار معامله می‌شود. اقتصاددانان بانک استرالیا (ANZ) انتظار دارند که قیمت طلا در کوتاه مدت اصلاح شود. از سوی دیگر جهت دلار ممکن است با هرگونه اظهار نظر جنگ طلبانه فدرال رزرو معکوس شود. طلا از تضعیف دلار آمریکا و انتظارات فدرال رزرو برای کاهش انقباض پولی آن سود می‌برد.

تحلیل تکنیکال طلا

بازارهای طلا ابتدا سعی کردند در روز سه‌شنبه افزایش یابند، اما عقب نشینی کردند. در نهایت، این بازاری است که همچنان بسیار پر سر و صدا خواهد بود، زیرا ما شاهد صعود سریعی بوده‌ایم. و فلز زرد ممکن است تا کانال 1900 دلار اصلاح داشته باشد. سطح 1900 دلار منطقه‌ای است که یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانشناختی قابل توجه است و منطقه‌ای است که قبلاً شاهد اقداماتی بودیم.

اگر بخواهیم به پایین‌تر از آن سقوط کنیم، این امکان وجود دارد که بتوانیم تا سطح 1875 دلار پایین بیاییم، شاید حتی خط روند صعودی کانال قبلی که به تازگی از آن خارج شده بودیم را شاهد شویم. شاید طلا در این مقطع و این زمان عقب‌نشینی کرده و روند اصلاحی در پیش گیرد، اما روند کلی صعودی است. معتقدم که بازارها باید به سطح 2000 دلار توجه کنند، زیرا این هدف بلندمدت طلا است.

تبلیغات جام جهانی قطر

از نظر چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت، هیچ تغییر قابل‌توجهی در قیمت طلا رخ نداده است؛ اگرچه قیمت فلز گرانبها پس از اینکه چندین نوبت از سد 1940 دلاری عبور کرد مجدداً عقب‌نشینی کرد تا اصلاح دهد. برای اطمینان از عدم شکست نزولی، فلز زرد باید با قدرت از مرز 1933 عبور کند. در صورت شکست این سطح قیمت فلز گرانبها می‌تواند به سمت بالاترین قیمت روز دوشنبه (23 ژانویه) در 1911 و سپس کانال 1900 دلار حرکت کند.

آخرین خط دفاعی گاوها در پایین‌ترین سطح 18 ژانویه 1897 دلار دیده می‌شود. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) همچنان به راحتی بالاتر از خط وسط قرار دارد و از قلمرو خرید بیش از حد عقب‌نشینی می‌کند. این نشان می‌دهد که هرگونه عقب‌نشینی در قیمت طلا می‌تواند فرصت خرید خوبی برای معامله‌گران باشد.

عبور از کانال 1940 دلاری برای شروع یک روند صعودی ضروری است. علاوه بر این، بسته شدن روزانه بالاتر از مقاومت 1944 دلار مورد نیاز است تا بتواند سوگیری نزولی را در کوتاه مدت خنثی کند.

طلا

تحلیل بنیادین قیمت طلا

گاوها اوایل جلسه معاملاتی روز چهارشنبه (25 ژانویه، 5 بهمن) تحت فشارهای نزولی قرار گرفتند و قیمت از بالاترین رقم 9 ماه اخیر یعنی 1943 دلار عقب‌نشینی کرد. ریسک گریزی گسترده، روند نزولی دلار آمریکا (USD) را محدود کرده است. این در حالی است که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز تلاش می‌کند تا جهش ملایمی داشته باشد و بر قیمت فلز گرانبها تأثیر بگذارد.

علیرغم کاهش اصلاحی، قیمت طلا در آستانه انتشار اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده برای سه ماهه چهارم سال 2022 که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود، امیدوار به صعود است. اگر ارقام رشد ایالات متحده نشانه‌هایی از بدتر شدن عملکرد اقتصادی را نشان دهد، ممکن است فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) را وادار کند که چرخه انقباض خود را متوقف کند یا حتی در اواخر سال جاری به سمت کاهش نرخ بهره برود. آمارهای تولید ناخالص داخلی ملایم می‌تواند نوید خوبی برای قیمت طلا بدون بهره در پی چشم‌انداز ضعیف فدرال رزرو باشد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به صعودی بودن فلز زرد کمک کند، افزایش صادرات طلای سوئیس به کشورهایی از جمله چین، ترکیه، سنگاپور و تایلند است. صادرات طلای سوئیس به این کشورهای آسیایی در سال 2022 به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید که نشان دهنده افزایش تقاضای فیزیکی آسیایی برای فلز گرانبها است. با این حال، رکورد بالای قیمت فلز زرد در هند می‌تواند چشم‌انداز تقاضا را از سوی دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان تهدید کند.

معاملات آتی طلا

معاملات بازارهای آتی طلا پس از سه خرید متوالی روزانه در روز سه‌شنبه، به میزان 2 هزار قرارداد کاهش یافت. در عوض، حجم برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت؛ اکنون حدود 42.8 هزار قرارداد فعال فلز گرانبها در جریان است. قیمت روز سه‌شنبه در بالاترین حد خود و کانال 1940 دلار در هر اونس آرام گرفت. با این حال گمانه‌زنی‌های مربوط به احتمال اصلاح در کوتاه مدت باعث شد که فلز زرد حمایت خود را از دست بدهد. آنچه مسلم است در بلندمدت، این است که این فلز گرانبها همچنان معیار کلیدی 2000 دلاری را هدف قرار خواهد داد.

طلا

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxstreet ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×