» آرشیو اخبار » بازدهی بالاتر خزانه‌داری، مانع شتاب صعودی طلا

بازدهی بالاتر خزانه‌داری، مانع شتاب صعودی طلا

1 بهمن 1401 5

بازار طلا اخیراً شاهد رالی پرقدرتی بوده است. به طوری که در معاملات روز جمعه شکاف بزرگی را تجربه کرده و سپس در نهایت تغییر جهت داد. مشخص نیست که در حال حاضر روند کلی بازار به چه شکل خواهد بود. در صورتی که معامله‌گر بازار طلا هستید، می‌توانید خرید خود را کرده و منتظر کسب سود باشید. 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا نتوانست حرکت صعودی کافی را ایجاد کند، زیرا بازدهی خزانه‌داری بالاتر رفت. بازارهای طلا در روز جمعه و در معاملات آتی شکاف بالاتری داشتند، اما در ادامه جهت پر کردن گپ‌ها تغییر جهت دادند. طلا تلاش کرد تا بالاتر از سطح 1930 دلار قرار گیرد، اما شتاب خود را از دست داد و عقب‌نشینی کرد. دلار آمریکا در برابر سبدی از 6 ارز اصلی کمی افزایش یافت، در حالی که بازدهی خزانه‌داری بالاتر رفت. دلار قوی و بازدهی بالاتر برای طلا نزولی است. با این حال، بدیهی است که تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن همچنان در حال افزایش بوده و روند فعلی همچنان قوی است.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا امروز

بازار طلا اخیراً شاهد رالی پرقدرتی بوده است؛ به طوری که در معاملات روز جمعه شکاف بزرگی را تجربه کرده و سپس در نهایت تغییر جهت داد. مشخص نیست که در حال حاضر روند کلی بازار به چه شکل خواهد بود. در صورتی که معامله‌گر بازار طلا هستید، می‌توانید خرید خود را کرده و منتظر کسب سود باشید.

تبلیغات جام جهانی قطر

به نظر می‌رسد که در درازمدت، می‌توانیم به سطح 2000 دلار نگاه کنیم، جایی که بازار قبلاً در این نقطه به سقف رسیده است. با وجود افزایش نرخ بهره، با توجه به این موضوع که افراد به طلا به عنوان یک دارایی امن برای محافظت از ثروت خود نگاه می‌کنند، بازارهای طلا همواره قوی عمل کرده است. ما در حال حرکت به سمت یک رکود بزرگ در سطح جهانی هستیم، و بنابراین کاملاً منطقی است که ببینیم معامله‌گران سعی می‌کنند از دارایی که می‌توانند ثروت خود را حفظ کنند، استفاده کنند.

ما اخیراً از یک کانال پرطرفدار خارج شده‌ایم. به نظر می‌رسد که عقب‌نشینی به انتهای آن کانال هدیه‌ای خواهد بود برای خریداران، زیرا فکر می‌کنم که صعود ادامه دارد. هر چند رسیدن به سطوح مورد نظر بدون ورود افراد بیشتر به بازار امکان‌پذیر نیست. سطح 1875 دلار می‌تواند یک سطح حمایت کننده قوی باشد.

پیش‌بینی قیمت هفتگی طلا

در بازارهای طلا پس از افت اولیه، خریداران وارد بازار شدند. بازارهای طلا در طول هفته اندکی افت کرده بودند، اما دوباره تغییر کردند و نشانه‌هایی از قدرت دوباره را در کانال 1900 دلار نشان دادند.

نمودار هفتگی طلا

بازارهای طلا در ابتدا در طول هفته کاهش یافتند، اما همانطور که می‌بینیم بازار دوباره تغییر کرده و نشانه‌هایی از صعود را نشان می‌دهد. الگوی چکش شکل گرفته، می‌تواند نشانه‌ای از ادامه روند صعودی باشد؛ شاید تلاش برای رسیدن به سطح 2000 دلار، جایی که قبلاً مقاومت زیادی را شاهد بودیم.
سطح 2000 دلاری دارای مقدار زیادی بار روانشناسی است، زیرا رقم گرد و بزرگی است. اگر بخواهیم از سطح کنونی به پایین‌تر از کندل هفتگی برگردیم، ممکن است به سمت سطح 1875 دلار و شاید حتی پایین‌تر حرکت کنیم. این سطح در صورت تحقق می‌تواند فرصت خوبی را در اختیار خریداران برای خرید طلای ارزان ایجاد کند. به یاد داشته باشید که بازار تا زمانی که به سطح زیر 1800 برنگردد، نمی‌توان گفت که نزولی است. اما اگر از سطح 2000 دلار عبور کنیم، سطح 2100 دلار را پیش رو داریم که اتفاقاً فرصت زیادی برای رسیدن به این سطح داریم.
در حال حاضر معامله‌گران بلند مدت در انتظار ورود به این بازار هستند. تمام چیزی که نیاز دارند، چند کندل قرمز رنگ است تا اولین نشانه‌های حمایت را مشاهده کنند.

تحلیل و بررسی بازار نقره

نقره

بازار نقره در حال تلاش برای رسیدن به سطح بالای 24 دلار است، اما نتوانسته است شتاب صعودی کافی ایجاد کند. از نقطه نظر کلی، نقره توان صعودی لازم را نداشته است. معامله‌گران منتظر کاتالیزورهایی هستند که می‌تواند نقره را از محدوده معاملات فعلی خارج کند.

تحلیل و بررسی پلاتین

پلاتین

پلاتین پس از فشار فروش چند روزه، رشد و صعود خود را ادامه داد. در حال حاضر، پلاتین در تلاش است تا بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) قرار گیرد. اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، پلاتین به سمت سطح مقاومت بعدی در 1080 دلار حرکت خواهد کرد.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×