» آرشیو اخبار » تلاش کره جنوبی برای قانون مدار کردن صنعت متاورس
قانون مدار کردن صنعت متاورس

تلاش کره جنوبی برای قانون مدار کردن صنعت متاورس

12 شهریور 1401 6

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کشور کره جنوبی از آغاز سال ۲۰۲۲، در توسعه صنعت متاورس (Metaverse) بسیار فعال بوده است و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و چهارچوب نظارتی دیده شده در این مدت، گویای این امر است.

کره به پیشروی خود در صنعت متاورس و وب‌۳ (Web3) ادامه می‌دهد. این کشور بعد از سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اکوسیستم متاورس خود و انتشار «اصول اخلاقی متاورس»، اکنون در حال آماده‌سازی قوانینی برای ارتقای صنعت متاورس (Metaverse Industry Promotion Act) است.

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که رسانه‌های ملی کره در روز یکم سپتامبر گزارش کردند، هئو ایون-آه (Heo Eun-ah)، کارآفرین سابق و یکی از اعضای مجلس ملی، برای حمایت از صنعت وب۳، تصویب قانون ارتقای صنعت متاورس را پیشنهاد کرد. تعدادی دیگر از اعضای مجلس ملی هم از این پیشنهاد استقبال کردند.

براساس این لایحه، کمیته بررسی سیاست‌های متاورس، به عنوان زیر مجموعه نخست‌وزیر، سیاست‌های توسعه متاورس در کشور را بررسی خواهد کرد و وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات باید هر سه سال یک بار، یک برنامه نهایی را تعریف کند.

این لایحه همچنین برای شرکت‌هایی که در عین رعایت معیارهای عالی حفاظت از داده‌های شخصی کاربران، عملیات خود را به متاورس تغییر دهد، موارد تشویقی در نظر می‌گیرد.

کره برای پیشروی در صنعت متاورس بودجه عظیمی را در نظر گرفته است

 صنعت متاورس
تلاش کره جنوبی برای قانون مدار کردن صنعت متاورس

 

براساس داده‌های وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سال ۲۰۲۳، بودجه دولت برای پروژه‌های مهم مربوط به متاورس، به ۱۹۵.۴ میلیارد وون (Won) معادل حدود ۱۴۰ میلیون دلار خواهد رسید. وزارتخانه این کشور در ماه فوریه اعلام کرد که ۲۲۳.۷ میلیارد وون (معادل ۱۸۶.۷ میلیون دلار) تحت عنوان «دنیای مجازی گسترده (Expanded Virtual World)»، به پلتفرم دنیای مجازی اختصاص داده خواهد شد.

گزارش‌های مربوط به افزایش علاقه دولت کره جنوبی به صنعت متاورس از آغاز سال ۲۰۲۲ در حال انتشار است. یعنی از زمانی که شرکت‌های بزرگ این کشور، برای بهبود تجربه مشتریان پلتفرم‌های خود به سراغ هوش مصنوعی و متاورس رفتند.

در ۲۶ ماه اوت، پیش‌نویس «اصول اخلاقی دنیای مجازی گسترده» توسط جمعی از دولت کره جنوبی و سهامداران خصوصی منتشر شد. این سند بر روی مسائلی چون حفاظت از حق کپی‌رایت و داده‌های شخصی تمرکز دارد.

در عین حال، بانک مرکزی کره جنوبی در نظر دارد، قانون ممنوعیت عرضه اولیه رمزارز (ICO) که در سال ۲۰۱۷ وضع شده بود را لغو کند. احتمالا رفع این ممنوعیت، در رخدادهای سال ۲۰۲۳ بی‌تاثیر نخواهد بود.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×