» آرشیو اخبار » قابلیت جدید تلگرام؛ ساخت حساب کاربری بدون نیاز به سیم کارت
تلگرام

قابلیت جدید تلگرام؛ ساخت حساب کاربری بدون نیاز به سیم کارت

17 آذر 1401 3

قابلیت جدید تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای داشتن شماره سیم کارت، با استفاده از شماره‌های ناشناس مبتنی بر بلاکچین حساب‌های کاربری ایجاد کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده است که در آخرین به‌روزرسانی این برنامه، قابلیتی افزوده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌جای داشتن شماره سیم کارت، با استفاده از شماره‌های ناشناس مبتنی بر بلاکچین حساب‌های کاربری ایجاد کنند.

در حالی که تلگرام از ابتدا شماره تلفن‌های خصوصی افراد را از کاربرانی که به برنامه اضافه نشده‌اند پنهان کرده است، اکنون کاربران می‌توانند شماره خود را از همه پنهان کنند. احتمالاً این قابلیت باعث خوشحالی افرادی می‌شود که به ویژگی‌های متمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربر اهمیت می‌دهند.

گفتنی است که اخیراً این پلتفرم پیام‌رسان به یک برنامه محبوب برای علاقه‌مندان به فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این تحول، بخشی از به‌روزرسانی آخر تحت عنوان نسخه شماره 9.2 و در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر) عرضه شد. از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید این است که کاربران می‌توانند تایمرهای حذف خودکار پیام در چت‌های جدید را تنظیم کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

«آخرین نسخه از حریم خصوصی: ثبت نام بدون سیم کارت، حذف خودکار همه چت‌ها، کدهای QR موقت، تاپیک‌های 2.0 و موارد بیشتر»

پیام‌رسان تلگرام (@telegram)  ۷ دسامبر ۲۰۲۲

کاربران برای بهره‌مندی از این ویژگی جدید باید «شماره‌های ناشناس مبتنی بر بلاکچین» را از یک پلتفرم حراج غیرمتمرکز با نام فرگمنت (Fragment) که توسط خالق تلگرام، پاول دوروف (Pavel Durov) تأسیس شده است، خریداری کنند.

پلتفرم فرگمنت (Fragment) نام‌های کاربری و شماره‌های ناشناسی را می‌فروشد که فقط با تلگرام سازگاری دارند. ناگفته نماند که خرید در این پلتفرم از طریق توکن وابسته به تلگرام یعنی اُپن نتورک با حروف اختصاری TON امکان‌پذیر است.

نکته مهم دیگر این است خدمات فرگمنت (Fragment) برای شهروندان ساکن در ایالات متحده ارائه نمی‌شوند.

شماره ناشناس در تلگرام
شماره تلفن‌های ناشناس مبتنی بر بلاکچین: منبع: Fragment

سازوکار قابلیت جدید تلگرام

پس از خرید یک شماره تلفن و ورود به برنامه تلگرام، می‌توانید از این شماره‌های خصوصی برای دریافت متن کد تایید استفاده کنید. یک شماره تصادفی در فرگمنت اکنون به قیمت 9 TON یا معادل 16 دلار قابل خریداری است. قابلیت خرید و فروش شماره‌ها از طریق مزایده نیز فراهم شده است. جالب است بدانید که همانند شماره تلفن‌های رند، برخی از این شماره‌های خاص نیز تقاضای زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ برای مثال شماره 8888 888 +” در حال حاضر بالاترین قیمت پیشنهادی معادل 33,075 واحد TON را با ارزشی در حدود 60 هزار و 527 دلار دریافت کرده است.

پس از شکست صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) در ماه گذشته، روز 30 نوامبر (9 آذر)، دوروف از طریق کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز در پاسخ به رخداد یک اتفاق مشابه و نمونه‌ای دیگر از تخلفات توسط یک نهاد رمزارزی متمرکز است.

دوروف با اشاره به پلتفرم فرگمنت  اذعان داشت که تلگرام در میان سایر اپلیکیشن‌ها، به دنبال راه‌اندازی کیف پول‌های غیرامانی و صرافی‌های غیرمتمرکز نیز هست.

«جواب ساده است: پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین باید به ریشه‌های خود، یعنی تمرکززدایی بازگردند. کاربران ارزهای دیجیتال باید به تراکنش‌های بدون نیاز به اعتماد و کیف پول‌های خود-امانی روی آوردند که به هیچ شخص ثالثی تکیه ندارند.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×