» ارز دیجیتال » فروش دارایی FTX توسط متولی ایالات متحده به چالش کشیده شد
FTX

فروش دارایی FTX توسط متولی ایالات متحده به چالش کشیده شد

18 دی 1401 6

برنامه‌های صرافی ارز دیجیتال ورشکسته FTX برای فروش معاملات آتی ارز دیجیتال و لجرایکس (LedgerX)، در میان سایر مشاغل، توسط متولی ایالات متحده در 7 ژانویه (17 دی‌) به چالش کشیده شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با توجه به گزارش رویترز، برنامه‌های صرافی ارز دیجیتال ورشکسته FTX برای فروش معاملات آتی ارز دیجیتال و لجرایکس (LedgerX)، در میان سایر مشاغل، توسط متولی ایالات متحده در 7 ژانویه (17 دی‌) به چالش کشیده شد.

طبق این پرونده، اندرو وارا (Andrew Vara)، متولی ایالات متحده، خواستار تحقیقات مستقل قبل از هر گونه فروش شد و ادعا کرد که اطلاعات ارزشمند مربوط به ورشکستگی صرافی ممکن است به خطر بیفتد. در سند آمده است:

“علت فروش بالقوه ارزشمند دعوی علیه مدیران، افسران و کارکنان، بدهکاران، یا هر شخص و یا نهاد دیگری، تا زمانی که یک تحقیق کامل و مستقل در مورد همه افراد و نهادهایی که ممکن است در آن دخیل بوده‌اند انجام نشده باشد، نباید مجاز باشد.”

تبلیغات جام جهانی قطر

در تلاش برای بازیابی وجوه از دست رفته از مشتریان صرافی، مدیریت جدید این صرافی قصد داشت واحدهای خود را در ژاپن و اروپا به همراه صرافی مشتقات لجرایکس و پلتفرم تسویه سهام اِمبد (Embed) بفروشد. در پرونده‌ای از 15 دسامبر (24 آذر)، وکلای نماینده FTX استدلال کردند که فروش این مشاغل ارزش را برای ایالت به حداکثر می‌رساند.

FTX

وکلای FTX همچنین تخمین می‌زنند که فروش احتمالی واحدها بسیار ساده‌تر خواهد بود، زیرا آنها اخیراً خریداری شده و مستقل از این صرافی کار می‌کنند. حراج‌های کسب و کار قرار بود در ماه فوریه (بهمن‌) با فروش با اِمبد آغاز و سپس سه حراج دیگر در ماه مارس (فروردین) برگزار شود.

FTX ژاپن در ماه نوامبر (آبان) در بحبوحه سقوط شرکت مادرش، مشمول دستورات تعلیق و بهبود تجارت و معامله شد. به گزارش کوین تلگراف، FTX اروپا پس از درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس، مجوزها و عملیات خود را به حالت تعلیق درآورد.

بیش از 110 شخص و شرکت علاقه‌مند به خرید یک یا چند شرکت از 134 شرکت مشمول پرونده ورشکستگی هستند. FTX قبلاً 26 قرارداد محرمانه با طرف مقابل منعقد کرده است.

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX، نسبت به تمام اتهامات جنایی مربوط به سقوط صرافی رمزارز در 3 ژانویه (13 دی)، از جمله کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداری اوراق بهادار و نقض مالی کمپین، بی‌گناه است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×