» آرشیو اخبار » صرافی FTX مبلغ ۶ میلیون دلار به قربانیان یک حمله فیشینگ غرامت می‌دهد
FTX

صرافی FTX مبلغ ۶ میلیون دلار به قربانیان یک حمله فیشینگ غرامت می‌دهد

3 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) گفت که پرداخت غرامت توسط صرافی FTX به قربانیان کلاهبرداری‌‌های فیشینگ همیشگی نخواهد بود، و بیان کرد که بازپرداخت ۶ میلیون دلاری آنها تنها «یک بار» اتفاق می‌افتد.

پلتفرم ارزهای دیجیتال FTX تقریباً ۶ میلیون دلار برای بازپرداخت غرامت به قربانیانی که از حمله فیشینگ اخیر آسیب دیده‌اند، اختصاص داده است.

سم بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX گفت که این تصمیم تنها برای همین یکبار است و تاکید کرد که این شرکت در آینده به چنین کاربرانی غرامتی پرداخت نخواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تنها همین یکبار

هفته گذشته، هکرها چندین کاربر FTX را مورد هدف قرار دادند و توانستند ۱/۲۶ میلیون دلار ارزهای دیجیتال را به سرقت ببرند. یکی از قربانیان متوجه شد که حساب او با استفاده از API تری کوماس (3Commas)، توکن دی‌ام‌ام: گاورنِنس DMM: Governance (DMG) را بیش از ۵۰۰۰ بار معامله کرده، که نشان‌دهنده یک حمله فیشینگ بوده و منجر به از دست رفتن وجوه قابل توجهی شده است.

فرد آسیب دیده در مورد این حادثه با FTX تماس گرفت و گزارش پلیس را ارائه کرد. قربانی ادعا کرد که در ابتدا این صرافی به او پاسخی نداده، و هیچ اقدامی هم برای حل این مشکل انجام نداده است.

سم بنکمن-فرید (SBF)، مؤسس و مدیر عامل FTX، در یک رشته توییت سکوت خود را شکست، و گفت که بخش معاملات این صرافی تقریباً ۶ میلیون دلار غرامت به قربانیان این کلاهبرداری فیشینگ ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل مشابهی در آینده به این شکل حل نخواهد شد، تصریح کرد: «فقط همین یکبار غرامت داده می‌شود.»

FTX

بنکمن-فرید گفت که این بازپرداخت تنها مختص کاربران FTX خواهد بود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سایر صرافی‌ها نیز از این روند پیروی کنند و به مشتریان خود که قربانی چنین حملاتی شده‌اند، غرامت بپردازند.

برخی از کلاهبرداری‌های فیشینگ اخیر

شیوع این نوع از کلاهبرداری‌ها، که در آن یک فرد سو‌ءاستفاده‌گر پیامی جعلی برای فریب و تحریک افراد به افشای اطلاعات حساس خود ارسال می‌کند، اخیراً به طرز عجیبی زیاد شده است.

در ماه جولای (تیر)، هکرها ارائه‌دهندگان نقدینگی پروتکل یونی‌سواپ ورژن ۳ (Uniswap V3) را مورد هدف قرار دادند، و بیش از ۸ میلیون دلار اتر از هزاران آدرس اتریوم استخراج کردند.

FTX

چندین گزارش از هفته گذشته نشان داده‌اند که گروه لازاروس (Lazarus Group)، گروه هکرهای منفور کره شمالی، ایمیل‌های فیشینگی را برای کارمندان شرکت‌های رمزارزی ژاپنی ارسال کرده‌اند، تا آنها را فریب دهند که یک بدافزار بر روی سیستم خود نصب کنند.

چند روز پیش، گروهی از هکرها برای تبلیغ یک کلاهبرداری فیشینگ، حساب توییتر رسمی گِیت دات آی‌او (Gate.io) را هک کردند. مجرمان به ۱۰۰۰ نفر اولی که کیف پول خود را به صفحه این کلاهبرداری متصل کنند، وعده پاداش ۵۰۰ تتری داده بودند.

گِیت دات آی‌او هشدارهای متعددی را از جامعه دریافت کرد و توانست با این حادثه مقابله کند.

 

مترجم: امیر ملک پور

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×