» ارز دیجیتال » صرافی FTX تحت بررسی در باهاما قرار گرفت
FTX

صرافی FTX تحت بررسی در باهاما قرار گرفت

22 آبان 1401 4

تحقیقات درباره سوء رفتارهای مجرمانه احتمالی در مورد ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال FTX توسط بازرسان مالی و تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار باهاما در حال انجام است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس بیانیه نیروی پلیس سلطنتی باهاما که در 13 نوامبر (22 آبان) به رویترز ارسال شد، تحقیقات درباره سوء رفتارهای مجرمانه احتمالی در مورد ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال FTX توسط بازرسان مالی و تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار باهاما در حال انجام است.

پلیس سلطنتی باهاما اعلام کرد:
“با توجه به سقوط FTX در سطح جهانی و لیکوئید شدن موقت اف تی ایکس دیجیتال مارکتز (FTX Digital Markets)، تیمی از بازرسان مالی از شعبه بررسی جرایم مالی در حال همکاری نزدیک با کمیسیون اوراق بهادار باهاما هستند، تا در صورت وقوعِ هرگونه تخلف مجرمانه تحقیق کنند.”

این تحقیقات پس از آن انجام شد که رگولاتور در آخر هفته علناً اتهامات FTX را رد کرد. در 11 نوامبر (20 آبان)، FTX در توییتی اعلام کرد که «رگولاتورهای ستاد مرکزی باهاما» دستور داده‌اند تا برداشت وجوه ساکنین باهاما را تسهیل کند. یک روز بعد، کمیسیون اوراق بهادار، مجوز FTX را برای اولویت بندی برداشت برای مشتریان در کشور رد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX

در بیانیه ای که در صفحه توییتر SCB به اشتراک گذاشته شد، آمده است:
“کمیسیون مایل است به شما توصیه کند که اولویت بندی برداشت برای مشتریان ساکن باهاما را به اف تی ایکس دیجیتال مارکتز هدایت یا پیشنهاد نکرده و مجوز نداده است.”

گزارشی از وال استریت ژورنال در 9 نوامبر (18 آبان) نشان داد که وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز در حال بررسی فروپاشی این صرافی ارز دیجیتال هستند. همچنین، دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) در ایالت کالیفرنیا در 10 نوامبر (19 آبان) اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد شکست ظاهری بورس آغاز کرده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل سابق این صرافی، گری وانگ (Gary Wang) یکی از بنیانگذاران و نیشاد سینگ (Nishad Singh) مدیر مهندسی در باهاما بوده و توسط مقامات محلی تحت نظارت هستند.

تقریباً 130 شرکت در گروه این صرافی، از جمله FTX تریدینگ، FTX ایالات متحده، تحت خدمات West Realm Shires Services، و بخش تحقیقات آلامدا (Alameda Research)، در 11 نوامبر روند ورشکستگی خود را در ایالات متحده آغاز کرده بودند. بنکمن-فرید نیز از سمت خود استعفا داده است. جان ری (John Ray)، به عنوان مدیر عامل این صرافی، جانشین او خواهد شد. زین تاکت (Zane Tackett)، رئیس سابق بازوی سازمانی در این صرافی، در توییتر تأیید کرد که صرافی در حال حاضر دارای بدهی هایی به ارزش 8.8 میلیارد دلار است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×