» ارز دیجیتال » صرافی‌های هیوبی و Gate.io به اتهام اشتراک‌گذاری وجوه قرضی مورد انتقاد قرار گرفتند
هیوبی

صرافی‌های هیوبی و Gate.io به اتهام اشتراک‌گذاری وجوه قرضی مورد انتقاد قرار گرفتند

22 آبان 1401 5

یک آدرس کیف پول مرتبط با صرافی هیوبی (Huobi) پیدا شد که 10000 اتر را به کیف پول‌های سپرده بایننس و OKX منتقل می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک آدرس کیف پول مرتبط با صرافی هیوبی (Huobi) پیدا شد که 10000 اتر را به کیف پول‌های سپرده بایننس و OKX منتقل می‌کند.

برای مقابله با بی‌اعتمادی در میان سرمایه‌گذاران کریپتو پس از سقوط FTX، صرافی‌های کریپتو به اتفاق آرا تصمیم گرفتند به‌ عنوان راهی برای نشان دادن مشروعیت، سند ذخیره را با مردم به اشتراک بگذارند. با این حال، ناهنجاری‌های خاصی که در طول تحقیقات زنجیره‌ای یا همان آنچین پیدا شد که نشان‌دهنده عمل نادرست و دستکاری بازار است.

تنها دو روز پس از اینکه صرافی Crypto.com اطلاعات فضای ذخیره‌سازی سرد خود را عمومی کرد، محققان دریافتند که 320,000 اتر در تاریخ 21 اکتبر 2022 به Gate.io ارسال شده است. وجوه به طور تصادفی منتقل شد و در نهایت به فضای ذخیره سازی اصلی بازگردانده شد.

تبلیغات جام جهانی قطر
هیوبی
صرافی Gate.io عکس دارایی را در 28 اکتبر منتشر کرد. منبع: Colin Wu

در 28 اکتبر (6 آبان)، Gate.io عکس اثبات ذخایر خود را منتشر کرد، که به ادعای توسعه‌دهنده سالیدیتی، شگن (Shegen)، با استفاده از بودجه Crypto.com انجام شده است، و در این خصوص سوال شد.

علاوه بر این، جامعه ارزهای دیجیتال، صرافی هیوبی را به تلاش برای دستکاری مشابه متهم می‌کند. یک آدرس کیف پول مرتبط با صرافی هیوبی پیدا شد که 10000 اتر را به کیف پول‌های سپرده بایننس و OKX منتقل می‌کند.

محقق بلاکچین، کالین وو (Colin Wu)، به تراکنش‌های روی اتراسکن (Etherscan) اشاره کرد که ثابت می‌کند هیوبی 14858 اتر را در آخرین عکس خود نشان داده است که از آن زمان به 2463.5 اتر در زمان نوشتن کاهش یافته است.

هیوبی
اطلاعات کیف پول هیوبی. منبع: Etherscan

در حالی که هیوبی هنوز به طور علنی علیه ادعاهای مطرح شده توسط جامعه رمزارزی واکنش نشان نداده است، لین هان (Lin Han)، بنیانگذار Gate.io، دیدگاه خود را در خصوص این ماجرا بیان کرد. هان استدلال کرد که عکس مورد بحث در 19 اکتبر(27 مهر)، یعنی دو روز قبل از انتقال تصادفی سرمایه Crypto.com به مبلغ 320,000 اتر گرفته شده است.

هیوبی

هان همچنین تکرار کرد که وجوه Crypto.com پس از انتشار عکس می‌باشد و شواهد مربوطه را برای رضایت جامعه به اشتراک گذاشت.

امکان همکاری چندین صرافی رمزارز برای دستکاری سرمایه‌های سرمایه‌گذاران، جامعه را مجبور کرده است تا یک بیانیه رسمی در خصوص مراقبت منتشر کنند. همچنین هیوبی هنوز به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

از آنجایی که صرافی‌های ارزهای دیجیتال بیشتر اطلاعات فضای ذخیره‌سازی سرد خود را عمومی می‌کنند، ماهیت تغییرناپذیر فناوری بلاکچین به سرمایه‌گذاران و محققین این امکان را می‌دهد تا به تاریخچه عملیات صرافی بپردازند.

همچنین بایننس ضمن افشای آدرس کیف پول، گفت: “هدف ما این است که به کاربران پلتفرم خود اجازه دهیم آگاه باشند و تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنند که با اهداف مالی آنها همسو باشد.”

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×