» آرشیو اخبار » شکایت یک شرکت رمزرازی از کوین‌بیس به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت
کوین‌بیس

شکایت یک شرکت رمزرازی از کوین‌بیس به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت

2 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کوین‌بیس (Coinbase)، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، با یک شکایت چند میلیون دلاری دیگر مواجه شده است. این شکایت توسط یک شرکت رمزارزی علیه کوین‌بیس به دلیل فناوری معاملات دیجیتال آن تشکیل شده است.

کوین‌بیس

شکایتی که ادعا می‌کند چندین سرویس کوین‌بیس حق یک اختراع بلاکچینی را نقض کرده‌اند

وِریتِیسیوم کپیتال (Veritaseum Capital LLC) روز پنجشنبه در دادگاه فدرال دلاور علیه کوین‌بیس شکایتی را تنظیم کرد و مدعی شد که این صرافی در دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰)، حق اختراع اعطا شده توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به بنیانگذار وِریتِیسیوم، آقای رِجی میدِلتُن (Reggie Middleton) را نقض کرده است. حق اختراع مورد بحث مربوط به یک فناوری می‌شود که امکان انتقال ارزش همتا به همتا را به اعتماد پایین فراهم می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

محیطی با اعتماد پایین به جایی گفته می‌شود که در آن اعتماد بین فردی نسبتاً پایین است و مردم ارزش‌های اخلاقی مشترکی ندارند. برعکس، محیطی با اعتماد بالا جایی است که در آن اعتماد بین فردی نسبتاً بالا بوده و ارزش‌های اخلاقی به شدت مشترک می‌شوند.

وِریتِیسیوم کپیتال ادعا کرد که چندین سرویس کوین‌بیس، از جمله زیرساخت اعتباردهی تراکنش‌های آن در بلاکچین، حق این اختراع را نقض کرده‌اند. این شرکت حداقل ۳۵۰ میلیون دلار غرامت از دادگاه درخواست کرده است.

کوین‌بیس

وِریتِیسیوم بر سر توکن خود با SEC به توافق رسید

وِریتِیسیوم پیش از این از توکن VERI رونمایی کرده بود. میدِلتُن و دو نهاد مرتبط با شرکت او در سال ۲۰۱۹ بیش از ۹/۴ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پرداخت کردند تا اتهامات مربوط به «طرح کلاهبرداری» توکن فروشی آنها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، و همچنین جریمه یک میلیون دلاری علیه خود میدِلتُن، برطرف شود.

SEC آنها را به گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد تقاضای این توکن و دستکاری قیمت آن متهم کرده بود. آنها بدون انکار یا اعتراف به اتهامات ذکر شده با SEC به توافق رسیدند.

میدِلتُن و وِریتِیسیوم در اوایل سال جاری در دادگاه فدرال بروکلین گفتند که هیچ اظهارات نادرستی ارائه نکرده‌اند، توکن‌ آنها اوراق بهادار نبوده و معامله مورد بحث، «در واقع تلاشی از سوی آقای میدِلتُن برای آزمایش یک صرافی ارزهای دیجیتال جدید» بوده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت خود وِریتِیسیوم، این شرکت «بازارهای سرمایه هم رده و مبتنی بر بلاکچین را در مقیاس جهانی، به مانند یک نرم‌افزار تشکیل می‌دهد». شکایتی که در روز پنجشنبه تنظیم شد، می‌گوید که وب‌سایت، برنامه تلفن همراه و خدمات ابری (Cloud)، پرداخت (Pay) و کیف پول (Wallet) کوین‌بیس، حق اختراعی که روشی امن برای پردازش تراکنش‌های ارز دیجیتال ارئه می‌دهد را نقض کرده‌اند.

کوین‌بیس

کارل براندیج (Carl Brundidge) از براندیج استنگر (Brundidge Stanger)، وکیل وِریتِیسیوم کپیتال، روز جمعه گفت که صرافی کوین‌بیس برای حل و فصل این موضوع در خارج از دادگاه با آنها «همکاری» نکرده است.

میدِلتُن و وِریتِیسیوم در سال ۲۰۲۰ شکایت‌های جداگانه‌ای را علیه شرکت مخابراتی تی-موبایل (T-Mobile) تنظیم کردند و مدعی شدند که نقص‌های امنیتی این شرکت منجر به سرقت ۸/۷ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرها شده است. تی-موبایل این ادعاها را رد کرد و پرونده در ماه آگوست (مرداد) به داوری فرستاده شد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: crypto.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×