» آرشیو اخبار » شناسایی یک گروه چت که بنکمن را به دردسر بزرگی می اندازد
گروه چت

شناسایی یک گروه چت که بنکمن را به دردسر بزرگی می اندازد

22 آذر 1401 4

شایعه شده است که بنکمن در یک گروه چت در سیگنال عضو بوده است که برای ارسال اطلاعات محرمانه در مورد عملیات FTX و آلامدا ریسرچ و پیشبرد روند شکست آن استفاده شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنها چند ساعت قبل از اینکه سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) مدیر عامل سابق صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) خبر دستگیری خود توسط پلیس باهاما را بشنود، در توییتر داشتن هرگونه اطلاع یا حتی دخالت در یک گروه چت مخفی به نام “Wirefraud” را رد کرد. گفتنی است که شایعه شده بود که وی در این گروه هکری شرکت داشته است.

چت وایر فرود

 

تبلیغات جام جهانی قطر

گروه چت در سیگنال

روز 12 دسامبر (21 آذر)، بنکمن-فرید در پاسخ به گزارش منتشر شده توسط روزنامه استرالیایی فایننشال ریویو (Australian Financial Review) مبنی بر حضور او و برخی از اعضای داخلی تیم اف‌تی‌ایکس مثل گری وانگ، هم-بنیانگذار اف‌تی‌ایکس، نیشاد سینگ و کارولین الیسون مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ، در یک گروه چت در پیام‌رسان سیگنال، با انتشار توییتی هرگونه دخالت خود در این مورد را انکار کرد.

گزارش روزنامه مذکور (AFR) مدعی می‌شود که این گروه چت برای ارسال اطلاعات محرمانه در مورد عملیات اف‌تی‌ایکس (FTX) و آلامدا ریسرچ و پیشبرد روند شکست آن استفاده شده است.

با این حال، بنکمن در توییتر تاکید کرد که حتی اگر وجود چنین گروهی صحت داشته باشد، او “عضو آن نبوده” است. این درحالی است که او قویاً وجود این گروه را به کلی نادرست می‌داند، زیرا “تا به حال در مورد چنین گروهی چیزی نشنیده است.”

«اگر این ادعا درست باشد، من عضوی از آن حلقه درونی نبودم؛ من کاملاً مطمئن هستم که این ادعا نادرست است؛ من هرگز در مورد چنین گروهی نشنیده‌ام.»

تا همین اواخر انتظار می رفت که سم بنکمن – فرید از راه دور، در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شود که قرار بود روز 13 دسامبر (22 آذر) برای توضیح درباره نحوه سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) برگزار شود، اما روز گذشته وی توسط مقامات باهامایی بازداشت شد و احتمالاً ایالات متحده به دنبال استرداد او نیز خواهد بود.

ماکسین واترز (Maxine Waters)، رئیس کمیته مجلس نمایندگان روز 12 دسامبر تأیید کرد که به دلیل بازداشت، «نمی‌تواند» شهادت او را در جلسه استماع کمیته‌ مجلس نمایندگان بشنود.

بر اساس بیانیه مشترک 12 دسامبر سناتورها شرود براون و پت تومی، از بنکمن درخواست شده است روز 14 دسامبر (23 آذر) در یک جلسه استماع جداگانه با کمیته امور بانکی سنا شرکت کند، اما وی هرگز حضور خود را تایید نکرده بود، این در حالی  است که وکلای وی از پذیرش احضاریه‌ای که شهادت وی را الزام‌آور می‌کند، خودداری کرده اند.

جان ری (John Ray)، مدیر ارشد بازسازی و مدیر عامل جدید اف‌تی‌ایکس (FTX) در شهادتی کتبی قبل از حضورش در جلسه کمیته مجلس نمایندگان گفت که دارایی‌های مشتریان اف‌تی‌ایکس (FTX) با آلامدا “ترکیب” شده است.

ری اظهار داشت که آلامدا «از وجوه مشتریان برای شرکت در معاملات مارجین استفاده کرده و وجوه مشتریان خود را در معرض زیان‌های هنگفتی قرار داده است». وی اذعان داشت که مدل کسب‌وکار این شرکت آن را ملزم می‌کرد تا آن وجوه را در «صرافی‌های مختلفی که ذاتاً ناامن بودند» استفاده کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×