» آرشیو اخبار » سگا، بازی کارتی جدیدی را بر بستر بلاکچین آسیس عرضه می‌کند
سگا

سگا، بازی کارتی جدیدی را بر بستر بلاکچین آسیس عرضه می‌کند

7 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، غول ژاپنی سازنده بازی‌های ویدئویی، نرم‌افزار و کنسول بازی سگا (SEGA) با راه‌اندازی طرح جدید خود در شبکه بلاکچین لایه دوم آسیس نتورک (Oasys)، قدمی تازه در حوزه بازی‌های بلاکچین برداشته است.

گزاش‌ها حاکی از آن هستند که یک بازی کارتی دیجیتال کلکسیونی با مجوز سگا، که توسط توسعه‌دهنده ژاپنی بازی‌های بلاکچین دابل جامپ‌دات‌توکیو (Double jump.tokyo) توسعه یافته و اجرا می‌شود، به زودی در شبکه لایه دوم آسیس هوم (Oasys HOME) منتشر خواهدشد.

بر اساس اطلاعیه روز 27 سپتامبر (5 مهر)، موضوع این بازی جمع‌آوری کارت وب3 (Web3) برگرفته از افسانه عاشقانه “سه پادشاهی” بوده و از مالکیت معنوی بازی سانگوکوشی تایسن (SANGOKUSHI TAISEN) استفاده می‌کند، که در ابتدا در سال 2005 توسط سگا (SEGA) در توکیو منتشر شد. این بازی آرکید استراتژیک در آن زمان از محبوبیت زیادی در آسیا برخوردار بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سانگوشی تایسن سگا

 

آسیس (Oasys) یک شبکه اثبات سهام بهینه‌سازی شده برای بازی است که با ترکیب راه‌حل‌های فناوری بلاکچین لایه 1 عمومی و لایه 2 خصوصی، یک تجربه کاربری پرسرعت و فاقد هزینه گس را برای گیمرها به‌ ارمغان می‌آورد.

دایکی موریاما (Daiki Moriyama)، مدیر عامل آسیس گفت که ما با جاه‌طلبی خاص خود به دنبال آن هستیم که در زمینه پذیرش گسترده بازی‌های بلاکچین پیشگام باشیم. مدیر عامل دابل جامپ‌دات‌توکیو نیز افزود: «مفتخریم که به عنوان شریک پیشگام سگا در زمینه ساخت نسل جدیدی از بازی‌ها بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کنیم.»

گفتنی است که آسیس به عنوان ولیدیتورهای اولیه خود از چندین توسعه‌دهنده و ناشران اصلی بازی‌های ویدئویی مانند اسکوئر انیکس (Square Enix)، بندای نامکو انترتینمنت (Bandai Namco) و یوبی‌سافت (Ubisoft) پشتیبانی می‌کند.

حتماً همه شما نام بازی سونیک خارپشت سگا را شنیده‌اید که به‌عنوان نمادین‌ترین بازی این شرکت شناخته می‌شود. این درحالی است که پک‌من و تِیکِن اسطوره های بازی بندای نامکو هستند. اسکوئر انیک سری بازی‌های “فاینال فانتزی” را توسعه داده است و “یوبی‌سافت” را بیشتر با نام “اساسینز کرِید” می‌شناسیم.

بلاکچین و گسترش بازی‌های NFT

اوایل این ماه، شرکت توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های ویدئویی اپیک گیمز (Epic Games) با عرضه بازی بلانکو بلاک پارتی (Blankos Block Party)، اولین بازی مبتنی بر بلاکچین و توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را منتشر کرد. این شرکت آمریکایی، با جمع‌آوری سرمایه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد دلار در ماه آوریل (فروردین)، جاه‌طلبی‌های خود در فضای متاورس را دنبال کرد.

اخیراً نیز، اسپلینترلندز (Splinterlands)، شرکت پیشرو در زمینه بازی‌های بلاکچین، از تکمیل ظرفیت پیش‌فروش سری جدید بازی استراتژیکی تاور دیفنس (Tower Defense) خبر داد که به نوبه خود، تقاضای رو‌به‌رشد بازار برای دارایی‌های بازی مبتنی بر وب 3 (Web3) را گوشزد می‌کرد.

گفتنی است که بازی‌های بلاکچین و بازی برای کسب درآمد (P2E) همزمان با همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌های طولانی‌مدت در سال‌های 2020 و 2021، به ویژه در آسیا محبوبیت زیادی پیدا کردند.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×