» آرشیو اخبار » سونی گجت‌های پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه را روانه بازار می‌کند
سونی

سونی گجت‌های پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه را روانه بازار می‌کند

8 آذر 1401 2

کیت های موک‌پیت (Mockpit) که توسط سونی عرضه شده است، به کاربران اندروید و آیفون کمک می کند تا به شیوه‌ای مقرون به‌صرفه از لذت دنیای متاورس برخوردار شوند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کمپانی سونی (Sony)، غول فناوری ژاپنی، با جدیدترین گجت خود، هیاهوی جدیدی در بازار و فضای متاورس (Metaverse) ایجاد کرده است. سونی به تازگی از مجموعه جدیدی از دستگاه‌های پوشیدنی ردیاب حرکت رونمایی کرده است که به منظور دسترسی کاربران به متاورس از طریق گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

این ردیاب‌های حرکتی که با سیستمی تحت عنوان سیستم موکوپی (Mocopi system) کار می‌کند، با هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس (iOS) گوشی‌های آیفون سازگاری دارد. این سیستم، شامل شش سنسور است که در اطراف مچ پا، مچ دست، سر و باسن کاربران نصب می‌شوند. این حسگرها برای متحرک سازی آواتارها در برنامه‌های متاورسی سونی در اندروید و آی‌اواس (iOS) کار خواهند کرد.

گجت های سونی

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اعلام این شرکت، کیت‌های موکوپی (Mocopi)، ژانویه 2023 (دی امسال) با قیمت مقرون به صرفه 49 هزار و 500 ین (360 دلار) به کاربران معرفی خواهد کرد. این اقدام، یک گام بزرگ برای سرمایه‌گذاری سونی در فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود.

همانطور که می‌دانید، کمپانی متا، شرکت مادر فیسبوک، نیز بر روی یک تجربه متاورس مبتنی بر واقعیت مجازی مشابه کار می‌کند. ورود زودهنگام به این بازی می‌تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را برای سونی، نسبت به رقبای آن به ارمغان آورد.

ورود متاورس به جریان اصلی و نقش سونی در آن

تاکنون، برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی (VR) و متاورس نتوانسته‌اند به جمعیت مخاطبان اصلی نفوذ کنند. هزینه بالای سخت افزاری شاید اصلی‌ترین دلیلی است که تاکنون مانع از ورود این فناوری در میان توده مردم شده است.

اکنون سونی با ابزارهای پوشیدنی مقرون به صرفه خود، به دنبال ایجاد پیشرفتی است که بتواند در عین حال، جایگاهی مستحکم برای آن در بازار جهانی بازی‌ها و لوازم جانبی متعلق به آن ایجاد کند.

سونی با استعداد عجیبی که در توسعه نرم‌افزاری و برند بسیار محبوب پلی‌استیشن خود دارد، به دنبال این است که راهی برای نفوذ هرچه بیشتر به دنیای متاورس پیدا کند. این غول فناوری مستقر در توکیو آماده است تا در امپراتوری بزرگ خود در حوزه گیمینگ، یک گام فراتر از بازی‌های کنسولی معمولی بردارد. این لوازم جانبی مقرون به صرفه برای بازی‌های موبایلی و رایانه‌های شخصی می‌تواند به سونی در دستیابی به این هدف مهم کمک کند.

در همین راستا، در اوایل سال جاری، سونی همکاری خود را با شبکه تتا (Theta) جهت آزمایش توکن‌های غیرمثلی (NFTها) سه بعدی و نمایش واقعیت فضایی آن در تتادراپ (ThetaDrop) آغاز کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×