» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاران طلا منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده
طلا

سرمایه‌گذاران طلا منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده

20 دی 1401 6

معاملات آتی و قیمت نقدی طلا امروز با افزایش متوسط بسته شدند. با این حال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قیمت فلز زرد گرانبها را کاهش دادند، به نظر می‌رسد که ضعف دلار عامل تمام سودهای امروزی است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا به بالاترین قیمت خود در سال جاری رسیده است. گرچه به نظر می رسد که فروش بالای فلز زرد توسط معامله‌گران قیمت آن را کاهش دهد. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) دسامبر در روز پنجشنبه هستند. انتشار این گزارش می‌تواند روند سیاست های پولی فدرال رزرو در سال 2023 را برای معامله‌گران مشخص نماید.

بررسی وضعیت طلا در برابر دلار آمریکا

معاملات آتی و قیمت نقدی طلا امروز با افزایش متوسط بسته شدند. با این حال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قیمت فلز زرد گرانبها را کاهش دادند، به نظر می رسد که ضعف دلار عامل تمام سودهای امروزی است. از ساعت 4:40 بعد از ظهر به وقت ایالات شرقی آمریکا، طلای آتی تحویل فوریه 5.80 دلار یا 0.32 درصد افزایش یافته و در رقم 1875.60 دلار ثابت شده است.

همزمان، دلار با کاهش 0.68 درصدی در روز معامله شده و شاخص دلار در حال حاضر روی 102.945 ثابت است. مقایسه درصد افزایش طلا (+0.32%) در برابر درصد کاهش دلار (-0.68%) نشان می دهد که فشار فروش در معاملات آتی طلا امروز بالاتر بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

طلا و شاخص کیتکو

طبق گزارش KGX (شاخص طلای کیتکو)، طلای نقطه‌ای در حال حاضر پس از در نظر گرفتن افزایش 5.10 دلاری امروز، در 1870.80 دلار ثابت است. با این حال، با بررسی دقیق‌تر، ضعیف شدن دلار منجر به افزایش 12.90 دلاری در هر اونس شد و فشار فروش فلز زرد را 7.80 دلار کاهش داد که منجر به افزایش متوسط امروز شد.

افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو برای طلا بسیار مهم خواهد بود

یکی از مواردی که می‌تواند باعث فشار فروش فلز زرد به لحاظ تکنیکال و فاندامنتال شود، میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. رویترز اظهار نظر مری دیلی (ریاست فدرال رزرو سانفرانسیسکو) را گزارش کرد که گفت، فدرال رزرو باید تلاش کند تورم را پایین بیاورد.

این نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را به جای 25 واحد مورد انتظار در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (31 ژانویه – 1 فوریه) به میزان 50 واحد افزایش دهد. مری دیلی همچنین چشم‌انداز فعلی فدرال رزرو را تأیید کرد که در نهایت نرخ بهره باید بین 5.00 درصد تا 5.25 درصد باشد و در این حد هم باقی بماند تا تورم به نرخ معیار فدرال رزرو یعنی 2 درصد برسد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به افزایش 50 واحدی نرخ بهره می‌نگرند که با فشار فروش در معاملات آتی فلز زرد و قیمت های لحظه ای منعکس شده است. با این حال، با توجه به ابزار CME FedWatch، احتمال 79.2 درصد وجود دارد که فدرال رزرو نرخ ها را 25 واحد و احتمال 20.8 درصد وجود دارد که نرخ ها را با شدت بیشتری در حد 50 واحد افزایش دهند.

فعالان بازار منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) دسامبر هستند تا بینش بیشتری از سیاست پولی فدرال رزرو در سال 2023 کسب کنند.

بررسی های تکنیکال نشان می دهند که قیمت طلا می‌تواند اصلاح شود

نمودار طلا

امروز معاملات آتی طلا به بالاترین حد روزانه 1886 دلار رسید و در زمان نوشتن این مقاله تقریباً 10 دلار کاهش یافته است. بررسی های تکنیکال نشان می‌دهد که معاملات آتی طلا می‌تواند مقاومت بالقوه‌ای را در 1881 دلار پیدا کند که یک روند صعودی بوده و ممکن است در پایان ژوئن 2022 رخ دهد. معاملات آتی طلا بالاتر از این کانال قیمتی معامله شد، اما در زیر آن بسته شد؛ که نشان‌دهنده مقاومت احتمالی ایجاد شده در ژوئن است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×