» ارز دیجیتال » رگولاتور مالی ژاپن از FTX درخواست کرده است تا فعالیت‌های خود را متوقف کند
ژاپن

رگولاتور مالی ژاپن از FTX درخواست کرده است تا فعالیت‌های خود را متوقف کند

19 آبان 1401 5

آژانس خدمات مالی یا FSA ژاپن با استناد به سیاست های محدودیت معامله FTX از FTX ژاپن درخواست کرده است تا سفارشات تجاری را تعلیق کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آژانس خدمات مالی یا FSA ژاپن با استناد به سیاست های محدودیت معامله FTX از FTX ژاپن درخواست کرده است تا سفارشات تجاری را تعلیق کند.

در اطلاعیه ای در 10 نوامبر (19 آبان)، FSA گفت که اقدامات اداری علیه FTX ژاپن پس از تعلیق برداشت و محدودیت معامله اف تی ایکس (FTX Trading Limited) بدون توضیح واضح دلایل برای سرمایه گذاران، انجام داده است. رگولاتور مالی گفت که دستورات تعلیق و دستورات بهبود کسب و کار را مطابق با قانون خدمات پرداخت ژاپن و قانون ابزارهای مالی و مبادله صادر کرده است.

FSA گفت: “گزارش ها حاکی از آن است که محدودیت معامله FTX با عدم اطمینان اعتبار روبرو است. وی افزود: لازم است تمام اقدامات ممکن برای جلوگیری از وضعیتی که منافع طلبکاران و سرمایه گذاران از خروج به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت آسیب ببیند، اتخاذ شود.”

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق این دستورات، FTX ملزم به تعلیق معاملات مشتقات فرابورس و حاشیه های مرتبط و همچنین سپرده های جدید از کاربران از 10 نوامبر تا 9 دسامبر (19 آبان تا 18 آذر) خواهد بود، مگر اینکه FSA وارد عمل شود. تنظیم کننده مالی همچنین به صرافی دستور داده است که دارایی خود را در داخل کشور نگه دارد. در همان بازه زمانی، بدهی‌ها را به درستی در ترازنامه خود گزارش کند.

دستور بهبود کسب‌ و کار FSA از صرافی FTX می‌خواهد تا طرحی را تا 16 نوامبر (25 آبان) ارائه کند که شامل نحوه محافظت از سرمایه‌گذاران و ارائه شفافیت در مورد وضعیت جاری با FTX می‌شود:
“تا پایان اجرای طرح بهبود کسب و کار، پیشرفت ماهانه و وضعیت اجرا باید تا دهم ماه بعد کتباً گزارش شود.”

FTX ژاپن که قبلاً شرکت کوئین (Quoine) بود، در ماه ژوئن (خرداد) توسط FTX برای خدمات رسانی به کاربران رمزارزی ژاپنی پس از خرید صرافی لیکوئید (Liquid) در ماه فوریه (بهمن 1400) راه اندازی شد. سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل FTX، که اخیراً به دلیل عدم شفافیت در مورد «نقض نقدینگی» که صرافی با آن مواجه بود، عذرخواهی کرد، همچنین در زمان راه اندازی به عنوان مدیر عامل موقت FTX فعالیت می‌کرد.

اگرچه بنکمن-فرید گفت که صرافی مستقر در ایالات متحده FTX آمریکا – یک نهاد تجاری مجزا از FTX – از نظر مالی تحت تأثیر مشکلات پیش روی صرافی اصلی قرار نگرفته است، مشخص نیست که مشکلات FTX چگونه ممکن است بر تجارت و عملیات FTX  تأثیر بگذارد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×