» آرشیو اخبار » مخالفت کاربران رمزارز با اسکن چهره به خواسته DYDX
اسکن چهره به خواسته صرافی رمزارز DYDX

مخالفت کاربران رمزارز با اسکن چهره به خواسته DYDX

11 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی از صرافی غیرمتمرکز دی‌وای‌دی‌اکس (DYDX) بخاطر درخواست اسکن چهره در حین ثبت نام برای دریافت جایزه ۲۵ دلاری انتقاد کردند.

DYDX در یک پست وبلاگی اعلام کرد که کاربران جدیدی که در اولین تراکنش خود ۵۰۰ تتر (USDC) واریز کرده‌اند، می‌توانند ۲۵ تتر جایزه بگیرند مشروط بر این که مایل به انجام «بررسی زنده بودن» با نمایش چهره باشند. طبق گفته این صرافی در فرایند تایید، صرافی به وب‌کم کاربر دسترسی پیدا کرده و مقایسه می‌کند که آیا تصویر شما با حساب دیگری در DYDX استفاده شده است یا خیر.

اگر چه دریافت این هدیه کاملا اختیاری است اما بسیاری از کاربران در توییتر تلویحا به این موضوع اشاره کردند که این کار نوعی تجاوز به حریم خصوصی به شمار می‌آید.

تبلیغات جام جهانی قطر

کریس بلک (Chris Blec) بنیانگذار دیفای واچ (Defi Watch)، با این فرض که صرافی رمزارز DYDX و سایر پلتفرم‌ها می‌توانند در ازای دریافت اطلاعات بیشتر از مشتریان انگیزه‌های بیشتری به آن‌ها بدهند، این صرافی را به «رشوه دادن به کاربران در ازای اسکن کردن چهره آن‌ها و ظاهرسازی آن در قالب یک تبلیغ» متهم کرد.

گمانه زنی درباره درخواست اسکن چهره توسط DYDX

مخالفت کاربران رمزارز با اسکن چهره به خواسته DYDX
اسکن چهره به خواسته صرافی رمزارز DYDX

بلک گفت:‌

DYDX کار کاملا اشتباهی را انجام می‌دهد. «آن‌ها کاربران را به عمد گمراه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اسکن‌های جمع‌آوری شده متعلق به چهره افراد بی‌گناه است. یک مجرم چهره‌اش را اسکن نمی‌کند اما همچنان می‌تواند از DYDX استفاده کند. آن‌ها به کاربران جدید رشوه می‌دهند تا از حریم خصوصی خود صرف‌نظر کرده و قانون‌گذاران را راضی نگه دارند.»

طبق گفته صرافی رمزارز DYDX، «با مرور بسیاری از راهکارها» متوجه شدیم اسکن چهره بهترین راهکار تجربه کاربری است که با کمک آن «بدون فاش شدن کامل هویت فرد» می‌توان تشخیص داد که یک فرد دارای چندین حساب نباشد.

سخنگوی DYDX در یک بیانیه به کوین تلگراف اظهار کرد در این تبلیغ نیازی نیست که «کاربران اطلاعات فردی خود را ارائه دهند» و تایید تصویر «صرفا برای جلوگیری از تقلب» انجام شده است.

مارک بویرن (Marc Boiron)، مدیر ارشد حقوقی پالیگان (Polygon) و دفتر حقوقی سابق DYDX هم در توییتر ادعا کرد که «بررسی زنده بودن، بدون ترکیب آن با سایر الزامات، ناقص و ناکارآمد است.»

با این حال بلک ادعا کرد این صرافی ممکن است این کار را از طرف قانون‌گذاران انجام داده باشد:

اینکه تصور کنیم یک صرافی رمزارز برای اسکن تصویر به کاربران پول می‌دهد احمقانه است؛ مگر اینکه این کار به منظور همکاری با قانون‌گذاران یا حداقل آزمایش یک مکانیسم برای گسترده ساختن آن در آینده انجام گرفته باشد.

آدام کوکران (Adam Cochran)، یکی از شرکای معمولی سینیمهن ونچرز (Cinneamhain Ventures)، در این باره گفت:

دلیلش مهم نیست، این یک ایده وحشتناک است و فورا باید از آن دست بکشید. هیچ دلیل قابل قبولی برای جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک کاربران وجود ندارد. بهتر است این برنامه تشویقی را به طور کامل کنار بگذارید.

یکی از سخنگویان صرافی رمزارز  DYDS از حساب توییتر خود گفت که این راستی‌آزمایی و اسکن چهره «ارتباطی به رگولاسیون ندارد» و به بیان ساده محصولی است که برای تشخیص منحصربفرد بودن حساب کاربران از آن استفاده می‌شود.

با این حال ظاهرا این پلتفرم به نگرانی‌ها درباره ارائه اسکن صورت و نحوه ذخیره داده‌ها پاسخ نگفته است.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×