» آرشیو اخبار » تحلیل 10رمزارز برتر بازار ارزهای دیجیتال 2 تیرماه

تحلیل 10رمزارز برتر بازار ارزهای دیجیتال 2 تیرماه

2 تیر 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، بیت کوین و آلت‌کوین‌های برتر بازار دچار یک افزایش قیمت شدند، اما همگی با فشار فروش سنگین در قیمت‌های بالاتر روبرو شده‌اند که حاکی از آن است که خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند.

 

بیت کوین (BTC) همچنان با سطح روانی 20 هزار دلار دست و پنجه نرم می‌کند و گاوها (خریداران) و خرس‌ها (فروشنده‌ها) سعی در حفظ برتری خود در این سطح دارند. شرکت معامله‌گری QCP Capital در آخرین تحلیل خود از بازار گفت که نرخ تأمین سرمایه (Funding Rate) در بازارهای مشتقات پایدار بوده و شرایط نزولی در حال کاهش است.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی دیگر از روزنه‌های امید برای گاوها این است که ماینرهای بیت کوین ممکن است در حال کاپیتولاسیون (تسلیم و فروش بیت ‌کوین) باشند زیرا ریزش اخیر قیمت باعث شده است که برخی از تجهیزات دیگر سوددهی نداشته باشند. داده‌های شرکت تحقیقاتی ارکان ریسرچ Research) (Arcane نشان می‌دهد که شرکت‌های عمومی استخراج بیت کوین که از ژانویه تا آوریل سال جاری فقط 30 درصد از بیت کوین‌های استخراج شده خود را به فروش رسانده بودند، در ماه مه صد درصد بیت کوین‌های تولید شده خود را فروختند. برخی از تحلیلگران معتقدند که تسیلم شدن و فروش ماینرها یک سیگنال صعودی است.

 

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

 

با این حال، یک معیار نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است هنوز به کف قیمت خود نرسیده باشد . از نظر تاریخی، زمانی که کمتر از 50 درصد از آدرس‌های بیت کوین روی سود هستند، بیت ‌کوین سیگنال کف قیمت صادر می‌کند. داده‌های گلسنود در تاریخ 20 ژوئن نشان می‌دهد که 56.2 درصد آدرس‌های بیت کوین روی سود هستند که این نگرانی‌ها از یک افت قیمت دیگر را افزایش داده است.

آیا بیت کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند روند صعودی خود را حفظ کنند یا فروشنده‌ها باری دیگر قیمت را پایین خواهند آورد؟ بیایید نمودار 10 رمزارز برتر بازار را بررسی کنیم تا به جواب پی ببریم.

 

BTC/USDT

گاوها در تلاش‌اند تا قیمت بیت کوین را افزایش دهند، اما سایه بلند کندل روز 21 ژوئن نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

یک نکته مثبت این است که گاوها در تاریخ 22 ژوئن در حال خرید در کف 20،000 دلار هستند. اگر قیمت از سطح فعلی به بالا بازگردد، خریداران سعی می‌کنند قیمت BTC/USDT را تا 22،000 دلار بالا بیاورند. این می‌تواند راه را برای صعود قیمت تا میانگین متحرک 20 روزه (EMA20) (24،076 دلار) باز کند.

به احتمال زیاد این سطح به عنوان یک مقاومت سنگین عمل خواهد کرد اما اگر گاوها این مانع را پشت سر بگذارند، ایستگاه بعدی می‌تواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA60) (28،678 دلار) باشد.

اما اگر قیمت کاهش بیاید و از 19600 دلار به پایین شکسته شود، این سناریوی صعودی اعتبار خود را از دست می‌دهد. این می‌تواند احتمال آزمایش مجدد قیمت 17،622 دلار را افزایش دهد.

 

ETH/USDT

جهش قیمت اتر (ETH) از کف 881 دلار در تاریخ 18 ژوئن در سطح 1194 دلار متوقف شد و قیمت به این سطح واکنی منفی نشان داد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان در سقف‌های قیمتی اقدام به فروش می‌کنند.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

 

اگر خریدارها برتری خود را در سطح فعلی حفظ کنند، اتریوم می‌تواند دوباره تا EMA20 روزانه (1،368 دلار) صعود کند. این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه خرس‌ها در روندهای نزولی از EMA20 در تایم فریم روزانه با قدرت دفاع می‌کنند.

 

اگر قیمت به EMA20 واکنش منفی نشان دهد، فروشنده‌ها دوباره سعی می‌کنند قیمت ETH را تا 1000 دلار و پس از آن تا 881 دلار پایین بیاورند. از دست رفتن این سطح می‌تواند بیانگر از سرگیری روند نزولی باشد. از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای EMA 20 برسانند، اتریوم می‌تواند تا 1700 دلار افزایش یابد.

 

BNB/USDT

BNB در تاریخ 19 ژوئن بالای حمایت مهم 211 دلار خود را حفظ کرد، اما خریداران در تلاش‌اند تا قیمت را بالاتر ببرد. سایه بلند کندل روز 21 ژوئن نشان می‌دهد که فروشنده‌ها همچنان در حال اعمال فشار در سقف‌ها هستند.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

 

اگر فروشنده‌ها قیمت را به زیر 211 دلار برسانند، BNB/USDT ممکن است تا 200 دلار و سپس تا کف 183 دلار 18 ژوئن کاهش یابد. این سطح مهمی است زیرا اگر قیمت از آن عبور کند، BNB می‌تواند تا 150 دلار هم سقوط کن.

برعکس، اگر قیمت از 211 دلار یا 200 دلار به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها همچنان در حال خرید در کف قیمت‌ها هستند. آنگاه خریداران باری دیگر تلاش خواهند کرد تا از مقاومت EMA20 (روزانه) عبور کنند. اگر آنها موفق ظاهر شوند، حاکی از آن خواهد بود که شکسته شدن حمایت 211 دلار تله فروشنده‌ها بود.

 

ADA/USDT

صعود قیمت کاردانو (ADA) از کف قیمت 0.44 دلار در نزدیکی EMA20 (0.51 دلار) در تاریخ 21 ژوئن متوقف شد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

 

فروشندگان اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به زیر حمایت 0.4 دلار بکشانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، می‌توانند مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کنند. در این صورت ADA/USDT می‌تواند تا 0.33 دلار و پس از آن تا 0.30 دلار افت کند.

در طرف مقابل، اگر قیمت دوباره از ناحیه حمایتی به بالا برگردد، بیانگر آن خواهد بود که گاوها همچنان در حال اعمال فشار در کف قیمت هستند. سپس آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک برسانند و یک رالی صعودی تا 0.70 دلار را آغاز کنند.

 

XRP/USDT

ریپل (XRP) طی چند روز گذشته بین 0.28 دلار و 0.35 دلار در حال نوسان بوده که این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشنده‌ها است.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

 

هرچه قیمت بیشتر در این محدوده معاملاتی باقی بماند، با قدرت بیشتری میتواند آن را بشکند. اگر قیمت از کف این محدوده شکسته شود و از حمایت 0.28 دلار عبور کند، می‌تواند نشانگر از سرگیری روند نزولی باشد.

اندیکاتور RSI یک واگرایی مثبت را نشان می‌دهد و این حکایت از آن دارد که روند نزولی در حال ضعیف شدن است. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت 0.35 دلار برسانند، این میتواند منجر به آغاز یک روند صعودی جدید شود. سپس XRP/USDT می‌تواند تا SMA50 (0.41 دلار) و پس از آن تا 0.45 دلار افزایش یابد.

 

SOL/USDT

سولانا (Sol) در تاریخ 21 ژوئن به بالای EMA20 (36 دلار) افزایش یافت اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در قیمت‌های بالاتر قوی ظاهر شده‌اند.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

 

قیمت در تاریخ 22 ژوئن زیر EMA20 (روزانه) باقی مانده است اما خریداران هنوز تسیلم نشده‌اند. این نشان می‌دهد که خریداران انتظار شکستن EMA20 را دارند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا SMA 50 (47 دلار) صعود کند، سطحی که فروشندگان با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

برعکس، اگر قیمت در عبور از EMA 20 ناموفق ظاهر شود، می‌تواند موجب سیو سود توسط تریدرهای کوتاه‌مدت شود. این ممکن است قیمت سولانا را تا 30 دلار و پس از آن تا 27 دلار پایین بیاورد.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) یک ریکاوری را در تاریخ 19 ژوئن آغاز کرد و در تاریخ 21 ژوئن به EMA20 (0.06 دلار) رسید. اگرچه خریدارها قیمت را تا EMA 20 افزایش دادند، اما آنها نتوانستند قیمت‌های بالاتر را حفظ کنند.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

 

این امر ممکن است نوسان‌گیرهای کوتاه‌مدت را به سیو سود و فروشندگان تهاجمی را به اعمال فشار فروش جذب کرده باشد. فروشندگان اکنون سعی خواهند کرد جفت ارز Doge/USDT را به زیر 0.06 دلار بکشانند و حمایت کلیدی 0.05 دلار را به چالش بکشد.

در طرف مقابل، اگر قیمت از 0.06 دلار به بالا بازگردد، بیانگر آن است که تمایل بازار از فروش در سقف به خرید در کف تغییر کرده است. این می‌تواند احتمال شکسته شدن EMA 20 را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، دوج‌کوین ممکن است تا SMA50 (0.08 دلار) دچار افزایش قیمت شود.

 

 

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در تاریخ 21 ژوئن نسبت به EMA (8.20 دلار) واکنش منفی نشان داد و این حاکی از آن بود که فروشنده‌ها همچنان با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند. اکنون آنها سعی می‌کنند قیمت را به زیر حمایت 7.30 دلار بکشانند.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر آنها در این امر موفق ظاهر شوند، جفت ارز DOT/USDT ممکن است تا حمایت 6.36 دلار کاهش پیدا کند. تریدرها باید مراقب این سطح باشند، زیرا از دست رفتن آن میتواند آغازگر روند نزولی قیمت تا سطح4.23 دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت به 7.30 دلار واکنش مثبت نشان دهد، بیانگر آن است که خریداران در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر (Higher Low) تشکیل دهند. این می‌تواند احتمال عبور قیمت از EMA20 را افزایش دهد. سپس پولکادات می‌تواند تا SMA50 (9.78 دلار) صعود کند. اگر این سطح نیز پشت سر گذاشته شود، ایستگاه بعدی می‌تواند قیمت 12.44 دلار باشد.

 

LEO/USD

خریداران در تاریخ 22 ژوئن قیمت LEO را از خط مقاومت کانال نزولی عبور دادند، اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر در حال اعمال فشار هستند.

 

 

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

 

EMA20 (5.29 دلار) رو به بالا در حرکت است و RSI در نزدیکی ناحیه اشباع فروش قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر را دارند. اگر قیمت بالای کانال حفظ شود، می‌تواند راه را برای یک صعود احتمالی تا 6.50 دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت بالای کانال حفظ نشود، معامله گران ممکن است اقدام به سیو سود کنند و این می‌تواند قیمت LEO/USD را تا EMA20 پایین بکشد. چنین حرکتی بیانگر آن خواهد بود که LEO ممکن است تا چند روز دیگر در داخل کانال نوسان کند.

 

SHIB/USDT

عدم افت قیمت شیبا اینو (Shib) به زیر 0.000007 دلار فروشندگان کوتاه‌مدت را به سیو سود و خریداران تهاجمی را به خرید در کف قیمت وا داشت. همین امر ممکن است منجر به حرکت صعودی قابل ملاحظه در 21 ژوئن شده باشد.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

 

معامله گران قیمت را به بالای EMA20 (0.000010 دلار) افزایش دادند اما نتوانستند مانع SMA50 (0.000012 دلار) را پشت سر بگذارند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

فروشندگان در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر EMA 20 برگردانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، بیانگر آن خواهد بود که افزایش اخیر Shib یک تله گاوی بود. آنگاه جفت ارز Shib/USDT می‌تواند تا 0.000007 دلار کاهش یابد.

EMA 20 در حال صاف شدن است و RSI در نزدیکی محور میانی قرار دارد که حکایت از نوسان محدود قیمت در کوتاه‌مدت دارد. خریداران باید قیمت را به بالای SMA50 هدایت و آن را حفظ کنند تا یک تغییر روند بالقوه را نشان دهند.

 

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×