» ارز دیجیتال » تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم
بیت کوین

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم

22 آذر 1401 2

بیت کوین (BTC) در ۱۳ دسامبر در جریان جلسه معاملاتی آسیایی پس از به دست آوردن شتاب صعودی بالاتر از سطح ۱۷،۰۰۰ دلار، ثابت باقی مانده است. در روندی مشابه، اتریوم نیز همین مسیر را در پیش گرفته است و موفق شده سطح بالای 1272 دلار را برای خود حفظ کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) در ۱۳ دسامبر در جریان جلسه معاملاتی آسیایی پس از به دست آوردن شتاب صعودی بالاتر از سطح ۱۷،۰۰۰ دلار، ثابت باقی مانده است. در روندی مشابه، اتریوم نیز همین مسیر را در پیش گرفته است و موفق شده سطح بالای 1272 دلار را برای خود حفظ کند زیرا سرمایه گذاران منتظر ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده هستند که در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ ارائه خواهد شد.

ارزش جهانی بازار رمزارز در روز گذشته با 0.27 درصد افزایش به 848.96 میلیارد دلار رسید و به همین دلیل، ارزهای دیجیتال اصلی در ساعات اولیه 13 دسامبر در محدوده سبز معامله شدند. حجم کل بازار رمزارزها در 24 ساعت گذشته با 29.04 درصد افزایش به 35.10 میلیارد دلار رسیده است.

حجم کل دیفای (DeFi) در حال حاضر 2.13 میلیارد دلار است که 6.06 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای رمزنگاری شده را تشکیل می دهد. حجم کل تمام استیبل کوین ها نیز در حال حاضر 33.82 میلیارد دلار است که 96.35 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازار امروز برای ارائه اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آماده می شود

انتظار می ‌رود آخرین خبر اقتصادی مهم قبل از نشست فدرال رزرو و داده‌ های تورم نوامبر، منجر به کاهش فشار قیمت‌ ها شود. شاخص ها نشانگر افزایش 0.3 درصدی نسبت به ماه قبل است که کمی کندتر از افزایش 0.4 درصدی مشاهده شده در اکتبر است. پیش بینی می شود که بر اساس سالانه تورم از 7.7 درصد به 7.3 درصد کاهش یابد. برای کاهش تورم به کار بسیار بیشتری نیاز است اما روند فعلا مثبت است.

روند بازار

عملکرد ارتقا یافته بیت کوین؛ قراردادهای هوشمند

شبکه دفینیتی (Dfinity) با ارز دیجیتال ICP یک پروژه بلاک چینی است که تلاش می‌کند اولین کامپیوتر جهان را در مقیاس اینترنت بسازد. شبکه دفینیتی در واقع به یک شبکه بلاک چین عمومی اشاره می‌کند که اولین شبکه‌ای است که با سرعت وب با ظرفیت بی‌حد و مرز اجرا می‌شود.

این امکان وجود دارد که این شبکه به زودی به عنوان لایه 2 بیت کوین عمل کند و قراردادهای هوشمند را قادر می سازد تا بیت کوین را مستقیما بدون نیاز به عبور از هیچ پل بلاکچینی ذخیره، ارسال و دریافت کنند. این شبکه یک بنیان قابل اعتماد برای توسعه برنامه های دیفای و وب 3 مبتنی بر بیت کوین فراهم می کند.

روند بازار 2

از طریق اجرای الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی(ECDSA)، قراردادهای هوشمند مربوط به این رایانه اینترنتی می ‌توانند معاملات بیت ‌کوین را مستقیما و بدون نیاز به واسطه یا پل انجام دهند. این راه را برای پشتیبانی از برنامه های دیفای مبتنی بر بیت کوین که غیرقابل اعتماد بود هموار می کند و این امکان را برای توسعه دهندگان IC فراهم می کند تا کد بیت کوین را به زبان مادری خود ایجاد کنند. BTC/USD از اعلام این ادغام سود برد و با افزایش قیمت مواجه شد.

 

قیمت بیت کوین

قیمت فعلی «بیت کوین» (BTC) 17179 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 17 میلیارد دلار است. بیت کوین به دلار در 24 ساعت گذشته نزدیک به 1.3 درصد افزایش یافته است، طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت کوین مارکت کپ، این رمزارز در حال حاضر با ارزش بازار زنده 360 میلیارد دلار در جایگاه اول لیست قرار دارد.

قیمت بیت کوین

از نظر تحلیل های تکنیکال، بیت کوین شتاب صعودی را به بالای سطح حمایت اصلی 19900 دلار بازیابی کرده است. بیت کوین در یک کانال صعودی در بازه زمانی 4 ساعته معامله می شود که احتمالا سطح حمایت آن در قیمت 16900 خواهد بود.

مقاومت اصلی بیت کوین در 17350 دلار باقی می ماند و یک تقاطع صعودی بالاتر از این سطح می تواند موجب رشد بیشتر بیت کوین شده و آن را به 17760 دلار برساند.

تکنیکال بیت کوین

به دلیل اینکه شاخص های مکدی و RSI نشانگر روند خرید است، بنابراین، سرمایه گذاران باید امروز به دنبال موقعیت خرید بالای 17350 دلار باشند.

از سوی دیگر، سقوط از سطح 16900 دلار می تواند بیت کوین را به سطح 16700 دلار برساند. در  صورت ادامه روند نزولی، حمایت های بعدی بیت کوین احتمالا در حدود سطح 16350 دلار و 16000 دلار خواهد بود.

 

قیمت اتریوم

قیمت فعلی اتریوم 1271 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 4 میلیارد دلار است. در 24 ساعت گذشته، اتریوم نزدیک به 2 درصد افزایش یافته است و طبق وبسایت کوین مارکت کپ در حال حاضر با ارزش بازار زنده 155 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

قیمت اتریوم

در نمودار 4 ساعته، اتریوم از میانگین متحرک ساده 50 روزه که در حال افزایش مقاومت در 1260 دلار بود، عبور کرده است. این سطح اکنون به عنوان پشتیبان عمل می کند. شاخص های میانگین متحرک 50 روزه، RSI و مکدی نشانگر سوگیری صعودی هستند.

در صورت طی کردن روند صعودی، مقاومت فوری اتریوم در 1300 دلار باقی می ماند و یک متقاطع صعودی بالاتر از این سطح معاملات روانی می تواند این رمزارز را در محدوده 1345 دلار قرار دهد.

تکنیکال اتریوم

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: cryptonews

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×