» ارز دیجیتال » تحلیل تکنیکال اتریوم – 14 آبان 1401
تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم – 14 آبان 1401

14 آبان 1401 9

اتریوم در تایم فریم روزانه به محدوده مقاومتی قوی 1640 تا 1660 دلار رسیده و در حال تست این مقاومت است. با توجه به ریجکت شدن این سطح مقاومتی، امکان اصلاح وجود دارد

تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم روزانه

به گزارش واحد تحلیلی گذارنیوز، اتریوم در تایم فریم 4 ساعته به محدوده مقاومتی قوی 1640 تا 1660 دلار رسیده است. برای تحلیل  در تایم فریم 24 ساعته و/یا 4 ساعته، باید گفت که اتریوم در روند صعودی خود به مقاومت 1656 دلاری رسیده و در حال تست این مقاومت است. تا این لحظه، دو مرتبه با این سطح برخورد داشته ولی ریجکت یا برگشت داشته است. بنابراین سفارش‌های فروش آن تا حدودی مصرف شده است. درصورتی که بتواند برای سومین بار این مقاومت را لمس کند، احتمال شکست و عبور از این محدوده افزایش می‌یابد. در صورت شکست این مقاومت  -با مومنتوم قوی- در پولبک و حمایت این سطح، می توان برای رسیدن به تارگت اول در قیمت 1700 دلار امیدوار بود.  اما،سناریوی دیگر با توجه به ریجکت شدن این سطح مقاومتی، اصلاح و رسیدن به سطح حمایتی بعدی یعنی عدد 1575 دلار است که در آن سطح باید منتظر واکنش بازار بود.

تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم کوتاه مدت

برای تحلیل معامله گری در تایم فریم 30 دقیقه ای یا کمتر، باید اظهار کرد که در لحظه نگارش این مطلب، اتریوم از مقاومت 1654 برگشته و در مسیر رسیدن به حمایت 1618 دلار است. بنابراین در لحظه نگارش، ادامه روند نزولی کوتاه مدت تا محدوه 1618 دلار معقول به نظر می رسد. قابل ذکر است که این خلاف روند صعودی تایم فریم بالاتر است. بهترین حالت بهره برداری در این روندهای نزولی کوتاه مدت این است که در صورت شکست روند نزولی در تایم فریم زمانی 5 دقیقه ای، با درنظر گرفتن محدوده ضرر مناسب وارد روند اصلی صعودی بشویم.

تبلیغات جام جهانی قطر

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری بلند مدت در اتریوم

استراتژی مارتینگل (Martingale Strategy) بیان می‌کند که وقتی بازار بسمت ضرر معامله گر حرکت کرد – چه در بازار اسپات چه در بازار آتی یا فیوچرز – ، بهتر است با دو برابر سرمایه اولیه در نقطه ای مناسبتر وارد موقعیت مشابه شد. با دو برابر کردن سرمایه، میانگین قیمت ورودی نزدیک موقعیت بهتر در بازار قرار گرفته، معامله‌گر از نظر تئوری احتمالات قادر خواهد بود با نتیجه کلی سود از بازار خارج شود و موقعیت معامله گری خود را ببندد.

کاهش شدید قیمت بازار رمزارزها طی چند ماه گذشته فرصت بکارگیری استراتژی مارتینگل را بیش از پیش فراهم نموده است. بنابراین معامله گران و سرمایه گذاران با دید بلند مدت می توانند با نسبت های 1، 2 و 4 برابری سرمایه در سه پله متفاوت وارد موقعیت خرید بیت کوین شوند. این سه پله ورود می تواند در محدوده های 1450 ، 1200، و 1000دلار (البته با نسبت های یاد شده) قرار گیرد. در هر حال تعیین نقاط ورود به خود معامله گر بستگی داشته ولی عامل مهم در برنده شدن، بکارگیری استراتژی معرفی شده است.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌شود.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×