» آرشیو اخبار » اروپا از برچسب‌ بهره‌وری انرژی بلاکچین‌ رونمایی می‌‎کند
بلاکچین

اروپا از برچسب‌ بهره‌وری انرژی بلاکچین‌ رونمایی می‌‎کند

27 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتحادیه اروپا قصد دارد برچسب بهره‌ وری انرژی را برای بلاکچین ایجاد کند. این حرکت می‌تواند به نفع بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و سولانا باشد که علاوه بر سازگاری با محیط زیست، از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کنند.

کمیسیون اروپا این اقدامات را بخشی از طرح گسترده‌تر این اتحادیه برای کنترل مصرف انرژی در بخش ICT اعلام کرد؛ طرح برچسب‌گذاری محیطی مراکز داده، الصاق برچسب انرژی به رایانه‌ها و انجام اقداماتی به منظور شفاف کردن میزان استفاده خدمات مخابراتی از انرژی، از دیگر اقداماتی هستند که قرار است در قالب این طرح انجام شوند.

اروپا از برچسب‌های بهره‌وری انرژی برای بلاکچین‌ رونمایی می‌‎کند

بلاکچین

تبلیغات جام جهانی قطر

کادری سیمسون (Kadri Simson) عضو کمیسیون انرژی اروپا در این باره گفت: «هدف برچسب گذاری انرژی برای بلاکچین این است که سیستم انرژی ما کارآمدتر و برای افزایش سهم منابع انرژی تجدیدپذیر، کاملاً آماده باشد. ما برای دستیابی به این هدف به راهکارهای دیجیتالی نوآورانه‌تر نیاز داریم و خواهان ایجاد شبکه‌ بلاکچین هستیم که بسیار هوشمندتر و تعاملی‌تر از آن چیزی باشد که امروز در اختیار داریم».

این کمیسیون از طریق برنامه‌های مختلف تحت رهبری بخش‌های عمومی، از تحقیقات در زمینه فن‌آوری‌های دیجیتال در بخش انرژی حمایت خواهد کرد. او به طور خاص اشاره نکرد که آیا این حمایت‌ها بخش رمزارزها را نیز شامل می‌شوند یا خیر.

می‌توان گفت که تا پیش از این اتحادیه اروپا نگرش نسبتاً سهل‌گیرانه‌ای نسبت به استخراج رمزارزها داشته است؛ مقایسه رویکردهای این اتحادیه در این زمینه در مقایسه با مناطقی مانند چین که در آنها استخراج رمزارزها به طور قطع ممنوع شده است، صحت این ادعا را نشان می‌دهد.

بلاکچین

کمیسیون اقتصاد و امور مالی پارلمان اروپا در مارس 2022 (اسفند 1400 و فروردین 1401) تلاش‌ها برای ممنوعیت استخراج رمزارز اثبات کار (PoW) را رد کرد و بند تخلف قانونی مرتبط با آن را در لایحه بازارهای دارایی رمزارزی (MiCA) قبل از رای‌گیری حذف کرد.
اما این اولین قانون رمزارزی متمرکز بر محیط زیست نیست که اتحادیه اروپا درصدد اجرای آن است.

قانون بازار دارایی‌های رمزارزی (MiCA) که قرار است از پایان سال 2023 اجرایی شود، برخی از فعالان بازار را تحت فشار قرار می‌دهد تا درباره ردپای محیطی و آب و هوایی خود دست به افشاگری بزنند. اما تنها نهادهای ناظر اتحادیه اروپا نیستند که توجه زیادی به استخراج رمزارزها نشان می‌دهند، بلکه این موضوع توجه بسیاری دیگر در آن سوی جهان را نیز به سمت خود جلب کرده است.

قانونگذاران بر سر استخراج رمزارز اجماع کردند

الیزابت وارن (Elizabeth Warren) سناتور ماساچوست و گروهی متشکل از 6 قانون‌گذار ایالات متحده، اخیراً نامه‌ای را به سناتور پابلو وگاس (Pablo Vegas) مدیرعامل شورای اعتبار الکتریکی تگزاس ارسال (ERCOT) کردند و در آن مشخصاً نسبت به استخراج رمزارزها در تگزاس اظهار نگرانی کرده‌اند؛ در این نامه به تغییراتی که این اقدام بر روی تغییرات اقلیمی، پایداری شبکه برق و یارانه‌ها خواهد داشت و هزینه‌هایی که بر دوش مصرف‌کنندگان خرد اعمال می‌کند، اشاره شده است.

بلاکچین

تفاوت بین خروجی انرژی در مکانیسم‌ اثبات کار (PoW) در مقایسه با مکانیسم اثبات سهام (PoS) بسیار زیاد است. براساس تحقیقات موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن (CCRI) که تحت نظارت شرکت ConsenSys قرار دارد، پس از انتقال اتریوم به سیستم مبتنی بر PoS، مصرف انرژی در این بلاکچین نسبت به قبل 99.99 درصد کاهش یافته است.

مترجم:‌ خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×