» ارز دیجیتال » تحلیل » بررسی ارزش واقعی کاردانو (ADA) در شرایط کنونی
کاردانو

بررسی ارزش واقعی کاردانو (ADA) در شرایط کنونی

7 دی 1401 5

قیمت کاردانو از سه ماه پیش تاکنون به دلیل نوسانات بازار و بحران ورشکستگی‌ها در بازار کریپتوکارنسی، تقریباً به نصف ارزش خود کاهش یافته است. در حال حاضر به نظر می رسد که کاردانو زیر ارزش واقعی خود معامله می شود.

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، کاردانو یکی از معدود رمزارزهایی است که در میان چالش های بازار امتحان خود را پس داده است. این رمزارز در حال حاضر بر اساس ارزش بازار با ارزش کلی 8.88 میلیارد دلار در رتبه هشتم قرار دارد. بلاکچین اثبات سهام آن (PoS) یکی از شلوغ‌ترین ها از نظر فعالیت برنامه نویسان در یک سال گذشته بود. این در شرایطی رخ می‌دهد که بازار نزولی در سال 2022 بازار کریپتو را کلاً با مشکلات متعدد مواجه کرده است.

چقدر کاردانو زیر ارزش واقعی‌ معامله می شود؟

قیمت کاردانو (Cardano ،ADA) سه ماه پیش به دلیل نوسانات بازار رمزارز ها و بحران ورشکستگی فعالان این صنعت، تقریباً به نصف ارزش خود کاهش یافت. در این زمینه، شاخص های آنچین نشان می دهد که قیمت کاردانو در حال حاضر کمتر از ارزش واقعی معامله می شود.

قیمت کاردانو در حال حاضر 0.2519 دلار است که در 24 ساعت گذشته 3.28 درصد کاهش داشته است. در همین زمان در سال گذشته، ارزش این ارز دیجیتال حدود ۷ تا ۸ برابر قیمت فعلی بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق داده های وب سایت سنتیمنت (Santiment)، یک واگرایی واضح بین فعالیت‌های خرید نهنگ‌ها و قیمت کاردانو وجود دارد. این یک سیگنال صعودی است، البته با در نظر گرفتن اینکه نهنگ‌ها با وجود بحران مربوط به صرافی FTX در صنعت کریپتوکارنسی، به خریدهای خود ادامه دادند. داده ها به وضوح بیانگر وجود این واگرایی در بین دو دسته نهنگ است. یکی نهنگ‌های 100هزار تا یک میلیون کوین و دیگری نهنگ‌های یک میلیون تا ده میلیون کوین. در نمودار زیر می توان دید در انتهای نمودار قسمت راست، علیرغم کاهش قیمت تعداد آدرس‌ها افزایش داشته‌اند. البته این نمودار تا تاریخ 28 نوامبر را نشان می دهد و برای داشتن آمار به‌روز باید از اکانت پریمیوم استفاده کرد. تا این نقطه نمودار به نظر می رسد که معامله‌گران از حوالی تاریخ 15 نوامبر به بعد ترجیح داده‌اند که کیف‌‌پول‌های خود را حتی با کاهش قیمت کاردانو نگه دارند.

تعداد آدرسهای نهنگهای کاردانو
تعداد آدرس‌های نهنگ‌های کاردانو

 

نمودار زیر هم نشان می دهد که شبکه در کل، مدتهای طولانی در ضرر بوده است؛ یعنی بر اساس ارزش بازار تحقق یافته (Realized Market Cap) و بر اساس کلیه ارزهای در گردش، بالای 50% افراد در ضرر هستند و مقدار ضرر محقق شده نیز در نمودار زیر نشان داده شده است. وب سایت داده های آنچین سنتیمنت در توییتر نوشت: «نشانه هایی از خسته شدن فروشندگان وجود دارد. در هر کاهش بزرگ قیمت، کوین های کمتری با ضرر به فروش می رسند، که این یک سیگنال صعودی است.»

نمودار سود و ضرر محقق شده در شبکه کاردانو
نمودار سود و ضرر محقق شده در شبکه کاردانو

 

از طرف دیگر، با کاهش های مکرر قیمت کاردانو، همانطور که در نمودار زیر هم می ببینیم، قیمت ADA در نزدیک منطقه شکاف حجمی (Volume Gap) قرار گرفته است. بنابراین ممکن است خرید جدی از معامله‌گران در این سطوح مورد انتظار باشد.

چارت قیمت کاردانو در تایم فریم روزانه
چارت قیمت کاردانو در تایم فریم روزانه

با توجه به مواردی که ذکر شد، به نظر می رسد که قیمت افزایش خواهد یافت. با این حال، بدون در نظر گرفتن داده های دیگر، مثلاً داده های اقتصاد کلان آمریکا و غرب که جزو ریسک‌های سیستماتیک بازار است و روی کل بازارهای مالی تأثیر می گذارد، ارزیابی دقیق تحلیل فوق دشوار است. در نظر گرفتن همه عوامل و ارزیابی دقیق داده های موجود، هنگام تصمیم گیری برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×