» ارز دیجیتال » تحلیل » فشار فروش ماینرها در هفته اول آذر و تأثیر آن بر روی قیمت بیت کوین
بیت کوین

فشار فروش ماینرها در هفته اول آذر و تأثیر آن بر روی قیمت بیت کوین

13 آذر 1401 7

جریان‌های ورودی و خروجی کوتاه‌مدت داده‌های آنچین کیف‌پول ماینرها نشان‌دهنده مقادیر بالای جریان‌های خروجی از این کیف پول‌ها در ماه نوامبر است. ممکن است این جریان‌های خروجی باعث کاهش قیمت یا افزایش نوسانات شود

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر از سطح 17000 دلار تلاش می کند، مسئله تسلیم ماینرها دلیل اصلی حرکت کُند قیمت است. تحلیلگران انتظار دارند که قیمت بیت کوین بالاتر از 17 هزار دلار صعود کند، اما احتمالاً با مقاومت قوی در 18 هزار دلار روبرو خواهد شد.

پس از اینکه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو ایالات متحده) از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر 2022 خبر داد، قیمت بیت کوین با مومنتوم قوی روبرو شد. قیمت بیت کوین از سطح 16500 دلار عبور کرده و به سطح 17197 دلار رسید. با این حال، به دلیل فشار فروش ماینرها متوقف شد.

برای درک شرایط تسلیم شدن ماینرها به مقاله شاخص پوئل مراجعه کنید.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاهش قیمت بیت کوین در این بازار نزولی طولانی و استخراج در نقطه سربه‌سری، ماینرها را مجبور به فروش ذخایر بیت کوین خود کرده است. برخی حتی تجهیزات خود را هم برای پوشش تنگنای مالی خود می فروشند.

فاز تسلیم ماینرها
فاز تسلیم ماینرها

جریان‌های ورودی و خروجی کوتاه‌مدت داده‌های آنچین کیف‌پول ماینرها نشان‌دهنده مقادیر بالای جریان‌های خروجی از این کیف پول‌ها در ماه نوامبر بوده است. ممکن است این جریانات خروجی باعث کاهش قیمت یا افزایش نوسانات شود. ماینرها هفته گذشته بیش از 6 هزار بیت کوین و این هفته 10 هزار بیت کوین فروختند. پلتفرم های زنجیره ای تأیید کردند که یک ماینر به نام پولین 10050 بیت کوین به صرافی رمزارز کوین بیس فروخته است.

طبق داده‌های گلس‌نود، ذخایر بیت‌کوین ماینرها در چند ماه گذشته ۱۳ هزار بیت‌کوین کاهش یافته است. در حال حاضر این ذخایر به پایین ترین سطح 14 ماهه خود و به تعداد 1,818,280.032 بیت کوین رسیده است. آخرین بار در اکتبر سال گذشته به این سطح رسیده بود. علاوه بر این، هش ریت شبکه بیت کوین بعد از رسیدن به سقف تاریخی خود در 12 نوامبر، به دلیل کاهش فعالیت استخراج کاهش یافت. البته از تاریخ 27 نوامبر تا حدی این کاهش را جبران کرده است.

هش ریت شبکه بیت کوین
هش ریت شبکه بیت کوین

تسلیم شدن ماینرها، رالی بیت کوین را محدود می کند

وب سایت وِیل اَلِرت (Whale Alert) در یک توییت در تاریخ 1 دسامبر گزارش داد که یک کیف پول ناشناخته 10050 بیت کوین به ارزش بیش از 171 میلیون دلار را در ساعت 08:48 UTC به صرافی کوین بیس منتقل کرده است. علاوه بر این، تراکنش‌های فروش دیگری از بیت کوین نیز در روزهای گذشته وجود داشته است.

داده های ماینرهای بیت کوین
داده های ماینرهای بیت کوین

مقاومت 18 هزار دلاری بیت کوین

بر اساس شاخص SOPR که میزان فروش در ضرر را نشان می دهد، معامله‌گران  کوتاه‌مدت همچنان به فروش در ضرر خود ادامه می‌دهند و در حال حاضر، شاخص SOPR برای آنها زیر عدد یک را نشان می دهد(شکل زیر). هولدرهای بلندمدت بیت کوین هم هنوز در ضرر هستند و در مورد آنها برگشت شاخص SOPR به محدوده مثبت، فعلاً قابل تصور نیست. بنابراین، در حال حاضر شاخص SOPR کوتاه مدت به یک معیار بهتر برای سیگنال گرفتن تبدیل شده است. در کل، فقدان احساسات مثبت در بازار کنونی، 18 هزار دلار را به یک سطح مقاومت قوی تبدیل کرده است.

شاخص SOPR مربوط به هولدرهای کوتاه مدت
شاخص SOPR مربوط به هولدرهای کوتاه مدت

با این حال، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر بازار رمزارزها، پیش از این پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین در صورت حفظ سطح حمایت 16600 دلاری می‌تواند به سمت 18300 دلار ادامه دهد. او همچنین اشاره کرد که قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح بازارهای نزولی قبلی رسیده است، جایی که قیمت به طور کلی شروع به افزایش می کند.

به هرحال، معامله گران باید پس از رسیدن قیمت بیت کوین به 18 هزار دلار مراقب باشند، زیرا در حال حاضر نرخ فعلی سود اوراق 10 ساله خزانه‌داری کشور آمریکا (3.75 درصد) کمتر از نرخ اوراق 3 ماهه (4.22 درصد) است. این وارونگی منحنی بازده اوراق در آمریکا اغلب قبل از رکود اتفاق می افتد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinGape

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×