» ارز دیجیتال » تحلیل » تحلیل لایت کوین؛ آینده این رمزارز پس از رالی اخیر
لایت کوین

تحلیل لایت کوین؛ آینده این رمزارز پس از رالی اخیر

13 آذر 1401 7

روند صعودی لایت کوین منعکس کننده حرکت تاریخی قبل از رویداد هاوینگ شبکه لایت کوین است.

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، روند صعودی لایت کوین منعکس کننده حرکت تاریخی قبل از رویداد هاوینگ شبکه لایت کوین است. قابل ذکر است که در هاوینگ آگوست 2015 و آگوست 2019، این رمزارز ماه‌ها قبل از رویداد، مومنتوم قوی و حرکت صعودی خود را آغاز کرده بود. هاوینگ بعدی لایت کوین برای آگوست 2023 برنامه ریزی شده است.

افزایش فعالیت درون شبکه با رشد آدرس‌ها

در همین زمان، شبکه لایت کوین در حال ثبت افزایش فعالیت شبکه است، که نشان دهنده افزایش انباشت دارایی است. با نوسان قیمت در محدوده مقاومتی، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، در 12 نوامبر شاهد رشد تعداد آدرس‌های فعال و آدرس‌های جدید در شبکه لایت کوین هستیم که این امر بازتاب تدوام در افزایش فعالیت شبکه است.

آدرسها در شبکه لایت کوین
آدرس‌ها در شبکه لایت کوین

افزایش هش ریت شبکه لایت کوین

همانطور که اغلب معامله‌گران بازار کریپتو کارنسی مطلع هستند، دوج کوین از فورک شبکه لایت‌ کوین ایجاد شده است و به همین دلیل ماینر‌های هر دو شبکه ساختار مشابهی دارند. همچنین بر طبق مکانیزمی به نام ماینینگ دوگانه، ماینر‌های این دو شبکه‌ می توانند همزمان هر دو کوین را استخراج کنند. پس از اینکه ایلان ماسک مالک توییتر رسماً مالکیت این شبکه اجتماعی پر طرفدار را در اواخر ماه اکتبر در دست گرفت، هش‌ ریت شبکه‌ دوج‌کوین افزایش یافت. همین امر باعث شد که شبکه‌ لایت‌ کوین نیز سقف تاریخی جدیدی در شاخص هش‌ ریت ثبت کند. با توجه به رشد هش‌ریت شبکه، زمینه برای افزایش سختی شبکه هم فراهم شده که با توجه به شرایط حاضر، می‌تواند به نفع قیمت نباشد.

تبلیغات جام جهانی قطر
هش ریت و سختی شبکه لایت کوین
هش ریت و سختی شبکه لایت کوین

بررسی شاخص MVRV در شبکه لایت کوین

با رشد قیمت، شاخص MVRV نیز با توجه به نمودار زیر افزایش یافت و به نزدیک محدوده کلیدی عدد 1، در حال نزدیک شدن است. ولی این شاخص هنوز زیر یک و در محدوده ضرر کل شبکه قرار دارد.

برای درک شاخص MVRV یا شاخص ارزندگی به مقاله تحلیل آنچین مراجعه کنید.

شاخص MVRV
شاخص MVRV لایت کوین

بررسی سود یا زیان تحقق یافته در رالی اخیر قیمت لایت کوین

جالب توجه است که علیرغم اینکه شانس یک رالی قیمت وجود داشت، اغلب دارندگان لایت کوین نتوانستند سودی را در سرمایه گذاری خود ببینند؛ و زیان تحقق یافته در کل شبکه لایت کوین که در شاخص NPL (Network Realized Profit/Loss) دیده می شود، عدد  149000- دلار است. این امر با وضعیت شاخص MVRV رمزارز لایت کوین در همان دوره تأیید می شود. بر اساس داده‌های وب سایت سنتیمنت (Santiment) در ماه نوامبر این شاخص 28- درصد بود، که نشان می‌دهد میانگین جمیع سرمایه‌گذاران در شبکه لایت کوین علیرغم رشد قیمت دارایی، 28 درصد ضرر کرده‌اند.

شاخص سود و زیان تحقق یافته در شبکه لایت کوین
شاخص سود و زیان تحقق یافته در شبکه لایت کوین

احساسات پیرامون لایت کوین

علاوه بر موارد فوق، لایت کوین در بیشتر دوره 30 روزه علیرغم افزایش قیمت، تحت تأثیر احساسات منفی قرار داشت. بر اساس داده های وب سایت سنتیمنت، لایت کوین تنها در روزهای 21 تا 25 نوامبر از احساسات مثبت قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران برخوردار شده بود.

احساسات حول لایت کوین
احساسات حول لایت کوین

 

بررسی فشار فروش نهنگ‌های لایت کوین

با قرار داشتن قیمت در منطقه مقاومت فعلی، شاهد ورود این رمزارز توسط هولدرها به صرافی در چند روز گذشته بودیم که به صورت یک پالس در نمودار زیر دیده می شود و این می تواند موجب افزایش فشار فروش شود.

ورودی لایت کوین به صرافی
ورودی لایت کوین به صرافی

نتیجه گیری

در وضعیت فعلی با توجه به رشد قابل توجه قیمت، افزایش فعالیت در شبکه و غالب بودن توزیع نسبت به انباشت، در صورت منفی بودن شرایط کلی بازار رمزارزها و مخصوصاً قیمت بیت کوین، تقویت سناریو ریسکی برای قیمت لایت کوین وجود خواهد داشت. علاوه بر این، برای بررسی رمزارز لایت‌ کوین، علاوه بر شاخص‌های این شبکه به نظر می‌رسد باید اتفاقات پیرامون دوج‌کوین را نیز زیر نظر داشت.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×