» ارز دیجیتال » بحران نقدینگی FTX و عذرخواهی مدیرعامل آن
FTX

بحران نقدینگی FTX و عذرخواهی مدیرعامل آن

19 آبان 1401 5

پس از شایعات و نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی FTX ، در یکی از اولین اظهارات عمومی، مدیرعامل شرکت، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) یا SBF، گفت: "بابت این اتفاق متاسفم."

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از شایعات و نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی FTX ، در یکی از اولین اظهارات عمومی، مدیرعامل شرکت سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) یا SBF، گفت: “بابت این اتفاق متاسفم.”

SBF در یک توییت در تاریخ 10 نوامبر (19 آبان) به سرمایه گذاران اعتراف کرد که “باید در ارائه شفافیت در مورد وضعیت FTX بهتر عمل می‌کرد”. مدیر عامل شرکت گزارش داد که صرافی در حال تجربه یک “اختلال نقدینگی” ناشی از برداشت کاربران است و از بایننس درخواست کمک مالی کرده است.

بر اساس گزارش SBF، صرافی در 6 نوامبر (15 آبان) شاهد برداشت تقریباً 5 میلیارد دلاری بود. ارزش کل بازار دارایی‌های این صرافی بالاتر از سپرده های مشتریان آن بود، اما نقدینگی به طور گسترده ای متفاوت است.

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX

مدیر عامل FTX افزود:
“متاسفم، من با کارهایی که باید انجام میدادم به شدت مورد انتقاد قرار گرفتم. متاسفم. این رخداد واقعا مسئله بزرگی است.”
در حالی که ممکن است معامله با بایننس به پایان رسیده باشد، SBF گفت که این صرافی در حال بحث در مورد گزینه‌های مشابه با تعدادی از بازیکنان در حوزه کریپتو بود.

برخی از رویدادهای مربوط به بحران نقدینگی صرافی در هفت روز گذشته آغاز شد و چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، در 6 نوامبر گفت که صرافی دارایی‌های توکن FTX خود را نقد خواهد کرد. بسیاری از کاربران صرافی تلاش کردند وجوه خود را برداشت کنند، که باعث شد SBF در 7 نوامبر (16 آبان) توییت کند که صرافی و دارایی های آن مطلوب هستند و نگرانی های نقدینگی را به عنوان “شایعات نادرست” بیان کرد. مدیر عامل صرافی روز بعد بیانیه‌ای به ظاهر متناقض ارائه کرد و گفت که صرافی با “اختلال نقدینگی” مواجه بوده و در حال مذاکره برای فروش به بایننس است.

وب‌سایت‌های FTX Ventures و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) هر دو در عرض 24 ساعت پس از بیانیه عمومی SBF از کار افتادند، بایننس گفت که دیگر برنامه‌ای برای خرید FTX ندارد. وب‌سایت FTX در 9 نوامبر (18 آبان) دوباره آنلاین شد، اما در صفحه اصلی هشدار داده شد که «اکیداً توصیه می‌شود که از واریز خودداری کنید».

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×