» ارز دیجیتال » بایننس، برنده سال 2022
بایننس

بایننس، برنده سال 2022

15 دی 1401 6

طبق تحقیقات آرکان‌ (Arcane)، در طول سالی که گرفتار بحران‌هایی مانند سقوط FTX و سلسیوس بود، داده‌ها نشان می‌دهند که صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان «برنده» سال 2022 ظاهر شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق تحقیقات آرکان‌ (Arcane)، در طول سالی که گرفتار بحران‌هایی مانند سقوط FTX و سلسیوس بود، داده‌ها نشان می‌دهند که صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان «برنده» سال 2022 ظاهر شده است.

گزارش 3 ژانویه (13 دی‌) از آرکان نشان داد که بایننس شاهد افزایش تسلط بر بازار در طول سال 2022 بوده است. از 28 دسامبر سال گذشته ( 7 دی 1400)، 92 درصد از بازار نقدی بیت کوین (BTC) و 61 درصد از بازار مشتقات بیت کوین را از نظر حجم تصاحب کرده بود:

وقتی صحبت از ساختار بازار کریپتو و تسلط بر بازار به میان می‌آید، هیچ «برنده» دیگری در سال 2022 به جز بایننس وجود ندارد. مهم نیست که از نظر فعالیت تجاری چگونه به آن نگاه کنید، بایننس بازار ارزهای دیجیتال است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تسلط بایننس بر بازار نقدی بیت کوین در ابتدای سال 2022 مقدار 45 درصد بود؛ به این معنی که بیش از دو برابر شد، در حالی که سهم آن از بازار مشتقات بیت کوین تقریباً یک سوم افزایش یافت.

«حجم معاملات اسپات» شاخصی است که میزان کل بیت کوینی را که در صرافی‌های اسپات در هر روز انجام می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که افزایش تسلط بایننس در بازار نقدی بیت کوین قبل از سقوط صرافی بزرگ FTX بوده است و پس از حذف کارمزد برای جفت‌ ارزهای معاملاتی خاص در 7 ژوئیه 2022 (16 تیر 1401) شروع به افزایش کرد.

این صرافی همچنین خریدهای قابل توجهی برای افزایش پوشش جهانی خود در سال 2022 مانند پلتفرم تجاری ژاپنی ساکورا اکسچنج بیت کوین (Sakura Exchange BitCoin) و شرکت کارگزاری ارز دیجیتال اندونزیایی توکیو کریپتو (Tokocrypto) انجام داد.

بایننس

بایننس یکی از معدود صرافی‌هایی بوده است که تعداد کارکنان خود را در طول سال افزایش داده است، در حالی که همتایانش مانند کراکن (Kraken) وکوین‌بیس (Coinbase) مجبور شده‌اند کارکنان خود را در زمستان جاری ارزهای دیجیتال اخراج کنند.

با نگاهی به سال 2023، آرکان در گزارشی در 30 دسامبر (9 دی) پیش‌بینی کرد که بایننس در سال 2023 مجدداً کارمزدهای معاملاتی را اعمال خواهد کرد که منجر به “عادی سازی تسلط بر بازار” خواهد شد.

همانطور که در گزارش 3 ژانویه (13 دی‌) از شرکت داده‌های دارایی دیجیتال کریپتو کامپر (CryptoCompare) اشاره شد، حذف کارمزدها به صرافی‌ها اجازه می‌دهد تا مشتریان را جذب کنند، اما آن‌ها «باید مراقب باشند تا سودآور باقی بمانند» و «نمی‌توانند این استراتژی را برای مدت طولانی بدون آسیب رساندن به سود خود به کار گیرند».

بایننس همچنین ممکن است در سال 2023 تحت نظارت بیشتری باشد. باید خاطر نشان کرد که به دنبال سقوط امپراتوری FTX، تمرکز فزاینده‌ای بر روی مقررات ارزهای دیجیتال در سطح جهانی صورت گرفته است.

تجزیه و تحلیل نیک کارتر (Nic Carter) حامی بیت کوین نشان می‌دهد، در حالی که مدیر عامل بایننس، چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، در مورد حمایت خود از صرافی‌های ارائه اثبات ذخایر (PoR) صریح بوده است، PoR ارائه شده توسط بایننس ناقص است، زیرا تنها بیت کوین را پوشش می‌دهد که فقط 16.5درصد از دارایی‌های مشتری آنها را نشان می‌دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×