» آرشیو اخبار » بانک مرکزی اروپا: تورم ممکن است هرگز به سطوح قبل از کرونا برنگردد

بانک مرکزی اروپا: تورم ممکن است هرگز به سطوح قبل از کرونا برنگردد

9 تیر 1401 3

اروپا اذعان کرد که تورم کنونی ممکن است دائمی باشد، و اما بازارهای جهانی به این سخنان با تأخیر واکنش نشان دادند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) پس از بازگشایی بورس وال استریت در تاریخ 29 ژوئن، تقریباً خود را بالای 20 هزار دلار ثابت نگه داشت، این در حالی بود که رئیس بانک مرکزی اروپا اعتراف کرد که جهان «هرگز» به سطح تورم قبل برنخواهد گشت.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار یک ساعته بیت ‌کوین (صرافی بیت استمپ). منبع: TradingView

 

لاگارد رییس بانک مرکزی اروپا در رابطه با تورم اظهار کرد: «فکر نمی‌کنم دیگر هرگز به گذشته برگردیم»

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD کم نوسان اما پرریسک است چراکه در یک محدوده معاملاتی باریک گیر کرده است.

پس از آنکه بازارهای آسیا ضررهای تازه‌ای را مشاهده کردند، بازارهای بورس آمریکا نیز به همین ترتیب کمی افت کردند. در اروپا اما سخنان رییس بانک مرکزی روی بازارها تأثیرگذار بود.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، اظهار داشت که تورم برای همیشه بالا باقی خواهد ماند.

وی اظهار نمود: «فکر نمی‌کنم دوباره به سطح قبل برگردیم.»

جروم پاول رییس فدرال رزرو آمریکا نیز سخنان مشابهی را مطرح کرد و قول داد تا زمانی که تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی نرسد، استراحت نخواهد کرد.

«این هدف ماست، این تصمیم ماست؛ ما فکر می‌کنیم راه‌های مختلفی برای دستیابی به آن وجود دارد، برای بازگشت به تورم دو درصدی و در عین حال قوی نگه داشتن بازار کار. ما معتقدیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم، این هدف ماست؛ وی اظهار داشت: البته تضمینی نیست که بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

 

گاوها از اوج قیمت سال 2017 دفاع کردند

بیت کوین نسبت به سخنان جروم پاول که با انتشار آمار جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) همراه بود، واکنشی نشان نداد.

در همین حال، تحلیلگران بیت کوین روی قیمت پایانی ماه ژوئن تمرکز کرده‌اند.

پلتفرم تحلیل بلاکچینی متریال اندیکاتورز (Material Andicators) ادعا کرد که برای بریک‌اوت (Breakout) بیت کوین فعلاً خیلی زود است، چراکه وضعیت کندل ماهانه بسیار ناامید کننده است.

این شرکت به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت: «گاوها در حال دفاع از اوج قیمت سال 2017 دفاع هستند، اما غیر ممکن است که کندل ماهانه سبز بسته شود.»

«هنوز هم فرصت برای سبز بسته شدن کندل هفتگی وجود دارد. انتظار نوسان شدیدی در قیمت داریم، فرقی ندارد رو به بالا یا پایین. بیت کوین به زودی از یک سمت شکسته خواهد شد.»

این شرکت نمودار دفتر سفارش صرافی بایننس را ارسال کرده که نشان می‌دهد علاقه بازار به خرید و فروش بیت‌کوین در قیمت‌های فعلی بالا است.

 

نمودار داده‌های دفتر سفارش BTC/USD (صرافی بایننس). منبع: Material Indicators/ Twitter

همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، ژوئن 2022 اکنون بدترین ماه بازار از سال 2018 محسوب می‌شود.

بیت‌کوین در حال استراحت روی این سطح است (در توئیت‌های روزهای قبل نیز به این نکته اشاره کردیم)، اما هنوز هم خطرناک به نظر می‌رسد.

اگر بخواهیم صعود کنیم، به تأیید بیشتری نیاز داریم (به عنوان مثال شکستن سطح 20 هزار و 200 دلار).اگر این حمایت از دست برود، سطح بعدی 19 هزار و 300 دلار است.

– مایکل ون ده پاپه (@cryptomichnl) 29 ژوئن 2022

 

قیمت‌ها همچنان در حال ضرر زدن به سرمایه‌گذاران نهادی است

شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) خزانه بیت کوین خود را با خرید 480 BTC جدید، افزایش داد. اقدامی که مورد تحسین تحلیلگران قرار گرفت. این شرکت و مدیر عامل آن مایکل سیلور آشکارا این شایعه که این شرکت وام 205 میلیون دلاری خود برای خرید BTC را نقد کرده است را تکذیب کرد.

ویلیام کلمنته (William Clemente)، تحلیلگر شرکت بلاک‌ور ((Blockware، واکنش نشان داد: «اگرچه خرید اخیر 480 بیتکوینی مایکل سیلور نسبتاً کوچک است، اما فکر می‌کنم بیشتر از هر چیز حاوی یک پیام است.»

«علی‌رغم همه انتقادات و ادعاها مبنی بر اینکه او در حال نقد کردن بیت‌کوین‌های خود است، او به استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت خود پایبند است.»

با این وجود داده‌های پلتفرم Treasuries که خزانه‌ بیت کوین شرکت‌ها را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که خزانه شرکت میکرواستراتژی 1.4 میلیارد دلار کاهش یافته است. پس از آن شرکت تسلا با حدود 50 درصد کاهش در رتبه دوم قرار دارد.

شرکت پرداختی اسکوئر (Square) نیز 60 میلیون دلار از 220 میلیون دلار خزانه خود را کاهش داده است.

 

داده‌های خزانه‌های شرکت‌های بزرگ سهامی عام. منبع: Bitcoin Treasuries

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×