» آرشیو اخبار » اینترپل از راه‌اندازی دفتر خود در متاورس خبر داد
اینترپل

اینترپل از راه‌اندازی دفتر خود در متاورس خبر داد

29 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سازمان پلیس جنایی بین‌المللی موسوم به اینترپل اعلام کرده است همزمان با آماده شدن برای سرکوب گستره وسیعی از انواع «جنایت‌های احتمالی» در متاورس (Metaverse)، هدست‌های واقعیت مجازی خود را نصب می‌کند.

طبق اعلامیه‌ای که روز 20 اکتبر (28 مهر) منتشر شد، اینترپل “اولین متاورس خود را که به طور خاص برای نهادهای مجری قانون در سراسر جهان طراحی شده است” راه اندازی کرده و هم‌اکنون کاملاً عملیاتی شده است. اینترپل برای اولین بار در نودمین “مجمع عمومی” خود در دهلی نو، از این طرح رونمایی کرد.

متاورس اینترپل

تبلیغات جام جهانی قطر

اینترپل در متاورس

اینترپل انگیزه اصلی حرکت خود به سمت متاورس را خرابکارانی عنوان کرد که در حال حاضر از فناوری‌های روز برای انجام جنایات خود استفاده می‌کنند، این درحالی است که نرخ پذیرش عمومی این تکنولوژی احتمالاً ظرف چند سال آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در این بیانیه آمده است:

«جنایتکاران شروع به بهره‌برداری از متاورس کرده‌اند. مجمع جهانی اقتصاد هشدار داده است که کلاهبرداری‌های مهندسی اجتماعی، افراط‌گرایی‌های خشونت‌آمیز و اطلاعات نادرست می‌تواند چالش‌های خاصی باشند که پلیس در این فضا با آنها روبروست».

«با افزایش تعداد کاربران متاورس و توسعه روزافزون این فناوری، جرایم علیه کودکان، سرقت داده‌ها، پولشویی، کلاهبرداری‌های مالی، جعل، باج‌افزار، فیشینگ و تجاوز و آزار و اذیت جنسی فهرستی از جرایم احتمالی در این فضا خواهند بود.»

ناگفته نماند که پیش از این نیز افرادی به دلیل اقدامات شرورانه و غیرقانونی خود در متاورس پشت میله‌های زندان افتاده‌اند. ماه گذشته، یک مرد  اهل کره جنوبی به دلیل آزار و اذیت جنسی کودکان در متاورس و فریفتن آنها برای ارسال عکس و فیلم به چهار سال حبس محکوم شد.

در این رویداد که در دهلی برگزار شد، اینترپل از برنامه‌هایی در راستای ایجاد یک بخش اختصاصی جهت سرکوب جرایم رمزارزی خبر داد. یورگن استاک (Jürgen Stock)، دبیر کل اینترپل، ضمن تاکید بر ضرورت وجود یک واحد تخصصی در این فضا خاطرنشان کرد که بسیاری از سازمان‌های مجری قانون در حال حاضر برای مقابله با پیچیدگی‌های این بخش به حد کافی مجهز نیستند.

مدیر ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند، پراوین سینها (Praveen Sinha) نیز خاطرنشان کرد که نظارت بر جرایم سایبری به دلیل ماهیت جهانی آن به طور فزاینده‌ای دشوار شده است و هماهنگی میان نهادهای مجری قانون می‌تواند مانند یک عامل کلیدی، هماهنگی و اثربخشی تلاش‌های آنها را آسان‌تر کند.

سینها گفت: «تنها پاسخ به این معضل، همکاری بین‌المللی، هماهنگی، اعتماد و اشتراک‌گذاری بی‌درنگ اطلاعات میان بخش‌های مربوطه است».

متاورس جدید اینترپل به کاربران رجیسترشده این امکان را می‌دهد تا از پلتفرم آن بازدید کرده و گشت‌گذاری در «پست تصویری مجازی دفتر مرکزی دبیرخانه اینترپل در لیون، فرانسه» داشته باشند و حتی در دوره‌های تحقیقات پزشکی قانونی شرکت کنند.

اینترپل امیدوار است از طریق متاورس، راهی کارآمدتر برای ارتباط و مشارکت تجهیزات مختلف خود در سراسر جهان فراهم کند، در حالی که به آموزش و پرورش دانشجویان و نیروهای تازه استخدام‌شده خود نیز می‌پردازد.

گفتنی است که اوایل این هفته، پلیس عجمان اعلام کرد خدمات خود را از طریق فناوری متاورس به مشتریان ارائه خواهد کرد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×