» آرشیو اخبار » ایلان ماسک 19.5 میلیون سهام دیگر از تسلا را فروخت
ماسک و تسلا

ایلان ماسک 19.5 میلیون سهام دیگر از تسلا را فروخت

18 آبان 1401 5

بنیانگذار و مدیرعامل تسلا، 19.5 میلیون سهم دیگر از سهام تسلا را به ارزش 3 میلیارد و 95 میلیون دلار فروخت. ماسک تاکنون دلیل این کار خود را توضیح نداده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس تازه‌ترین اطلاعات مندرج در پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا، 19.5 میلیون سهم دیگر از سهام تسلا را با ارزش تقریبی 3 میلیارد و 95 میلیون دلار فروخته است. ماسک تاکنون دلیل این کار خود را توضیح نداده است. به هرحال، نتیجه این اقدام برای سهام تسلا چندان خوشایند نبوده است، به‌طوریکه در 24 ساعت گذشته ارزش آن در حدود 2.93 درصد کاهش یافته است.

ماسک

چرا ماسک سهام خود را می‌فروشد؟

همانطور که می‌دانید، ایلان ماسک در حال انتقال آرام قدرت در توییتر است. ماسک در ابتدا پیشنهاد داده بود توییتر را با قیمت 44 میلیارد دلار ، یعنی 54.20 دلار به ازای هر سهم خریداری کند. ولی با این ادعا که توییتر مشکل ربات‌های خود را کمتر از حد واقعی گزارش کرده است، از این معامله خارج شد. توییتر از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور کند با همان قیمت اولیه شرکت را بخرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آخرین باری که ماسک سهام تسلای خود را فروخت، درگیر یک نبرد قانونی با توییتر بود. او در توییتر اعلام کرده‌بود که این کار را برای تامین نقدینگی مورد نیاز جهت رویارویی با یک سناریوی اضطراری در این پرونده انجام داده است و تا مدت‌ها، هیچ سهامی را نخواهد فروخت.

پس از آن، ماسک به هیئت مدیره توییتر اطلاع داد که حاضر است این شرکت را با همان قیمت اصلی خریداری کند. بعد از نهایی شدن قرارداد، او مدیرعامل، مدیر مالی و بسیاری از مدیران ارشد توییتر را به همراه هیئت مدیره آن اخراج کرد. اکنون این احتمال وجود دارد که این شرکت از نظر مالی با مشکل مواجه باشد، چرا که چندین شرکت بزرگ مانند یونایتد ایرلاینز، فایزر و آئودی تبلیغات خود را از این پلتفرم خارج کرده‌اند.

پس از تصاحب توییتر، ماسک لحن خود در رابطه با تعدیل محتوا را به کلی تغییر داد. وی چندین بار تاکید کرد که این شرکت هیچ تغییری در سیاست‌های تعدیل محتوا ایجاد نکرده است. (تعدیل محتوا به روند شناسایی مطالب نامربوط، ناپسند، غیرقانونی یا توهین‌آمیز در مقایسه با مطالب مفید و آموزنده تلقی می‌شود). رکود اقتصاد کلان نیز ممکن است دلیل فروش سهام تسلا باشد.

به دلیل عدم اطمینانی که بر شرایط اقتصادی جهان حاکم شده است، تسلا بسیاری از دارایی‌های بیت کوین خود را به صورت نقدی فروخت. می‌دانید که ماسک و تسلا هر دو مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال در اختیار دارند. با فروش سهام تسلا، این سوال مطرح می‌شود که آیا او در مرحله بعد، موجودی ارزهای دیجیتال خود را نیز خواهد فروخت و اگر چنین اتفاقی بیفتد، تاثیر آن بر بازار رمزارزها چه خواهد بود؟

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×