» آرشیو اخبار » پول بدهید، تبلیغات نبینید!
ارائه سرویس تیک آبی اشتراکی توئیتر متوقف شد

پول بدهید، تبلیغات نبینید!

2 بهمن 1401 8

مالک میلیاردر توییتر اعلام کرد مدل اشترک گران‌تری معرفی می‌کند که تحت آن، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر تبلیغاتی مشاهده نخواهند کرد.

به گزارش گذارنیوز، ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد تبلیغات در توییتر بسیار زیاد و بزرگ هستند. اقداماتی برای رسیدگی به این مسئله در هفته‌های آینده انجام خواهد شد، اما وی به جزئیات این اقدامات یا قیمت مدل اشتراک جدید اشاره نکرد.

ماسک از زمانی که توییتر را خریداری کرده است، به دنبال تغییر مدل کسب و کار این پلتفرم و کاهش اتکا به درآمد تبلیغاتی بوده است و در همین راستا، امیدهای زیادی به سرویس اشتراکی “توییتر بلو” بسته است.

این شرکت تلاش می‌کند تا کاهش درآمد تبلیغاتی را که از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک و نگرانی برندهای بزرگ از سیاست‌های مدیریت محتوای ایلان ماسک، به شدت افت کرده است، مهار کند. خود ماسک گفته است که نمی‌خواهد این پلتفرم به یک جهنم‌دره رایگان برای همه تبدیل شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر اخیراً ممنوعیت سه ساله برای تبلیغات سیاسی را لغو کرده است. وب سایت اینفورمیشن اوایل ماه میلادی جاری گزارش کرد توییتر از آغاز امسال، حدود ۴۰ نفر از دانشمندان و مهندسان دیتا که در بخش تبلیغات کار می‌کردند را اخراج کرده است.

تغییر الگوریتم “برای شما”

ایلان ماسک همچنین چند روز پیش اعلام کرد توییتر الگوریتم “برای شما” را تغییر داده است زیرا حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نمی‌کردند.

ماسک اعلام کرد توییتر پس از شکایت کاربران درباره مشاهده توییتهای زیادی از افرادی که دنبالشان نکرده اند، الگوریتم تب “برای شما” را تغییر داده است.

اظهارات ماسک در پاسخ به توییت یک کاربر بود که گفته بود افراد، افت شدید نرخ تعامل با پستهایشان را گزارش کرده‌اند.

ماسک گفت: به‌روزرسانی الگوریتم “برای شما”، حاوی توییتهای زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نکرده بودند و این تغییر، معکوس شده است.

یک کاربر توییتر در پاسخ به توییت ماسک، نوشت: کاربرانی که پستها را پسند یا بازنشر می‌کردند، ناپدید شده اند. یک کاربر دیگر گفت: ویدئوهای تصادفی به زبانهای مختلف در فید برای شما مشاهده می‌کنند اما همه محتوا و مقالاتی که دنبال می‌کردند، ناپدید شده اند. کاربران دیگر هم گزارش کردند توییتهای حسابهایی که دنبال می‌کنند، دیده نمی‌شود.

فیلترهای تب “دنبال کردن”، تنها توییتهای حسابهایی را نشان می‌دهد که کاربر آنها را دنبال می‌کند. در حالی که “تب برای شما”، ترکیبی از توییتهای توصیه شده توسط کاربرانی که افراد آنها را دنبال نمی‌کنند و همچنان از سوی حسابهای دنبال شده را نمایش می‌دهد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کاربران می‌توانند در فید اصلی توییتر خود بین تب “برای شما” و دنبال کردن سوئیچ کنند. این تب‌ها جایگزین تب‌های قبلی با عنوان “خانه” (Home) و “جدیدترین” (Latest) شدند. توییتر اعلام کرده است این قابلیت در نسخه iOS عرضه شده است و به زودی در سایت توییتر و در نسخه اندرویدی توییتر موجود خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×