» آرشیو اخبار » سیستم پرداخت توییتر کار خود را با ارزهای فیات آغاز می‌کند
توییتر

سیستم پرداخت توییتر کار خود را با ارزهای فیات آغاز می‌کند

11 بهمن 1401 7

ایلان ماسک به تیم توسعه‌دهندگان خود دستور داده است تا سیستم پرداخت توییتر را به گونه‌ای بسازند که بتوانند قابلیت‌های رمزارزی را در آینده به آن اضافه کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، فایننشال تایمز روز گذشته (30 ژانویه)، به نقل از دو منبع آگاه آشنا با برنامه‌های توییتر نوشت که قابلیت پرداخت در پلتفرم توییتر از ارزهای فیات آغاز می‌شود، اما به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که در صورت پیش آمدن فرصت مناسب، برای تطبیق با ارزهای دیجیتال سازگار باشد.

ظاهراً ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، به تیم توسعه‌دهندگان خود دستور داده است تا سیستم پرداخت این پلتفرم را به گونه‌ای بسازند که بتوانند قابلیت‌های رمزارزی را در آینده به آن اضافه کنند.

توییتر مدت‌هاست که قصد دارد قابلیت پرداخت را به این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اضافه کند. در واقع، این بخشی از برنامه اعلام‌شده ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به یک «برنامه همه‌کاره» است.

تبلیغات جام جهانی قطر

توییتر ماسک

با این حال، علیرغم اینکه مدیرعامل توییتر معتقد است رمزارزها نقش مهمی را در این شبکه اجتماعی ایفا خواهند کرد، ولی هنوز به درستی مشخص نیست که آیا این پرداخت‌ها فناوری بلاکچین یا ارزهای رمزپایه را شامل می‌شوند یا خیر؟.

در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذر)، تصاویری از دارایی دیجیتال محرمانه‌ای موسوم به “توییتر کوین” به بیرون درز کرد که ظاهراً برای پرداخت‌ها و پاداش‌ها در این پلتفرم در حال توسعه است. بسیاری امیدوار بودند که این دارایی به نوعی رمزارزها را نیز دربر گیرد. با این وجود، تصاویری که اوایل ژانویه (اواسط دی) از این پروژه منتشر شد هیچ اشاره‌ای به فناوری رمزارزها یا بلاکچین نداشتند و همین امر موجب ناراحتی جامعه شد.

شایعات تأیید نشده‌ای نیز ماه اکتبر گذشته (مهر) منتشر شد، مبنی بر اینکه توییتر بر روی یک نمونه کیف پول رمزارزی با پشتیبانی از قابلیت واریز و برداشت ارزهای دیجیتال کار می‌کند.

با تمام این بحث‌ها، به نظر می‌رسد که در حال حاضر، سیستم پرداخت مورد نظر ماسک تنها با پشتیبانی از ارزهای فیات پیش خواهد رفت. این رسانه اجتماعی به همین منظور، فرآیند درخواست مجوزهای نظارتی لازم ایالتی را آغاز کرده است که به آن اجازه خواهند داد تا پرداخت‌ها را به این پلتفرم وارد کند.

یکی از منابع آگاه فایننشال تایمز گفته است که این شرکت امیدوار است روند صدور مجوزهای ایالات متحده ظرف یک سال تکمیل شود. توییتر گام نخست خود در این مسیر را در ماه نوامبر 2022 (آبان) با ثبت شرکت “Twitter Payments LLC” در شبکه مقابله با جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده (FinCEN) برداشت، که امکان پردازش پرداخت‌ها را به این شرکت می‌دهد.

تقریباً در همان زمان، ماسک در یک تاپیک توییتری اعلام کرد که در نظر دارد به حساب‌های بانکی اجازه دهد تا به پروفایل‌های اشخاص متصل شوند و کارت‌های اعتباری را برای تسهیل روند نقل و انتقال پول به آن اضافه کند.

به گفته یکی از منابع فایننشال تایمز، پس از تأیید مجوزهای ایالات متحده، توییتر به دنبال دریافت تأییدیه‌های نظارتی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×