» آرشیو اخبار » ثبت رکوردی دیگر برای تسلا
فراخوان تسلا برای ۳۰ هزار خودرو

ثبت رکوردی دیگر برای تسلا

14 فروردین 1402 10

سرمایه‌گذاران تسلا در انتطارند تا نتیجه کاهش قیمت ایلان ماسک را ببینند. این سازنده خودروهای الکتریکی، رکورد فروش خود را گزارش خواهد کرد زیرا خودروهای ارزان منجر به افزایش تقاضا شده است.

به گزارش گذارنیوز، اقدام ماسک در ژانویه جنگ قیمتی را آغاز کرد که در چین داغ شده بود. بر اساس برآوردهای تحلیلگران، تسلا ممکن است در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۴۳۰ هزار وسیله نقلیه تحویل داده باشد که این رقم نسبت به سه ماهه قبل ۶ درصد و نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش خواهد داشت. انتظار می‌رود تولید با افزایش تولید خودرو در کارخانه‌های جدید در تگزاس و برلین و بهبود تولید چین افزایش یابد.

تحلیلگران انتظار دارند که تسلا قیمت‌ها را بیشتر کاهش دهد زیرا بسیاری از خودروسازان با کاهش قیمت‌ها مواجه شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد تضعیف اقتصاد همچنان ادامه دارد.

تسلا در ایالات‌متحده قیمت خودروهای برقی خود را تا ۲۰ درصد کاهش داد. ماسک در ماه ژانویه گفت که کاهش قیمت ها باعث افزایش تقاضا شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس داده‌های بانک بین‌المللی بازرگانان چین، فروش خرده‌فروشی تسلا در چین، در سال منتهی به ۱۹ مارس به ۱۰۶ هزار و ۹۱۵ دستگاه رسید که یکی از بهترین فصل‌های ثبت شده در تاریخ است. کاهش قیمت تسلا در چین باعث شعله‌ور شدن یک جنگ قیمتی شد و رقبای چینی از جمله شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی و اکسپنگ قیمت‌ها را کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا رشد ۳۷ درصدی تولید را برای سال ۲۰۲۳ و به ۱.۸ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرد که نسبت به سرعت ۴۰ درصدی سال ۲۰۲۲ کمتر است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×