» ارز دیجیتال » پیاده سازی اوراق قرضه دیجیتالی روی بلاکچین توسط بانک سرمایه گذاری اروپا
بلاکچین

پیاده سازی اوراق قرضه دیجیتالی روی بلاکچین توسط بانک سرمایه گذاری اروپا

8 آذر 1401 2

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی جدید در 29 نوامبر (8 آذر)، بانک سرمایه گذاری اروپا، اولین اوراق قرضه دیجیتالی 100 میلیون یورویی را در یک پلتفرم خصوصی مبتنی بر بلاکچین با کمک توکنیزاسیون گلدمن ساکس منتشر کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی جدید در 29 نوامبر (8 آذر)، بانک سرمایه گذاری اروپا (European Investment Bank) به اختصار EIB، اولین اوراق قرضه دیجیتالی 100 میلیون یورویی را در یک پلتفرم خصوصی مبتنی بر بلاکچین با کمک توکنیزاسیون گلدمن ساکس (Goldman Sachs) منتشر کرد.

همچنین همراه با سوسیته جنرال لوکزامبورگ (Société Générale Luxembourg)، به عنوان نگهداری زنجیره‌ای یا آنچین و ابزار مالی عمل می‌کنند. این اوراق دارای بهره با نرخ کوپن 2.57 درصد در سال با سررسید 29 نوامبر 2024 ( 8 آبان 1403) است و تحت قوانین لوکزامبورگ است.

بانک د فرانس (Banque de France) و بانک سنترال د لوکزامبورگ (Banque Centrale du Luxembourg) در این پروژه برای ارائه نمایش دیجیتالی پول بانک مرکزی یورو شرکت کردند. EIB می‌گوید که “این تراکنش با استفاده از اولین پوشش مبادله نرخ بهره که از طریق مدل دامنه مشترک توسعه یافته، در صنعت ارائه می‌شود و راه را برای راه حل‌های مشتقه زنجیره‌ای آینده هموار می کند.”

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، اوراق قرضه نشان دهنده «اولین تسویه حساب زنجیره‌ای تحویل در مقابل پرداخت (DVP) با استفاده از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

بلاکچین

آوریل گذشته (فروردین 1400)، EIB با موفقیت اولین اوراق قرضه دیجیتالی یورو را در یک بلاکچین عمومی منتشر کرد. گلدمن ساکس، بانک سانتاندر (Banco Santander)، و سوسیته جنرال رهبری فروش اوراق قرضه دیجیتال دو ساله 100 میلیون یورویی را بر عهده داشتند. ریکاردو مورینیو فلیکس (Ricardo Mourinho Félix)، معاون EIB، در رابطه با انتشار اوراق قرضه دیجیتال جدید در یک بلاکچین خصوصی، اظهار داشت:

“بلاکچین پتانسیل ایجاد اختلال در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها را دارد. نقشی اساسی در موفقیت انتقال سبز و دیجیتالی اروپا ایفا می‌کند و حاکمیت تکنولوژیکی ما را تقویت می‌کند. نوآوری بخشی از هویت EIB است و انتشار این اوراق قرضه کاملا دیجیتالی امر مهم دیگری است و گامی در جهت کمک به توسعه یک اکوسیستم کاملاً دیجیتالی می‌باشد.”

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×